Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten å være megamainstreamkommærsj så liker jeg lyst øl best. Grolsch, Millers, Corona og Heine dukker oftest opp i kjøleskapet.

post-64633-1165977743_thumb.jpg

Me like :love:

7489636[/snapback]

Hva skal man med mat ? :D

 

Synes Tuborg er et av de beste, men det beste er helt klart Pilsner Urquell i halvlitersglass. Ellers så er det meste godt synes jeg.

Endret av Lars-H
Lenke til kommentar

Alt man lærer. Tusen takk for denne tråden, mange fine råd :D

 

Liker forskjellig øl til forskjellige situasjoner. Men nå på vinteren er det mørkt som jeg synes er best, og da er Guiness det beste jeg har smakt hittill.

 

Edit:

læreR

Endret av m_eide
Lenke til kommentar
noen som vet om en god hveteøl som selges i norge? :)

7473374[/snapback]

 

Nøgne Ø Wit er veldig bra!

 

Chimay er bra.

 

Og sikkert flere andre også..

 

Har dårlig erfaring med..

 

Ringnes hveteøl..den er altfor syrlig..mer enn jeg liker ihvertfall..

 

Aass Julehvete(Julehelvete..sry kunne ikke dy meg! :p) synes jeg var en veldig rar bastard..en blanding av juleøl og hveteøl som jeg ikke synes noe særlig om til tross for at den roses av mange anmeldere her og

der. Ellers så er jeg stor fan av Aass bryggeri!

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar

I disse førjulstider er det lite som slår en Lysholmer Spesial i kombinasjon med en akevitt. (gjerne en helt ordinær Løitens) Finner også Grans Julebrygg tiltalende, til tross for at det øvrige sortimentet fra Grans er ubrukelig.

 

Ellers foretrekker jeg diverse importerte ales, og en og annen stout. Liker også bastarden Newcastle Brown Ale veldig godt, selv om den inneholder en del gurba.

Når det gjelder lager har jeg allerede nevnt Lysholmer, men Nordlandspils, Carlsberg, Heineken, Hansa Premium og Borg (jepp, blant alkis/fjortis-ølet er dette en favoritt) gjør også nytten.

 

Vann som Corona, Sol og Bud drikker jeg ikke i det hele tatt, med mindre det er grill, 24 grader og flesk på grillen.

 

Øl fra Den Nøgne Ø klarer jeg ikke å like, alle variantene jeg har smakt har et snev av hjemmebrygget i seg, og hjemmebrygging kan jeg gjøre selv. (det er forresten sjelden jeg lar meg imponere av de norske mikrobryggeriene også, det henger veldg ofte en uheldig grunnsmak i alle variantene som overskygger karakteristikken i de ulike øltypene de brygger)

 

Nå har jeg bare nevnt øl som er å få tak i her i landet, det jeg drikker utenlands er verdt en tråd alene.

Endret av Tumbleweed
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...