Gå til innhold

Den store Asus P5N32E-Sli (nforce 680i) Tråden


Vaio

Anbefalte innlegg

<snip>

Skyldes dette noen evt. justeringer på hovedkortet? Får melding om at HT 1,2V er for høy (Sier at den er 1,5V)...

<snip>

 

Dette kommer av at LinkBoost er [enabled] i BIOS. Det er normalt og helt ufarlig.

Fra ASUS' egen FAQ for P5N32E-SLI:

Yes, nVidia supports linkboost technology on EN7900GTX and G80 series VGA. This feature will automatically overclock PCI Express Bus and Hypertransport BUS by 25%. Therefore, the voltage will be slightly higher than standard 1.2V. Please adjust the warning setting for the Voltage to aviod this message.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg ikke noen gode erfaringer her dessverre :( Pc'en rebooter ikke av seg selv da jeg trykker start på nytt. Jeg må til å trykke reset knappen forran. Jeg har også problemer med å installere tilleggspakker til spill, Feks WoW Burning Crusade går ikke, siden jeg får en melding om at harddisken er full... Jeg bruker Windows Vista Business, men vet ikke om dette har noen sammenheng.

Lenke til kommentar

Ville ikke anbefale og ha på linkboost.

Skaper mye trøbbel for mange spesielt med ram oppsett.

 

Viss du har et helt stabilt system er det grei og teste med den på.

Aldrig før det er mitt tips.

 

Link nvidia linkboost.

http://www.nvidia.com/content/nforce5/TB-0...1_LinkBoost.pdf

 

Drunk_Panda.

Ja ja må du ha vista nå?

Kjenner jo historien til microsoft godt.

Vil aldrig installere før det kommer en serviepack eller

hva nå dem kommer til og kalle det for vista.

 

Kortet kan være vansklig nokk og få stabilt,

og blande vista oppi det hele gjør det ikke enklere.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Er det noen som sliter med at systemet ikke restarter seg slik det skal med dette kortet? Eller at systemet ikke kommer ut av sleep/hibernate modus?

7885878[/snapback]

 

Jeg! Jeg på til å trykke på reset knappen, irriterende! har du Vista?

7886028[/snapback]

Ja jeg har vista, men det funket fint på mitt forrige kort (ett Asus A8N-SLI)

Lenke til kommentar
Er det noen som sliter med at systemet ikke restarter seg slik det skal med dette kortet? Eller at systemet ikke kommer ut av sleep/hibernate modus?

7885878[/snapback]

 

Jeg! Jeg på til å trykke på reset knappen, irriterende! har du Vista?

7886028[/snapback]

 

Det er flere som sliter med det, og det handler ikke om hovedkortet i seg selv, men driverne som kommer fra Nvidia. Under Windows Vista, så sørger disse driverne for nvidia chipsettet at du ikke kommer i hibernate mode eller suspend mode.

 

Nå er jo Vista blodstabilt hos noen, og for andre er det desverre temmelig ustabilt. Det samme er med XP, noen har det fint (les: de aller fleste 99%), men et fåtall som sliter litt.

 

Så for de av dere som har Vista og klager over problemer, så er det jo bare å vente til ting blir litt mer modent og drivere er kompatible med Windows sine metoder for hva det skal være.

 

Forøvrig virker dette som et knallkort. Men jeg ser ingen grunn til å bytte ut mitt ASUS P5B deluxe kort.

@The Ghost:

Åssen gikk installasjonen din? "skolefri" liksom... :p

Lenke til kommentar
Er det noen som sliter med at systemet ikke restarter seg slik det skal med dette kortet? Eller at systemet ikke kommer ut av sleep/hibernate modus?

7885878[/snapback]

 

Jeg! Jeg på til å trykke på reset knappen, irriterende! har du Vista?

7886028[/snapback]

Ja jeg har vista, men det funket fint på mitt forrige kort (ett Asus A8N-SLI)

7886041[/snapback]

 

Og jeg slet med mitt A8N på vista. Men det var med Beta2 og RC1. Etter det byttet jeg til P5B og det har funka som en drøm under Vista. Finner alle drivere selv og jeg slipper å knote med de instillingene :)

Lenke til kommentar
Drunk_Panda Postet i går, 21:00

  jeg bruker ikke 8 pin, men kan det hvis jeg vil, hva er det godt for egentlig?

 

Jeg bruker 8-pins for sikkerhets skyld :!: Leste i manualen at man måtte bruke 8-pins hvis man hadde et krevende system som brukte mye strøm, men bare trengte å bruke 4-pins hvis man ikke hadde et like fullt så kraftig et.

 

Såå, jeg følger manualen. :thumbup:

But correct me if I'm wrong...

Lenke til kommentar

Da får jeg nok gå til innkjøp av en konverter fra 4 -> 8 pin til min hiper 580w type-r.

 

Etter hva jeg har fått med meg yter plus-versjonen nogenlunde likt som non-pluss, på tross av frankenstein-brikkesettet. Kommer derfor selv til å gå for dette. Noen andre meninger rundt denne "problemstillingen" som flere stiller seg her om dagen?

Lenke til kommentar

Man må ike bruke 8pin men jeg bruker det da jeg har det men på mitt AW9D MAX gjorde jeg ikke det en stund før jeg kjøpte ny PSU !

 

Har et bilde fra før jeg monterte og var litt interessert i det under kjølingen !

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

f_HKm_0e40c3f.jpg

 

Edit: La bilde i en spoiler !

 

Skal lage Mosfet kjøler selv når vann kjølinga kommer så er det noen som vet hvor jeg for kjøpt kobber bloker av sånn passlig størelse ?

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Har eget p5n32-E kort som jeg har meget problemer med. Det funket flott i ca en måned, men så plutselig fikk jeg MACHINE_CODE_EXCEPTION blåskjerm og siden har jeg hatt problemer med i det hele tatt POST'e maskinen. Har fjernet og byttet ALT utenom skjermkort (men det har jeg testet i en annen maskin og funket fint) og får samma oppførselen.

 

Har ikke begynt å mekke på VCore osv, siden jeg såvidt får postet med factory settings...

 

Jeg har :

P5N32-E med 0302 bios

C2D 6600 CPU

Asus gts 8800

2GB Geil PC2-6400 RAM

Samsung 321KJ HDD

Samsung DVD-RW

 

alt er med stock vifter...selv om jeg skal installere vannkjøling når jeg får blokkene jeg trenger.

 

Noen som har noen tips om hva jeg kan gjøre for å få maskinen på stell igjen? Har lest denne tråden, men har ikke sett noen med akkurat samme problem som meg.

 

Han fyren her har hatt samme problem tror jeg:

http://forums.hexus.net/showthread.php?t=87933

 

Men en rar ting jeg oppdaget i dag:

 

Jeg satt og fitlet med batteriet til CMOS og så at den papirlappen med P5N32-E var litt løs...så da tenkte jeg like godt å fjerne dritten...ganske rart, men kortet er merket STRIKER EXTREME under med store bokstaver...vedder på de har brukt plater som var ment til STRIKER EXTREME til disse "budget" versjonene...artig detalj :)

Lenke til kommentar

Ja av en eller annen grunn skjedde det samme med meg.

Kjørte nesten 2 månder 100%stabilt,

Så kom blåskjermer stadig vekk :hmm:

 

Nå har jeg fått det stabilt igjen.

 

Det jeg gjorde.

 

I windows slette pagefilesys-defragmere.

Oprette ny pagefilesys.

 

Reset cmos skrev inn verdier samme som før i bios

unlink minne,har oc minnet til 1150mzh.

kjørte memtest86+ en times tid ingen feil.

Har disable på det meste i bios.

Kun de ting som må være på er det.

 

Rengjørin av kabinett,plasserte viften jeg har til og blåse på

sb-nb bedere.

 

Start av windows.

Testet prime en times tid full load alle 4kjerner.

temp var grei ingen feil.

 

Kjørte 3mark06 en del ganger ingen feil.

 

Låste seg før jeg gjorde dette.

 

Ja vet ikke helt hva som gjorde at systemet plutselig ble ustabilt

Nå har det vært stabilt en ukes tid :thumbup:

Du kan jo prøve dette og se om det hjelper.

Bios opsettet mitt ser du i my bios.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Har du resatt cmos.

 

Av med strøm grønt lys på hovdkort må være av fra 1-2 til 2-3.

 

Tilbake til 1-2 så strøm på.

 

Noen tips til opsett.

 

Unlink på cpu-minnet.

 

linkboost av.

 

Ikke auto på cpu-minne sett korrekt verdi.

 

Husk riktig volt på minnet og 2t.

 

Disable alt som ikke trenger og være på.

 

Kjør memtest86+

Du må ikke ha feil her,ellers er det 100% sikkert blåskjerm i windows.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...