Gå til innhold

Dine beste julegodterier


Anbefalte innlegg

Ja, nå som det nærmer seg jul, tenkte jeg vi kunne snakke litt om julegodterier. Altså mat/godterier som kommer rundt jul, og ikke er så vanlige resten av året.

 

Selv har jeg fått dilla på dadler. Disse mørke, brune, nesten lilla klisne greiene som jeg ikke har hørt om noen andre (enn min mor) som liker. Mmm.. Jeg liker dem forresten litt myke.

Er ikke noen storfan av pepperkaker da, selv om det er godt med litt. Men dadler blir nok favoritten noen uker fremover, ja.

 

Her er meg og en daddel. Den siste i posen. Sukk.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingenting er bedre en de julenissene som man får kjøpt på bensinstasjoner og kiosker. De skumnissene.

 

Digger dem. Så må jeg gå et stykke til nermeste bensinstasjon, så får jeg ikke dårlig samvittighet for å ha spist en :)

7401387[/snapback]

Gjett hvem som tømte en pose av de i går? :D

De er kjempegode! Men viktig at de stammer fra Cloetta, og ikke den kopien som har kommet.

Lenke til kommentar

Jeg legger meg flat for kalendersjokolade, for det finnes jo ingen annen sjokolade som har akkurat slik smak!

Kunne også sagt mokkabønner i slik gul eske, for mange forretninger innbiller seg at dette er julevare og tar det kun inn til denne høytiden, men strengt tatt er jo en mokkabønne en helårsbønne.

Lenke til kommentar
Syns det meste av "juleting" smaker dårlig, men dadler må være unntaket. Eneste problemet er at man blir så jævlig klissete av å ete de. Noen tips?

7406490[/snapback]

Jeg sliter med det samme selv. De er jo litt småseige på utsiden, så det er f. eks litt stress å spise dem mens man chatter eller skal skrive ting. Men, har ikke funnet noen god løsning på det, så jeg bare sutter på fingrene og tørker meg på papir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...