Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Det kommer en del spennende ting på septemberslippet.. Og så er det bare å begynne å glede seg til spesialslippet om litt over en uke..

 

Selve septemberslippet er ikke å værst, men Vika og Valken har de virkelige godbitene i forbindelse med dette slippet

.

 

Har du hørt noe om hva som kommer i dette slippet?

 

En av de ansatte sa de fikk noe fra The Bruery (fra USA) men ellers har jeg ikke hørt noe spesielt.

 

Og St. Peter's Cream Stout var forøvrig en ganske bra øl, selv om jeg har drukket en del stouter som har vært bedre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe jeg mangler? Tenkte å prøve maltekstrakt først. Tar imot tips....

Hevert

Desinfeksjonsmiddel

 

Vær ekstremt nøye med reinhold, desifinser alt som skal innom vørteren. Temperatur under gjæring er viktig.

 

Har hatt ymse suksess med ølsett, men kan så absolutt lage drekkanes øl av det. Har ikke prøvd de på europris, men er mest fornøyd med ølsettet jeg kjøpte fra bryggselv.

 

How to brew er en fantastisk guide til å lage øl. Ølbryggens bibel tør jeg påstå. Les og spør på norbryggs forum

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd dobbel dose og Ørbæk IPA?

Smakte Dobbel Dose for noen uker siden og den passet meg ikke i det hele tatt, Var en ubehagelig nesten kvalmende bismak som jeg ikke helt klarte å plassere. Vanligvis liker jeg Doble/Imperial IPA, men dette er en av de jeg ikke hadde sansen for. (Selv om jeg har sansen for veldig mye fra Haandbryggeriet)

 

Uff var det som var godbiten jo, får håpe det var noe feil med din da.. Uansett spennende å prøve noe nytt.

Lenke til kommentar

Noen som har prøvd dobbel dose og Ørbæk IPA?

Smakte Dobbel Dose for noen uker siden og den passet meg ikke i det hele tatt, Var en ubehagelig nesten kvalmende bismak som jeg ikke helt klarte å plassere. Vanligvis liker jeg Doble/Imperial IPA, men dette er en av de jeg ikke hadde sansen for. (Selv om jeg har sansen for veldig mye fra Haandbryggeriet)

 

Uff var det som var godbiten jo, får håpe det var noe feil med din da.. Uansett spennende å prøve noe nytt.

 

De heftigste utgavene fra Haandbryggeriet og også Nøgne Ø kan fort oppleves som over the top, og disse krever at man er i rette stemningen og er "klar" for noe såpass ekstremt. Det er godt mulig at Dobbel Dose kan oppleves forskjellig i en annen situasjon. Kanskje du må varme opp med en Nøgne Ø Imperial Stout først, for å klargjøre systemene for de virkelig heftige sakene?

Lenke til kommentar

De heftigste utgavene fra Haandbryggeriet og også Nøgne Ø kan fort oppleves som over the top, og disse krever at man er i rette stemningen og er "klar" for noe såpass ekstremt. Det er godt mulig at Dobbel Dose kan oppleves forskjellig i en annen situasjon. Kanskje du må varme opp med en Nøgne Ø Imperial Stout først, for å klargjøre systemene for de virkelig heftige sakene?

Personlig synes jeg ingen av NØ eller Haandbryggeriet sine øl er "over the top". Tvert imot så ligger alle mine favoritter i den øvre delen av skalaen deres så "Dobbel Dose" er egentlig unntaket for meg. (Drakk forøvrig en Midtfyns "Gleipner Black IPA" før "Dobbel Dose", men mulig jeg burde ha byttet om på rekkefølgen)
Lenke til kommentar

De heftigste utgavene fra Haandbryggeriet og også Nøgne Ø kan fort oppleves som over the top, og disse krever at man er i rette stemningen og er "klar" for noe såpass ekstremt. Det er godt mulig at Dobbel Dose kan oppleves forskjellig i en annen situasjon. Kanskje du må varme opp med en Nøgne Ø Imperial Stout først, for å klargjøre systemene for de virkelig heftige sakene?

Personlig synes jeg ingen av NØ eller Haandbryggeriet sine øl er "over the top". Tvert imot så ligger alle mine favoritter i den øvre delen av skalaen deres så "Dobbel Dose" er egentlig unntaket for meg. (Drakk forøvrig en Midtfyns "Gleipner Black IPA" før "Dobbel Dose", men mulig jeg burde ha byttet om på rekkefølgen)

 

Jeg mener ikke at noen av Haandbryggeriet eller Nøgne Ø sine øl er over the top. jeg bare sier at de kan oppleves slik i enkelte situasjoner. Poenget mitt er at når man opplever en øl på denne måten, så må man alltid vurdere om man bør gi den en sjanse til en annen gang når man er mer klar for noe heftig.

Lenke til kommentar

Er litt forvirret her nå. Standardslippet kommer altså 7.September. Men når kommer spesialslippet, dvs. Vika og Valken? Lørdag 1. sept? Eller i dag??

 

Ingen av delene, torsdag 6. sept.

 

Men da skal listene være både for vin fra Italia (Sicilia, Piemonte og Trentino - Alto Adige) og øl, eller?

 

Stemmer.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Skal ha firmafest i kveld og er på jakt etter et godt ale i medium prisklasse. Noen forslag?

 

Håndbryggeriets Hesjeøl er et veldig godt og alsidig øl som mange kan like. Jeg drikker det fremdeles. Weihenstephaner Hefe Weizen er det beste hveteølet og er også veldig godt og lett for alle å like. Brewdog Punk IPA er en veldig forfriskende IPA med mye smak selv om det bare har 5,6%. Også lett å like både for noviser og hardbarkede ølgeeker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du hørt noe om hva som kommer i dette slippet?

 

En av de ansatte sa de fikk noe fra The Bruery (fra USA) men ellers har jeg ikke hørt noe spesielt.

 

Og St. Peter's Cream Stout var forøvrig en ganske bra øl, selv om jeg har drukket en del stouter som har v ært bedre.

 

De får inn noe fra The Bruery, ja, ellers får de inn ting fra Haandbryggeriet, Ægir, samarbeidsting fra Nøgne Ø, Brewdog Abstrakt 06 og 09, Hoppin' Frog Barrel Aged Boris, 3 Fonteinen, Det Lille Bryggeri, Stone Brewing Co, Jolly Pumpkin, Alvinne, La Cotta, Mikkeller, Emelisse, Giratatempo, Beer Here, Birradamare, Port Brewing Co, De Molen, Carussin, Lost Abbey, Evil Twin, Schneider, Sigtuna blant andre.

Endret av the_last_nick_left
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...