Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vet ikke om det er spurt før, men mitt cipsett, det som er nermest cpu'en (nord eller sør) ligger på 70 grader, skjekket med lasermåler, er dette bra for chipsettet?

7855495[/snapback]

 

Jeg har oxo opplevd dette, hvis en tar på cipsett så kan en fort brenne fingrene.

 

Hadde vært fint om noen viste hvor en kunne fått kjøpt disse viftene :D

Lenke til kommentar
vet ikke om det er spurt før, men mitt cipsett, det som er nermest cpu'en (nord eller sør) ligger på 70 grader, skjekket med lasermåler, er dette bra for chipsettet?

7855495[/snapback]

 

Jeg ville sagt at det var litt høyt, har du klokket?

7855555[/snapback]

 

Spiller ingen rolle, de blir like varme. både med og uten overklokking

Lenke til kommentar
vet ikke om det er spurt før, men mitt cipsett, det som er nermest cpu'en (nord eller sør) ligger på 70 grader, skjekket med lasermåler, er dette bra for chipsettet?

7855495[/snapback]

 

Jeg ville sagt at det var litt høyt, har du klokket?

7855555[/snapback]

 

Spiller ingen rolle, de blir like varme. både med og uten overklokking

7855571[/snapback]

 

Såpass ja... Syns allikevel at det er litt høyt...

Lenke til kommentar
Om en time nå er pc'n i hus, da håper jeg bare jeg slipper å rote for mye med settings i bios.

 

Noen av dere som har standard values for sb, nb, cpu(e6600) og slikt? Egentlig alle standard values, så jeg kan sjekke de å se om jeg har veldig gale instillinger på mitt hovekort..

7854951[/snapback]

650i er utvilsomt billigere ja. Hos Anandtech har de hatt svært gode resultater med Asus 650i, og de stiller spørsmål om ikke 650i er et 680i killer-kort.

 

Du må klare deg med litt mindre SATA'er og en LAN tilkobling mindre, pluss at sørbroen hs Asus mangler kjøling på sørbroen. Varme KAN bli et problem, men det finnes mange løsninger, slik som vann, og andre meget gode kjøleløsnger du selv kan installere.

Lenke til kommentar
Om en time nå er pc'n i hus, da håper jeg bare jeg slipper å rote for mye med settings i bios.

 

Noen av dere som har standard values for sb, nb, cpu(e6600) og slikt? Egentlig alle standard values, så jeg kan sjekke de å se om jeg har veldig gale instillinger på mitt hovekort..

7854951[/snapback]

 

Du kan se på mine bios instillingene.

 

Gjør forandringer på cpu-ram mhz.

Til det dem er oppsatt til,før du begynner og oc.

 

Husk få systemet helt stabilt før oc.

ORTHOS-MEMTEST86+ :thumbup:

Lenke til kommentar

Er vanlig at disse NB blir veldig varme på dette kortet derfor skal jeg ha vannkjøling av HK, men det hjelper en del å skru på en 40mm vifte på NB.

 

Er du heldig kan det drope ned mot 40-50 grader mot 70 som du har nå !

 

Skal vannkjøle SB og NB med Swiftech MCW30 og CPU med Swiftech Apogee GT på mosfet har jeg nok bare de ram sinksa til swiftech til jeg evnt. for meg noen eller lager noen vann blokker til mosfet ;)

 

Noen som har en 40mm vifte tilovers ?

Har spør på søppel tråden, men der har jeg ikke fått noe svar ....

Lenke til kommentar
Er vanlig at disse NB blir veldig varme på dette kortet derfor skal jeg ha vannkjøling av HK, men det hjelper en del å skru på en 40mm vifte på NB.

 

Er du heldig kan det drope ned mot 40-50 grader mot 70 som du har nå !

 

Skal vannkjøle SB og NB med Swiftech MCW30 og CPU med Swiftech Apogee GT på mosfet har jeg nok bare de ram sinksa til swiftech til jeg evnt. for meg noen eller lager noen vann blokker til mosfet ;)

 

Noen som har en 40mm vifte tilovers ?

Har spør på søppel tråden, men der har jeg ikke fått noe svar ....

7857910[/snapback]

Skal selv vannkjøle, og de swiftech blokkene er de eneste jeg vurderer, selv om de er dyre.

Lenke til kommentar

I bios 0602(før xp install) så sier bios at cpu temp er opp i mot 114 grader. Men cpuen kan umulig være så varm og allikevel fungere, hardwaren ville jo da vært helt død.

 

Den sier jo i kontrast at hk temp er på 30 grader.

 

Så må nok snakke med netshop folka å få fiksa de problemene.

Lenke til kommentar
vet ikke om det er spurt før, men mitt cipsett, det som er nermest cpu'en (nord eller sør) ligger på 70 grader, skjekket med lasermåler, er dette bra for chipsettet?

7855495[/snapback]

 

Jeg ville sagt at det var litt høyt, har du klokket?

7855555[/snapback]

 

Spiller ingen rolle, de blir like varme. både med og uten overklokking

7855571[/snapback]

 

Såpass ja... Syns allikevel at det er litt høyt...

7855587[/snapback]

har et 8800gtx under fant jeg ut som varmer chipetsettet MYE oser varme fra det, og det ligger rett under chipsettet

Lenke til kommentar

Angående temperatur:

 

Jeg tok av CPU kjølern og la på Arctic Silver. Idle temp gikk ned fra 46 til ca 30 grader. Kanskje man burde gjøre det samme med NB kjøle ribbene? Jeg har ikke forsøkt enda. Nå skal det vel sies at om kjøleribbene er ekstremt varme kan det jo bety at de funker veldig bra? :)

Lenke til kommentar

Har endelig fått mitt P5N32E-SLI fra Asus!<3 Her knuses det tall for hvert minutt som går. Men sliter litt med CPU-ytelse... Har en C2D 6700, syntes den burde få mer enn 15k i cpu-score på aquamark3... :hmm:

 

Skyldes dette noen evt. justeringer på hovedkortet? Får melding om at HT 1,2V er for høy (Sier at den er 1,5V)... What's goin' oon?! :dontgetit:

post-120767-1170732801_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...