Gå til innhold

Yrkesfagmiljøet, en fare for samfunnet?


Anbefalte innlegg

Foresten så vil jeg vite hvor du fant fram til definisjonen om at pedofili kun tiltrekkes av prepubertale.

7456984[/snapback]

Det er det ordet betyr. Jeg kunne ha linket litt, men det har andre allerede gjort. Ordet pedofil (og neger - annen tråd) er tydeligvis noe du bør undersøke betydning av nøyere. Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De kan være helt nede i 10-11 års alderen når de kommer i puberteten. Skjønner foresten ikke hvorfor puberteten skal ha noe å si for om den pedofile liker barna eller ikke. Den pedofile kan vel foretrekke kun de som er sent i pubertetsalderen også, eller?

Så vidt jeg vet skjekker ikke den pedofile om barnet er i puberteten eller ikke før han blir tiltrukket av barnet. I gamle dager kunne foresten jenter/gutter gjerne komme i puberteten i en alder av nærmere 20. Et mer usunt kosthold o.l. som vi ser i dagens samfunn er en av grunnene til at det blir forskyvet tidligere.

 

Dessuten er lavalderen for barn i andre land helt nede i 10 år eller gjerne ikke-eksisterende.

Lenke til kommentar
Foresten så vil jeg vite hvor du fant fram til definisjonen om at pedofili kun tiltrekkes av prepubertale.

7456984[/snapback]

Det er det ordet betyr. Jeg kunne ha linket litt, men det har andre allerede gjort. Ordet pedofil (og neger - annen tråd) er tydeligvis noe du bør undersøke betydning av nøyere.

7457174[/snapback]

Jeg vet hva neger betyr, men det var bruken av ordet som var diskusjonen.

Lenke til kommentar

har ingenting med hva slags skole disse typene går på. det er typen. forøvrig med alderen. 21 åring sammen med en 16 åring feks er jo ikke galt. om det er på riktige premisser. det vil si at de passer hverandre. jenter er ofte mentalt sett eldre en gutter på lik alder pluss at noen gutter kan være litt på etterkant

:) ok det er jo vanlig at en gutt er eldre. se på ekteskap. skal vedde på at faren til mange her gjerne er 5 år eldre enn sin kone.

Lenke til kommentar
jenter er ofte mentalt sett eldre en gutter på lik alder pluss at noen gutter kan være litt på etterkant

Hvordan har det mentale noe å si når det hovedsakelig kommer ann på det fysiske når den pedofile skal finne ut hvem han/hun er tiltrukket av. En jente på 16 år er vel ikke fysisk mer voksen enn en 16 år gammel gutt.

 

Uansett, dette er å spore av fra pedofildiskusjonen, men også delvis å spore av fra hoveddiskusjonen.

Lenke til kommentar
jenter er ofte mentalt sett eldre en gutter på lik alder pluss at noen gutter kan være litt på etterkant

Hvordan har det mentale noe å si når det hovedsakelig kommer ann på det fysiske når den pedofile skal finne ut hvem han/hun er tiltrukket av. En jente på 16 år er vel ikke fysisk mer voksen enn en 16 år gammel gutt.

 

Uansett, dette er å spore av fra pedofildiskusjonen, men også delvis å spore av fra hoveddiskusjonen.

7457304[/snapback]

 

jo faktisk så kan en jente være moden for alderen. at det er pedofili blir ikke riktig. du misbruker virkelig ordet "pedofili".

 

"Pedofile oppfattes ofte som barnekjære og ser ut til å ha god evne til kontakt og samvær med barn. Samtidig kan de ha problemer med å etablere og opprettholde voksne relasjoner. Pedofiler opererer ofte i miljøer med nærhet til barn, for eksempel ved lekeplasser eller i svømmehaller. Noen ganger arbeider de i barnehager eller med fritidsaktiviterer for barn. Selv omtaler de gjerne seg selv som barnas venn og en person som tar avstand fra vold og tvang. Det er imidlertid viktig å ha klart for seg at ikke alle med seksuell interesse for barn forgriper seg i praksis, og at mange som forgriper seg på barn også er seksuelt tiltrukket av voksne og kan ha voksne seksualpartnere[1]."

 

"I andre sammenhenger brukes betegnelsen barn om mennesker fra de blir født til de når puberteten, og barndom om alderen 0-13 år.

 

I tillegg er det vanlig å kalle årene mellom barndom og voksenlivet i et menneskes liv for ungdom. Ungdomstiden begynner gjerne ved tenårene eller puberteten, men er ikke et juridisk begrep og varigheten er derfor ikke klart avgrenset. I sammenhenger der aldersinndelinger er vanlig, for eksempel innen kulturliv og handel, kan unge mennesker regnes som ungdom langt opp i 30-årene. Flere føler seg ikke som voksne før de etablerer seg med fast jobb eller får egne barn."

 

tatt fra Wiki i forsøk på å belære deg "ArmenMinAU"

Lenke til kommentar
Det finnes ingen fast definisjon av pedofili, og det hele virker veldig uklart og ubestemt. Alle sidene forteller ulike ting.

 

Dessuten kan en definisjon alltid endres ;)

 

btw - kan ikke en gutt være moden for alderen han også?

7457467[/snapback]

 

jo så klart. men jeg synes det blir feil å kalle alder 21 og alder 16 f.eks. pedofili. For det er det ikke :) pedofili er noe jeg mener er på barn. og da mener jeg under 16. og den pedofile skal være markant eldre. 19-15 ikke pedofili. 25-13. da begynner man å snakke. eller 8-40. da er det skikkelig pedo

Lenke til kommentar

Denne debatten har jo sporet av til noe helt annet, og attpåtil på et begredelig nivå! Vi får prøve å få overivrige debattanter til å diskutere trådens tema:

 

"Er det jeg som er trangsynt og overkritisk eller er det andre som reagerer slik på denne type miljø, og hvorfor det ikke blir gjort noe med?"
Endret av cybirg
Lenke til kommentar

Hva mener du med denne typen miljø? Du sier at alle som driver i praktiske yrker blir reagert på? Dette innlegget er injurerende og har ingen begrunnelse for hvorfor det ble skrevet. "Har du lagt merke til at alle akademikere er pyser?" Spar meg. Vedder 100 kr. på at damen din ble "antastet" av en håndtverker. Det er mitt syn på saken.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen fast definisjon av pedofili, og det hele virker veldig uklart og ubestemt. Alle sidene forteller ulike ting.

 

Dessuten kan en definisjon alltid endres ;)

 

btw - kan ikke en gutt være moden for alderen han også?

7457467[/snapback]

 

jo så klart. men jeg synes det blir feil å kalle alder 21 og alder 16 f.eks. pedofili. For det er det ikke :) pedofili er noe jeg mener er på barn. og da mener jeg under 16. og den pedofile skal være markant eldre. 19-15 ikke pedofili. 25-13. da begynner man å snakke. eller 8-40. da er det skikkelig pedo

7457503[/snapback]

Hvorfor må de være akkurat under 16 for å være barn? Så vidt jeg vet varer puberteten ut i litt senere i tenårene.

 

Jeg synes aldersforskjellene skal være det som bestemmer. Men det må også være en alderbegrensin også. Alle under 18 (myndighetsalder i hele verden) kan være den ene parten i et pedofilt forhold. Det som avgjør om det er pedofili eller ikke bør være aldersforskjellen og jeg mener at 20 år er en grei aldersforskjell.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Det finnes ingen fast definisjon av pedofili, og det hele virker veldig uklart og ubestemt. Alle sidene forteller ulike ting.

 

Dessuten kan en definisjon alltid endres ;)

 

btw - kan ikke en gutt være moden for alderen han også?

7457467[/snapback]

 

jo så klart. men jeg synes det blir feil å kalle alder 21 og alder 16 f.eks. pedofili. For det er det ikke :) pedofili er noe jeg mener er på barn. og da mener jeg under 16. og den pedofile skal være markant eldre. 19-15 ikke pedofili. 25-13. da begynner man å snakke. eller 8-40. da er det skikkelig pedo

7457503[/snapback]

Hvorfor må de være akkurat under 16 for å være barn? Så vidt jeg vet varer puberteten ut i litt senere i tenårene.

 

Jeg synes aldersforskjellene skal være det som bestemmer. Men det må også være en alderbegrensin også. Alle under 18 (myndighetsalder i hele verden) kan være den ene parten i et pedofilt forhold. Det som avgjør om det er pedofili eller ikke bør være aldersforskjellen og jeg mener at 20 år er en grei aldersforskjell.

7457761[/snapback]

 

vel det avhenger av land til land. men grunnen til at jeg satte 16 er fordi 16 er seksuell lavalder

Lenke til kommentar
Hvorfor må de være akkurat under 16 for å være barn? Så vidt jeg vet varer puberteten ut i litt senere i tenårene.

 

Jeg synes aldersforskjellene skal være det som bestemmer. Men det må også være en alderbegrensin også. Alle under 18 (myndighetsalder i hele verden) kan være den ene parten i et pedofilt forhold. Det som avgjør om det er pedofili eller ikke bør være aldersforskjellen og jeg mener at 20 år er en grei aldersforskjell.

7457761[/snapback]

 

Dette er voldsomt OT, kan du ikke lage en ny tråd som du kan vie til å omdefinere begrepet pedofil?

 

K-F-J forsøkte å ta opp igjen tråden, men det er ikke mange som klarer det.

 

Jeg mener også det blir galt å skjære alle under en kam, men det er ikke til å komme bort fra , iallfall der jeg kommer fra, at et tungt flertall av de som oppfører seg slik som trådstarter beskriver går på yrkesfag. Jeg vet ikke om hvordan det er andre steder, men allmenne fag og yrkesfag er stort sett et klasseskille på mitt hjemsted.

Lenke til kommentar
Det finnes ingen fast definisjon av pedofili, og det hele virker veldig uklart og ubestemt. Alle sidene forteller ulike ting.

 

Dessuten kan en definisjon alltid endres ;)

 

btw - kan ikke en gutt være moden for alderen han også?

7457467[/snapback]

 

jo så klart. men jeg synes det blir feil å kalle alder 21 og alder 16 f.eks. pedofili. For det er det ikke :) pedofili er noe jeg mener er på barn. og da mener jeg under 16. og den pedofile skal være markant eldre. 19-15 ikke pedofili. 25-13. da begynner man å snakke. eller 8-40. da er det skikkelig pedo

7457503[/snapback]

Hvorfor må de være akkurat under 16 for å være barn? Så vidt jeg vet varer puberteten ut i litt senere i tenårene.

 

Jeg synes aldersforskjellene skal være det som bestemmer. Men det må også være en alderbegrensin også. Alle under 18 (myndighetsalder i hele verden) kan være den ene parten i et pedofilt forhold. Det som avgjør om det er pedofili eller ikke bør være aldersforskjellen og jeg mener at 20 år er en grei aldersforskjell.

7457761[/snapback]

 

vel det avhenger av land til land. men grunnen til at jeg satte 16 er fordi 16 er seksuell lavalder

7457846[/snapback]

Javel så hvis det skjer i et annet land med en 11 åring?

 

oops...skal lage en ny topic hvis jeg gidder...

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Så hvis jenta er 15 år er det heller ikke pedofili? Eller 14? Eller 13? Eller 12? Folk kommer tidlig i puberteten nå til dags...

 

Foresten så vil jeg vite hvor du fant fram til definisjonen om at pedofili kun tiltrekkes av prepubertale.

7456984[/snapback]

Media prøver ofte å redefinere begrep. Pedofili er intet unntak. :)

 

Fakta er, at en ikke er pedofil om en tiltrekkes av en pubertal jente, f.eks. en på 14, men er man over 16 år er man derimot i konflikt med loven.

 

Det er noe helt annet.

 

Og som allerede nevnt i forhold til 16 vs. 50, det er ekkelt og upassende, men ikke pedofili.

Lenke til kommentar

Diskusjonen handler om et uønsket miljø som har tilknytning til yrkesfagmiljøet. Quoter K-F-J her så noe som ikke er OT havner i siste innlegg.

Hva mener du med denne typen miljø? Du sier at alle som driver i praktiske yrker blir reagert på? Dette innlegget er injurerende og har ingen begrunnelse for hvorfor det ble skrevet. "Har du lagt merke til at alle akademikere er pyser?" Spar meg. Vedder 100 kr. på at damen din ble "antastet" av en håndtverker. Det er mitt syn på saken.

7457728[/snapback]

Lenke til kommentar

Okei, nå skal jeg være saklig og ærlig, da jeg har fulgt denne diskusjonen fra starten.

 

Jeg har ingenting direkte imot den stereotypiske byggfag, elektro etc person, men jeg har langt ifra noe behov for å sosialisere meg med dem. Jeg har aldri sett behovet for å fly rundt på byen på leting etter en stakkarslig 14-åring å banke opp for å bevise sin egen halvveis manndom fordi han mistet så jævlig mye respekt da han ikke fikk låne fars traktor til å råne med forrige helg. Rent pubertalt raseri som går utover den nærmeste lille gutten, alt for å være "tøff". Det er ikke tøft. Det kommer heller aldri til å være tøft å banke tenåringsgutter som ikke kan forsvare seg. Skal man absolutt vise seg og yppe på noen, prøv dørvakta på puben.

 

Tilbake til poenget, vi ser her en gruppe mennesker hvor mange vil ende opp i de lavere sosiale gruppene, ikke nødvendigvis fattige, men heller dårlige mennesker. Dårlige holdninger er ikke farlige før de videreføres til en ny generasjon, og jeg ser med skrekk på mange holdninger som kommer frem for en dag når jeg møter denne typen mennesker på byen.

 

Men er det en trussel for samfunnet? Nei. Ikke så lenge vi andre opprettholder vår gode stand og står for holdningene vi har lært.

Lenke til kommentar
Men er det en trussel for samfunnet? Nei. Ikke så lenge vi andre opprettholder vår gode stand og står for holdningene vi har lært.

7460835[/snapback]

Men hva hvis "vi andre" består av disse type menneskene? Når det går så langt at "vi" ikke eier repekt for autoriteter, og disse "holdningene" som vi visst nok skulle ha lært?

Lenke til kommentar
Jeg har lenge erget meg stadig over det såkalte "yrkesfagmiljøet". Det miljøet hvor man kler seg i tunge store arbeidsjakker fulle av verktøy, drikker alkohol med jenter som er fem år yngre enn seg selv og kjøre på illegale og uregistrerte mopeder. De går på yrkesfaglinjen, ikke nødvendig hvis fordi det er det de vil, men fordi det er "shjipt" å gå allmennfag. Her hvor jeg bor, består 50% av samfunnet av disse personene. Disse blir til og med sett på som "digge", og "kule" blant ungdommen som omgår meg. De utgjør en stor del av all kriminalitet som foregår i denne kommunen, og har ingen respekt for generelle normer og regler.

 

7415704[/snapback]

 

 

Slår det deg ikke at du beskriver James Dean her altså? Jenter liker "farlige" gutter. Dette er ikke av ny dato, slik har det alltid vært. Kjøp deg skinnjake og begynn å røyke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...