Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uff finner ingen preview eller review av dette kortet det eneste jeg finner er priser og sånt når jeg søker på google så om noen vet om noen tester med bilder og det hele hadde jeg blit glad ;)

7761758[/snapback]

 

Les denne posten,så finner du noen svar :thumbup:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=700814

 

Hmm trene litt på og søke,det er mange reviews og previews.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
JA jeg er klar over det der. Jeg lurer på om det fører til redusert hastighet i ett av PCI-e sporene fra 16x til 8x...

7735044[/snapback]

 

Kortene merket "32" i navnet har 2 stk 16xPCI-E-spor, slik at hvis man kjører SLI så får begge kortene full 16x ytelse. Uten dette vil man kjøre 8x i hver av sporene når man bruker SLI. Men om det har noen merkbar ytelsesforskjell med dagens applikasjoner det aner eg ikke. Tror ikke 16x-hastigheten blir utnyttet fullt ut i dag.

Lenke til kommentar

Sannelig, er ikke sørbroen en 570sli, mens chipset er 650i sli.

 

Dette får jeg ytteligere bekreftet her som jeg fant på det 13. innlegget i denne tråden.

 

 

680i SSP = nForce6-northbridge

650i SSP = nForce6-northbridge

680i MCP = nForce570-chip (fra AMD)

650i MCP = nForce430-chip (fra AMD)

 

680a= nforce570 til AMD (sjekk her)

 

 

kilde: post 19

 

Hvis man ser hva som står i den første posten i denne tråden, så kan det se ut som det noe interessant på gang...

 

Edit: brikkesett

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Takk for infoen bjornh.

 

Ja det gjenstår og se om det blir noen forbedringer.

 

Kan nok hende at det bilr lettere og oc.

 

Det er vel en grunn kunaak og charlie fra extremsystem,

sier at koret har en bratt læringskurve.

 

De gutta har jo teset flere kort enn de fleste,

men dem har ikke så store problemer med og få det over 500fps.

 

Dem anbefaler ikke kortet for dem som har lite kunnskap om oc.

 

Kortet mitt har fungert etter forventingen.

Tente nok en god del på at jeg visste mye om kortet og innstillinger,

Før jeg fikk det.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Har hatt mitt kort (ikke-PLUS) i en måned nå, og inntrykket er at det er et veldig stabilt og bra kort. Hadde Asus A8N-SLI fra før, og syns dette kortet er like bra.

 

Men det er definitivt mindre "brukervennlig" enn andre kort. Out-of-the-box var halvparten av spenningsnivåene i BIOS feile for mitt oppsett. F.eks var volt-en på minnemodulene på 1.86, mens mine moduler krevde 2.1v. Det førte til at den nektet å boote maskinen hvis jeg puttet brikkene i de to fremste minneslottene. Trodde lenge at kortet var FUBAR.

 

I tillegg var 4-5 andre volt-styrker 0.2v +/- av det som ifølge AsusProbe var normale verdier. Hadde endel situasjoner der maskinen rett og slett slo seg av (ingen blåskjerm, strømmen gikk i hele maskinen). Etter å ha manuelt tastet inn de normale voltstyrkene i BIOS ihenhold til de verdiene AsusProbe mente var normalt, har maskinen fjellstabil. Ikke EN blåskjerm/strømkutt så langt :D.

 

Har ikke prøvd meg på noe OC enda, maskinen går styggfort.

Lenke til kommentar
Sannelig, er ikke sørbroen en 570sli, mens chipset er 650i sli.

 

Dette får jeg ytteligere bekreftet her som jeg fant på det 13. innlegget i denne tråden.

 

 

680i SSP = nForce6-northbridge

650i SSP = nForce6-northbridge

680i MCP = nForce570-chip (fra AMD)

650i MCP = nForce430-chip (fra AMD)

 

680a= nforce570 til AMD (sjekk her)

 

 

kilde: post 19

 

Hvis man ser hva som står i den første posten i denne tråden, så kan det se ut som det noe interessant på gang...

 

Edit: brikkesett

7779138[/snapback]

 

Så du sier at ASUS P5N32-E SLI PLUS er et nForce 650i SLI kort til dobbel pris ?

Lenke til kommentar

Nei jeg sier ikke det. Men jeg finner mye folk der ute med mye peiling på hva Nvidia foretar seg. Bl.a. har Nvidia gjenbruk av eldre chipsets, slik noen av CPU-Z screenshotsene gir inntrykk av.

 

Det viktigste er at kortene fungerer bra, men det jeg er litt bekymret for, er om det er mulig at man får reduserte PCI-E hastigheter med Plus versjonen. Jeg er litt skuffet over at Asus ikke har adressert media angående Plus versjonen slik at vi hadde sluppet det vi driver med nå...

 

Enkelte foreslår at du kan få redusert PCI-E hastigheten: PCIe X16 (2 - x8 elektrisk for SLI eller Multi-GPU). Men du vil uansett ha støtte for fysikk i eget PCI-E spor, noe 650I ikke har...

 

En spekulasjon om dette fant jeg her i av "pmp":

 

Chipset is called C55-SLIX16N. But if you take a look at P5N32-E SLI Plus NB chipset photo

chipset foto

the latter is marked as C55-SLIX8N. What's the difference beetwen them - i don't know as i could not find any C55 specs but i bet it supports only 8x PCIE lanes instead of 16x. So if i'm right - Plus version of P5N32-E SLI will have 8x/8x/16x PCIE slots, but it does not make any sense for me even ;] why to release such chip.

 

-jeg håper jo selvsagt at det ikke er tilfelle!!

 

 

Edit: PCI-E

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Litt info anngående bios.

Kortet kommer med bios 0302.

Prøve og bruk den,jeg har teset alle utenmon 0702.

 

Bios er 0302 100% stabil,har vcore dropp på 1.2v

sett 1.2v høyere i bios.

Har ikke hatt en crash eller lås med den.

Jeg har testet mye.

 

Viss dere ikke får alt til og fungere,er det greit og flashe til 0602.

 

Ikke flash til 0702,mange har hatt bad flash til den biosen.

Asus inrømmer at det ikke er så smart og flashe til den.

Den fixer heller ikke vcore problemene.

 

Skal dere likevel prøve,bruk adflash119 fra dos.

De flest som har fått bad flash har brukte asus ezflash

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...