Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Prøvde meg på Cervisiam sin Bhuthurt i går kveld.

Heftig sak!

 

Veldig god, men kanskje den har godt av å lagres litt. Skal handle noen flere å spare dem til senere i år.

Fant liksom alle smakene i den, men litt skarp. Mulig det var pga chillien.

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte den opp med en gang det ble restocket på polet.

Gleder meg til å teste. 

 

Prøvde meg på Amundsen Dessert In A Can - Chocolate Mud Cake i går på Hopyard.

Men føler at den er litt sånn klassisk Amundsen, veldig god, men mangler prikken over i'en for å være helt i toppen. 

Syns det gjelder mange av ølene deres. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har peiling på om øl som kan bestilles i tilleggsutvalget er mulig for vanlige folk å se listen over?

Eller er det kun vinmonopolet som kan dette?

 

Kunne tenke meg å se hva som kan bestilles der, har et pol i området som er veldig åpen for bestillinger derfra.

 

Har forsøkt å få tak i den oversikten fra mitt lokale pol, uten hell.

 

Beste måte er nok dessverre å ta kontakt med de 503 forskjellige grossistene som leverer til polet og høre hva de har i sine salgslister.  

Lenke til kommentar

Nå synes jeg det er godt med pilsner... Drikker en økologisk Åbro for tiden, samt Pistonhead flat tire og Custom Lager....

 

Godt i varmen, og det er stas å helle innpå en tørsteslukkende halvliter pils eller Wit uten å overanalysere på samme måten som en fatlagret Imperial stout eller dobbel ipa.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvilke pol i Oslo er best for å kjøpe øl? Jeg bruker vanligvis de to som ligger nærmest der jeg bor (Grønland og Oslo City), men de har en tendens til å ta inn det samme sortimentet om og om igjen og jeg har prøvd mye av det. Jeg tenker det er på tide å teste noen andre, selv om det blir litt mer reisevei.

Lenke til kommentar

Nå er det en stund siden jeg har vært på Aker Brygge, men det skuffet sist.

Det beste er egentlig å bestille på nett, for da kan du bestille hele sortimentet også hente det etter ett par dager på nærmeste pol.

Evt får det kjørt hjem.

Får ikke bestilt fra spesialutvalget, men ellers veldig bra tips. Ingen som helst grunn til å farte rundt på andre pol enn "spesialpolene" dersom man bare er ute etter polets vanlige utvalg.
Lenke til kommentar

Mye godt øl å finne på Gulating ja!

 

Noen som har fått testet ''Tasty Juice'' og ''Supersonic'' av Lervig?

 

IMG_7866.jpg

For noen herlige øl. Beste jeg har smakt innen ''NEIPA'' stilen.

Supersonic er på en måte dobbel versjonen av Tasty Juice.

 

 

De neste ukene kommer også en ny butikk øl fra Lervig ved navn ''Hazy Days''

Gleder meg til den!

Lenke til kommentar

Mye godt øl å finne på Gulating ja!

 

Noen som har fått testet ''Tasty Juice'' og ''Supersonic'' av Lervig?

 

 

or noen herlige øl. Beste jeg har smakt innen ''NEIPA'' stilen.

Supersonic er på en måte dobbel versjonen av Tasty Juice.

 

 

De neste ukene kommer også en ny butikk øl fra Lervig ved navn ''Hazy Days''

Gleder meg til den!

 

Selv om Tasty Juice går tom på de fleste pol, er jeg selv ikke noen veldig stor fan. Mange av Lervig sine NEIPA'er med medium ABV (Zipper, Simcoe, Perler For Svin og til en viss grad Tasty Juice) har litt såpete preg som jeg og har opplevd i Cervisiam sin Bad Mango. Blir interessant å se hvordan Hazy Days kommer til å være.

Supersonic derimot er antageligvis den nest beste (om ikke, top 3) NEIPA'en jeg har prøvd. Noe mer alkohol og sødme til å balansere ut humlen. Synd at det er så dyrt  å oppdrive den (24x91kr).  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...