Gå til innhold

Yrkesfagmiljøet, en fare for samfunnet?


Anbefalte innlegg

Men hva hvis "vi andre" består av disse type menneskene? Når det går så langt at "vi" ikke eier repekt for autoriteter, og disse "holdningene" som vi visst nok skulle ha lært?

7488413[/snapback]

 

Vi må aldri glemme hvem vi er og hva vi tror på. Men hvis det skjer, ja da sliter vi. Heldigvis har jeg veldig liten tro på dette. Jeg vet at jeg kommer til å lære mine eventuelle barn hvordan jeg oppfatter det som er rett og galt, og til tross for at jeg går yrkesfag, vil jeg tro at det blir folk av dem og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvis jenta er 15 år er det heller ikke pedofili? Eller 14? Eller 13? Eller 12? Folk kommer tidlig i puberteten nå til dags...

 

Foresten så vil jeg vite hvor du fant fram til definisjonen om at pedofili kun tiltrekkes av prepubertale.

7456984[/snapback]

Media prøver ofte å redefinere begrep. Pedofili er intet unntak. :)

 

Fakta er, at en ikke er pedofil om en tiltrekkes av en pubertal jente, f.eks. en på 14, men er man over 16 år er man derimot i konflikt med loven.

 

Det er noe helt annet.

 

Og som allerede nevnt i forhold til 16 vs. 50, det er ekkelt og upassende, men ikke pedofili.

7460307[/snapback]

Jammen hva hvis man kommer til et annet land der lavalderen er f.eks. 11 år? Er det greit der?

Lenke til kommentar
Det har forekommet mange tilfeller hvor jenter i klassen over og under meg har innledet et forhold til en av disse som er fem år eldre enn seg selv. Hvorfor blir ikke dette sett på som pedofili, og blitt gjort noe med fra politiets/folket rundt sin side?

Det er ikke pedofili hvis det ikke er snakk om jenter som ikke har pupper og kjønnshår, og det er ingen som kan nekte noen å være kjærester med noen som er yngre enn dem. Det er bare sex med barn under 16 som er ulovlig hvis man selv er eldre enn det.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er lov for en 50 åring å pule en 11-åring i land det det er lov hvis 11-åringen "gikk med på det". Det er pedofili.

 

Er nok ikke derfor aldersgrensa er så lav.

 

Jo, det er OT :whistle:

 

Tror ikke det er lov for en 50 åring å pule en 11-åring i land det det er lov hvis 11-åringen "gikk med på det". Det er pedofili.

 

Er nok ikke derfor aldersgrensa er så lav.

 

Jo, det er OT :whistle:

7493048[/snapback]

 

Hvis 11-åringen ikke har kommet i puberteten, er det et pedofilt overgrep. Hvis hun/han har, er det ikke. Men uansett er det ulovlig for en 50-åring ha sex med en 11-åring.

7501600[/snapback]

Hvorfor er det ulovlig når lavalderen er 11 år?

 

De tidlig i pubertal alder gjelder også. Hvordan er det da hvis man kommer i puberten når man er 15 år?

 

Jaja....verden er crazy.

 

Uansett så synes jeg at det er flott at folk velger yrkesfaglige linjer slik at de faktisk har noe å gjøre når de kommer ut av skolen.

Endret av ArmenMinAU
Lenke til kommentar
Tror ikke det er lov for en 50 åring å pule en 11-åring i land det det er lov hvis 11-åringen "gikk med på det". Det er pedofili.

Nei, det er ikke det. Pedofili er en tilstand, ikke en handling. Man trenger ikke være pedofil for å pule barn. Se bare på Jan Helge Andersen/Viggo Kristiansen eller Marc Dutroux.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er lov for en 50 åring å pule en 11-åring i land det det er lov hvis 11-åringen "gikk med på det". Det er pedofili.

Nei, det er ikke det. Pedofili er en tilstand, ikke en handling. Man trenger ikke være pedofil for å pule barn. Se bare på Jan Helge Andersen/Viggo Kristiansen eller Marc Dutroux.

7503120[/snapback]

Pedofili er en legning. Jeg tror ikke en voksen mann bare puler en 11-åring hvis han vet at han ikke liker det.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er lov for en 50 åring å pule en 11-åring i land det det er lov hvis 11-åringen "gikk med på det". Det er pedofili.

Nei, det er ikke det. Pedofili er en tilstand, ikke en handling. Man trenger ikke være pedofil for å pule barn. Se bare på Jan Helge Andersen/Viggo Kristiansen eller Marc Dutroux.

7503120[/snapback]

Pedofili er en legning. Jeg tror ikke en voksen mann bare puler en 11-åring hvis han vet at han ikke liker det.

7503254[/snapback]

Les hva jeg skriver, og slutt å spekulere vilt.

Lenke til kommentar

Pedofili-diskusjon med ArmenMinAU igjen ja.

 

Du hevder at du vet hva pedofili er ArmenMinAU, men det virker ikke helt som du forstår helt hva det går ut på. Det finnes, jo, en klar definisjon på pedofili. Og det er at det er at man er tiltrukket til barn. Så hvem er barn? Du hevder at en grense på 20 år er fint for hva som skal regnes som pedofili. Så er alle som er 20 år yngre enn deg barn? Nei, selvsagt ikke. Og du kan selvsagt ikke begynne å redefinere ord som det passer deg. Barn er hva man er før man er ungdom. Barn er man før man er godt i gang med å utvikle seg. Så det er dette som er tingen med pedofili. Pedofili tiltrekkes av prepubertale mennesker, og det blir sett på som "rart" fordi barn ikke kan reprodusere seg.

 

Og så er det noen ting du må forstå: Pedofili er ikke ulovlig! Man kan ikke ulovliggjøre følelser, det sier seg selv. Men hvis den pedofile begynner å gjøre noe ut av følelsene sine blir det raskt ulovlig. Dette er fordi pedofile mennesker, som nevnt tidligere, liker prebuertale personer, og disse personene vil i ca 100% av tilfellene være under den seksuelle lavalder (i Norge). Lavalderen er selvsagt der for å beskytte barn, fordi de blant annet lett kan manipuleres og utnyttes.

 

16 år mener man i Norge at man må være, for å være moden nok til at man ikke trenger å beskyttes av slike lover lenger. I andre land har de, som du nevner, andre lover. Eksempelet ditt på 11 år er, som noen her nevnte, juridisk lovlig, men moralsk helt forkastelig (ved nesten alle tilfeller). Dette fordi man kan kalle det et overgrep uansett hvor villig barnet er.

 

Så jeg håper at du nå forstår at pedofili ikke har noe med alder å gjøre ArmenMinAU, men hvor utviklet personen er. Og selv om du synes det er rart at en 50 år gammel person er sammen med en 20 år gammel person, er det ingenting galt, og i alle fall ikke noe ulovlig, med det. Begge har valgt det selv, og de må få gjøre hva de selv vil. Hvis en pedofil gjør dette, er det selvsagt ulovlig fordi barnet ikke har noe reelt valg.

 

Så da håper jeg du har lært noe, og ikke trenger å ta opp dette igjen.

Lenke til kommentar
Jeg har lenge erget meg stadig over det såkalte "yrkesfagmiljøet". Det miljøet hvor man kler seg i tunge store arbeidsjakker fulle av verktøy, drikker alkohol med jenter som er fem år yngre enn seg selv og kjøre på illegale og uregistrerte mopeder. De går på yrkesfaglinjen, ikke nødvendig hvis fordi det er det de vil, men fordi det er "shjipt" å gå allmennfag. Her hvor jeg bor, består 50% av samfunnet av disse personene. Disse blir til og med sett på som "digge", og "kule" blant ungdommen som omgår meg. De utgjør en stor del av all kriminalitet som foregår i denne kommunen, og har ingen respekt for generelle normer og regler.

 

Hvorfor er det slik at disse personene ikke blir sett negativt på? Er virkelig samfunnet så svakt at de ikke tørr, eller orker å ta opp dette problemet og få gjort noe med det?

 

Det har forekommet mange tilfeller hvor jenter i klassen over og under meg har innledet et forhold til en av disse som er fem år eldre enn seg selv. Hvorfor blir ikke dette sett på som pedofili, og blitt gjort noe med fra politiets/folket rundt sin side? Jeg blir mektig oppgitt av å se hvordan vår genererasjon eldre ungdom har blitt. De har dårlig forhold til skole og bryr seg ikke om lover eller andre mennesker som er i samme samfunnet. Er det jeg som er trangsynt og overkritisk eller er det andre som reagerer slik på denne type miljø, og hvorfor det ikke blir gjort noe med?

7415704[/snapback]

For det første syns jeg du generaliserer meget mye her. Jeg kjenner meget mange som har gått på bygg og elektro, og ingen av disse vil jeg overhode ikke putte inn i noen av de båsene du beskriver her. Dette er mennesker som jeg mener allerede i begynnelsen av 20 årene har fått til meget mye. De finnes selvfølgelig de du beskriver og, men når jeg gikk på skolen var det ingen som så opp til disse "pøblene". Men tror du dette er noe nytt fenomen? Nei, slik har det nok vært i "all" sin tid. Mye pga at de som ofte er skoleleie, velger å gå på yrkesfaglig utdanning, fremfor en teoretisk linje. Noen av de som er skoleleie har litt gi faen holdning, men på langt nær alle. Det er mange som er lei skolen, men som arbeider hardt som få på yrkesfag.

 

For meg virker det som om trådstarter som går på ungdomskolen har "mistet" den jenta i klassen som han var forelsket i, til en litt eldre kar som kjører volvo 240 og går på byggfag på videregående.

Rett meg gjerne hvis dette er feil ;)

Lenke til kommentar

Haha, alle har nok mistet en eller annen til en eldre byggkar ved 240, men det som skjer er at jenta før eller senere dumper fyren, eller at man innser at man ikke ønsker slike jenter ;)

 

Det er jo en viss generalisering i innlegget, men slik må det også være, all den tid man opplever at så å si alle disse stereotypene går yrkesfag. Det er iallfall min erfaring fra en bygd på Vestlandet. Jeg kjenner imidlertid flere grepa karer fra yrkesfag. De fleste med gi faen-holdning skjerper seg vanligvis i midten av tjueåra, andre forbli i den håpløse tilstanden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...