Gå til innhold

Dine beste julegodterier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg syns egentlig kald pepperkakedeig er minst like godt som pepperkaker. Husker for et par år siden kjøpte jeg sånne pakker med deig og spiste dem rå. Mmm.

7424057[/snapback]

 

Åja men jeg har laget deigen selv tenk! :!:

Dessuten hadde du vært her så skulle du fått litt..for du ser så søt ut på bildet atte! :love: Jeg kunne aldri sagt nei..

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

Jeg er glad i pepperkeker og klementiner.

Men favoritten er mammas julemenn. Hun må alltid lage masse for onklene mine kommer og tar så mange de kan, og når faren til ei venninne av meg fikk smake dem likte han dem også så godt at hun gir noen til han også (til konas store fortvilelse..hehe). Etter at jeg har flyttet bort for å studere har mamma alltid sent en boks til meg slik at jeg har mens jeg venter på å komme hjem til jul! :love:

Lenke til kommentar
Gaffelkaker? Er du sikker på at det ikke er sandkaker du tenker på?

7421589[/snapback]

Gaffelkaker lager man av en deig man kan lage flere ting av. (sånne hesteskolignenede greier bla.) Man har sjokoladebiter (og i ekle tilfeller rosiner) oppi, ruller deigen ut til kuler, og trykker dem flate på stekeplaten med en gaffel. Da får de gaffelmønster, og heter gaffelkaker. I hvert fall der jeg kommer fra. :)

 

edit: Tykkelsen har mye å si på pepperkaker ja. :p Nå fikk jeg lyst på store pepperkaker med melis og nonstop....

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...