Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Øl fra Bayern!! :) Bare øl fra Czechia kan bli bedre enn bayersk øl. Også øl fra Nord-Tyskland er bra. Men mitt favoritt er Guinness! :D

Men norsk øl....?....unnskyld Norge, jeg elsker alt i dette landet, men en ting dere kan virkelig slett ikke er å brygge god øl!! :(

Lenke til kommentar
Er det fest blir det Ringnes til 19,- + pant. Jeg drikker kun øl til 19,- + pant når det er fest faktisk. (Bokser).

 

Ellers er det Pilsner Urquell eller Nøgne Ø Pale Ale det går i. Synd godt øl er så mentalt dyrt.

8654219[/snapback]

 

Der sa du det, det er mentalt dyrt. Koster jo mindre enn en kaffi på en kafè :)

Lenke til kommentar
Er det fest blir det Ringnes til 19,- + pant. Jeg drikker kun øl til 19,- + pant når det er fest faktisk. (Bokser).

 

Ellers er det Pilsner Urquell eller Nøgne Ø Pale Ale det går i. Synd godt øl er så mentalt dyrt.

8654219[/snapback]

 

Der sa du det, det er mentalt dyrt. Koster jo mindre enn en kaffi på en kafè :)

8658144[/snapback]

 

Det er når man skal ha mange at det begynner å bli dyrt.. Feks skal man ha 2 eller 3 six packer blir det mye å betale hvis en flaske koster 25kr + :no:

Lenke til kommentar
Er det fest blir det Ringnes til 19,- + pant. Jeg drikker kun øl til 19,- + pant når det er fest faktisk. (Bokser).

 

Ellers er det Pilsner Urquell eller Nøgne Ø Pale Ale det går i. Synd godt øl er så mentalt dyrt.

8654219[/snapback]

 

Der sa du det, det er mentalt dyrt. Koster jo mindre enn en kaffi på en kafè :)

8658144[/snapback]

Da får jeg vel legge til at jeg ikke drikker kaffe, samtidig som at jeg har en anstrengt økonomi. Nøgene Ø er vel mer 50,- enn 25,-
Lenke til kommentar

Da jeg var 18 ble det fort til at det ble det billigste ølet i store kvanta. Men de siste årene har jeg isteden kjøpt akkurat sånn at jeg får en sånn fin "buzz" men uten at jeg blir full. Dette har gjort at jeg kan kjøpe de ordentlige og dyrere godsakene. Pol-øl, og de bedre typene man finner på Meny.

 

Hvis jeg skal ha en pils på en tirsdag blir det fremdeles Hansa Fatøl (bergenser skjønner dere) som jeg syns er det beste av de rimelige norske lyse variantene.

 

Nøgne Ø av forskjellig slag blir det av og til

 

Budweiser (den ordentlige)

Urquell

Grolsch

Erdinger Dunkel

Guinness

 

 

Ellers så syns jeg det er litt absurd at bøddvaiser og tuborg får lov til å kalle seg øl. Jeg husker jeg smakte tuborg i danmark og den er mye bedre enn den norske varianten.

 

Ps. Noen som har smakt Fairtrade-ølet laget av banan? :w00t: Verste sølet jeg noensinne har smakt. :cry:

Lenke til kommentar

Av øl med alkohol har Carlsberg og Sarek (kjøpte det i sverige 10kr boksen) falt i smak. Skal jeg bli full tar jeg som regel det billigste.

 

Også digger jeg en iskald vørterøl når jeg er litt sliten eller svett. Når jeg nettopp har kommet hjem fra ute aktiviteter om vinteren er det så sykt digg med en kald vørterøl.

 

Smakte også en flaske med økologisk ingefær øl fra skotland.

Det var sinnsykt godt, var ekstremt stærkt. Nesten så jeg ikke orket og drikke opp flasken siden det brant sånn i halsen.

Lenke til kommentar
Bare ikke kjøpe Hansa Chill.

 

Servert ved 0 grader smaker de omtrent ingenting. Og når den begynner å blir litt varmere så smaker den verre og verre.

8680793[/snapback]

 

Skjønner.. Litt som Bud( den amerikanske). Den smaker ingen verdens ting når den er kald og bare skvip når den er varm... :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...