Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Hvordan får du tilstrekkelig gjøringstemperatur? Har så lyst å prøve meg på lager, men har ingen mulighet til å få det kaldt nok (på denne tiden av året).

8750788[/snapback]

jeg lager overgjært lager, men skal du lage undergjært så kan du sette dunken i et kjøleskap :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan får du tilstrekkelig gjøringstemperatur? Har så lyst å prøve meg på lager, men har ingen mulighet til å få det kaldt nok (på denne tiden av året).

8750788[/snapback]

jeg lager overgjært lager, men skal du lage undergjært så kan du sette dunken i et kjøleskap :)

8753887[/snapback]

Så snart jeg får meg eget sted å bo skal jeg ha to kjøleskap (et til servering og et til gjæring/lagring) og en bryggegarasje :D

Lenke til kommentar

Hva er egentlig forskjellen på denne tråden og den store øltråden?

 

Når jeg går ut, går det først og fremst i Guinness. Hjemme blir det nok helst enten tysk eller tjekkisk pils. Irske øl som Guinness og Kilkenny skal drikkes på pub og tappes fra fat. Fra boks eller flaske blir det bare ikke det samme...

Lenke til kommentar

Er vel ingen forskjell, men blir aldri posta i den " store øl tråden" så da blir det denna!

 

Skal snart ut til et vann og grille og ligge i sola :) blir sinsykt godt med en Kald Corona nå i sol steiken! :love: Er det noen som har smakt Borg Sommerpilsner? Den kom høyt opp i en test jeg leste, men borg går jo for å være billig øl..

Endret av mr.nauz
Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har vært innom denne tråden jeg starta for lenge siden.

 

Vel jeg må si at man ikke skal begynne med Budweiser siden det vil gi deg asossiasjoner for øl som ikke er bra for din videre ølutvikling.. :p

Du blir en pyse! Neida. Men jeg må legge meg til de andre som sier at det ikke smaker noen ting. Amerikanske lyse øl slag som Budweiser er laget etter en villfaren ide om at øl skal være iskaldt. Det er derfor det ikke smaker noe. Man trenger jo ikke noe øl med smak i når man skal dempe smaken som kunne ha vært der med kjempekulde alikevel.

 

Øl skal være Kjølig ikke Kaldt. Da smaker det mye mer.

Gi meg norsk, engelsk, irsk eller skotsk øl når som helst. Gjærne belgisk og nederlandsk også.

Endret av RougeAlien
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Liker egentlig ikke øl, men da jeg var i Tyskland kjøpte en kompis noe økologiske greier som faktisk var skikkelig godt. Husker ikke hva det het, men det liker jeg :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Yndlingsølen min er Foster's, på vors drikker jeg Heineken og på byen drikker jeg Corona. Drikker jeg dagen derpå, går det som regel i Carlsberg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Tuborg og Heineken er favoritter. Har lyst til å prøve Budweiser.

Denis Leary prater om det hele tia :)

8795125[/snapback]

 

Budweiser smaker ikke så mye, minner litt om light-øl, men det er godt på sommeren til grillmat osv. Litt i samme gate som Corona egentlig.

Lenke til kommentar

Gleder meg til 'skilde. Der blir det mye god dansk Tuborg, adskillig bedre enn den norske, Black Gold, Leffer på sjampisflaske og sikkert litt annen weissbier.

 

Litt problemer hjemme (Oslo-hjemme) for tiden, nærbutikken har hverken Frydenlund Fat eller Dahls. Vanligvis har de førstnevnte, og i Trondheim(hjemme-hjemme) har alle sistnevnte. Nå blir jo alle vaner snudd på hodet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...