Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noctuha 12 og Termalright Ultra 120 er bedre enn Ninja'en.

 

Jeg får plass til en Termalright Ultra 120 på mitt HK som har like passive kjølere som P5N32E-SLi.

8157922[/snapback]

 

Nå har jeg selv Scytje Ninja+ og synes forsåvidt at denne er litt stygg.. (ja, jeg har vindu på kabinettet mitt) og kunne tenkt meg å bytte ut denne med en Zalman.

 

Beklager at jeg stjeler litt plass i tråden, men jeg har i allefall et ASUS hovedkort (P5B deluxe), noen som kan bekrefte om Zalman 9700LED passer på dette? Takk ;)

Lenke til kommentar
9700LED passer fint den.

Montering kan ikke bli lettere.

 

Husk ta bort det dumme metal lokket rund cpuen.

 

Kjøler min qx6700 helt greit.

 

Se temp my bios.

8157998[/snapback]

 

Nå har det seg sånn at jeg har ASUS P5B deluxe kort, så det kan vel ikke helt sammenlignes. Men jeg kan jo skylde meg selv for å ha bumpet tråden med mitt kort hvor det slettes ikke hører hjemme ;)

Lenke til kommentar
Men som jeg spurte om tidliger er det ingen som kan bekrefte at Noctua NH-U12F passer på Asus P5N32-E SLI?  :hmm:

8158841[/snapback]

 

Jeg får plass til en Termalright Ultra 120 på mitt HK som har like passive kjølere som P5N32E-SLi.

8157922[/snapback]

 

Noctuha 12 er smalere enn Termalright Ultra 120 og vil dermed passe, akkuratt som Termalright Ultra 120 gjør.

Lenke til kommentar

Hei

Raptor Problem med Asus P5N32-E SLI!!

 

Jeg har nettopp kjøp følgende :

 

Asus P5N32-E SLI

Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB (Kit 2*1)

MSI GeForce 8800 GTS

Noctua NF-S12-800 (2 stk.)

Samsung SpinPoint T166 400 GB

Thermaltake Toughpower 750W

Western Digital Raptor 150 GB

 

Jeg klarer ikke å installere win xp pro på Western Digital Raptor 150 !

Begge diskene dukker opp i bios, begge diskene dukker opp under valg av disker under installasjon av xp.

Alt virker fint helt til maskinen starter på nytt etter kopiering av filer fra os cd.

Jeg får følgende melding nå maskinen starter på nytt : error loading operation system!!

Jeg har nå installert os på Samsung SpinPoint T166 400 GB uten problemer.

 

Noen som har hatt samme problem??

Hjelp eller forslag tas i mot som en varm grandis da jeg har prøvd i to dager og har liten tålmodighet :)

 

riwilb

Lenke til kommentar

 

Hei riwilb

 

Har nesten samme oppsett. :thumbup:

 

har akkurat satt i en WD raptor 150GB etter å ha lagt inn OS, så vil ikke maskinen boote fra hardisken må kjøre med XP-Cd`n i.

 

hjelper ikke om jeg forandrer i boot-options i BIOS.

8209442[/snapback]

 

Boote fra xp cd ??

vil ikke det starte installasjonen av xp igjen??

Lenke til kommentar
Veldig merkelig problem det skulle være å installere på en Raptor disk. Jeg har selv en Raptor 74GB varianten, og den var null stress å kjøre opp Vista på i allefall. Aldri testet mot XP.

 

Hva slags innstillinger har du satt SATA kontrolleren til å være? IDE eller ACHI ?

8209563[/snapback]

 

Det vet jeg ikke...

 

er det noe instillinger for det?

Bios bilde eller noe hadde vært fint hvis noen har?

Lenke til kommentar
Veldig merkelig problem det skulle være å installere på en Raptor disk. Jeg har selv en Raptor 74GB varianten, og den var null stress å kjøre opp Vista på i allefall. Aldri testet mot XP.

 

Hva slags innstillinger har du satt SATA kontrolleren til å være? IDE eller AHCI ?

8209563[/snapback]

 

Det vet jeg ikke...

 

er det noe instillinger for det?

Bios bilde eller noe hadde vært fint hvis noen har?

8209578[/snapback]

 

Har du ikke dette hovedkortet og manualen til det? Jeg vil på det sterkeste anbefale å ta en titt i den. Selv de mest drevne finner frem manualen engang i blant. Ingen skam i det. Og mest sannsynlig er ved første BIOS bilde at du finner harddiskene dine. I allefall er det slik hos meg på mitt P5B Deluxe.

 

Grunnen til at jeg spurte om du hadde satt innstillingene til IDE eller AHCI er pga driverne som trengs til AHCI ( tolket som SCSI av XP ). Det er også bedre ytelse på kontrolleren mot diskene dine ved bruk av AHCI. LES HER!

 

Men det er merkelig om ikke XP skal installere på en disk, for hvis den fant en annen SATA disk, så er jo innstillingene like for Raptor disken

Lenke til kommentar
Veldig merkelig problem det skulle være å installere på en Raptor disk. Jeg har selv en Raptor 74GB varianten, og den var null stress å kjøre opp Vista på i allefall. Aldri testet mot XP.

 

Hva slags innstillinger har du satt SATA kontrolleren til å være? IDE eller ACHI ?

8209563[/snapback]

 

Det vet jeg ikke...

 

er det noe instillinger for det?

Bios bilde eller noe hadde vært fint hvis noen har?

8209578[/snapback]

 

Skal det være forskjellige settings i bios på vanelig sata disker å raptor disker.

eventuelt hva?

Har sett etter IDE eller ACHI i bios men finner det ikke, det eneste jeg kan endre på er Enable disable sata og raid. På diskene menyen får jeg bare valget mellom Auto og Large.

 

ps. har lest manualen som følger med hk som er Asus P5N32-E SLI

Endret av riwilb
Lenke til kommentar

riwilb

 

Har akkurat lest gjennom manualen jeg oxo, men finner ikke noe om det jeg heller... :hmm:

8209734[/snapback]

 

Mulig det er jeg som har forvirret deg veldig. Men AHCI er jo en kontroller til kommer fra Intel... Og du har jo Nvidia chip, så da er det ikke så rart om du ikke finner noen innstillinger rundt det.

 

Da må jeg bare beklage. Men tilbake til spørsmålet ditt i forrige post, nei, du må ikke ha forskjellige innstillinger alt ettersom hvilken disk du skal legge til. Jeg finner problemet ditt veldig merkelig. Har du googlet på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...