Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Begynner å bli passe frustrert nå :no: Oppdaterte nylig til den nyeste BIOSen og siden har PCen hengt seg opp inntil flere ganger. Det som skjer er at det kommer opp en feil melding på blå skjerm i 1 sec.... så rebooter hele greia. Hva er det som skjer?

 

Har lest om en del andre som får samme problem som meg, med disse RAM brikkene. Hvorfor?!

Lenke til kommentar

Systemet mitt var veldig ustabilt helt til jeg spesifiserte alle speningene på hovedkortet istedet for å la det stå på "Auto". Speningene på SB og NB var 0.2-0.3v høyere enn det som AsusProbe mente var normalt. Samtidig var spenningen på minne på 1.86V, mens minnet mitt skal ha 2.1V. Etter at jeg passet på at alle speningene var innenfor normalnivå, så har maskinen fungert utmerket.

Lenke til kommentar

Yay.. dette kortet er nå i handlekurven.. Må jo nesten ha ny pc til burning crusade kommer ut xD

 

Skjønner ikke hvorfor folk forsatt kjører RAID 0-oppsett for gaming, det gir ingen/værre ytelse :S

 

Flott post, masse nyttig info her!

Endret av RaScZaK
Lenke til kommentar
Yay.. dette kortet er nå i handlekurven.. Må jo nesten ha ny pc til burning crusade kommer ut xD

 

Skjønner ikke hvorfor folk forsatt kjører RAID 0-oppsett for gaming, det gir ingen/værre ytelse :S

 

Flott post, masse nyttig info her!

7670096[/snapback]

 

Nja, ikke helt sant.. Loade tiden på f.eks BF2 vil bli kortere hvis du har eksempelvis 2x 80GB Hitachi Dekstar 7K160, enn hvis du har 1x 160GB Hitachi Dekstar 7K160..

Koster litt mer da, men forskjell og forbedring er det jo..

Lenke til kommentar

Sannsynligvis er det en ny hardware versjon som krever en litt annen bios - derfor gir de kortet et nytt navn. Dvs "plus".

 

Er ingen hemmelighet at 680i kort har/har hatt en del barnesykdommer, så at de første kortseriene fra noen produsenter som var kjappe ut på markedet (f.eks asus) kan ha kort levetid og fases ut til fordel for en litt oppdatert versjon er ikke utenkelig.

Lenke til kommentar
Mitt funker helt greit, med tanke på hvor nytt det er..

Mer stabile nForce680 drivere og BIOS kommer vell etterhvert..

 

Eneste problemet mitt var at CPU sensoren var helt feil, og dermed skrudde av hele systemet.. Ellers syntes jeg alt fungerer greit

7677774[/snapback]

Du har fått "et defekt" kort.

Jeg ville har reklamert for et nytt et, men det er opp til deg.

 

Mitt kort viser at E6600 er rundt 49-50C ved load..

Vaio ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...