Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joker butikken som er lokalbutikken for foreldrene mine selger faktisk alt av Nøgne Ø, de har også tidvis inne øl fra Haandbryggeriet, Lervig, Warsteiner, og et par andre amerikanske, britiske og tyske bryggerier. Når det er sagt er dette ganske sikkert norges mest eksklusive joker butikk, jeg syns den har mer god "luksus" mat enn det Meny har i Bergen sentrum har..

Lenke til kommentar

Joker butikken som er lokalbutikken for foreldrene mine selger faktisk alt av Nøgne Ø, de har også tidvis inne øl fra Haandbryggeriet, Lervig, Warsteiner, og et par andre amerikanske, britiske og tyske bryggerier. Når det er sagt er dette ganske sikkert norges mest eksklusive joker butikk, jeg syns den har mer god "luksus" mat enn det Meny har i Bergen sentrum har..

 

Og hvor finnes denne butikken?

Lenke til kommentar

Joker butikken som er lokalbutikken for foreldrene mine selger faktisk alt av Nøgne Ø, de har også tidvis inne øl fra Haandbryggeriet, Lervig, Warsteiner, og et par andre amerikanske, britiske og tyske bryggerier. Når det er sagt er dette ganske sikkert norges mest eksklusive joker butikk, jeg syns den har mer god "luksus" mat enn det Meny har i Bergen sentrum har..

 

Og hvor finnes denne butikken?

Er nok dessverre i Oslo, så er sjeldent jeg får gleden av å handle der.

Lenke til kommentar

Nå er hele listen for spesialslippet samt Dn's smaksnotater offentlig tilgjengelig..

 

Mye snop her, men noen som har noen tanker om hva de tenker å ta med seg?

 

Får ikke tid til å gått gjennom listen skikkelig men har allerede noen tanker om hva jeg ønsker å ta med meg fra slippet.

Litt vanskelig det her, men vil konsentrere meg om Imperial Stoutene og Barley Wines og generelt de mer tunge ølene. Dessverre er det nettopp disse som også har en tung pris så det må bli litt prioritering.

Ser at de nå også opererer med "maks én flaske pr. kunde" på noen av dem. Én flaske synes jeg er idiotisk da jeg ofte trenger to for å gjøre meg opp en god mening. Maks to flasker hadde vært ideelt.

Lenke til kommentar

Det er såpass få øl det er begrensninger på at jeg ikke helt gidder å bli provosert.. Den enkle løsningen er å gå flere sammen og kjøpe en hver og så dele en flaske av gangen. Når det gjelder Dark Force Reserva og Tokyo Rising Sun ville jeg delt med noen selv om man kunne kjøpe flere flasker.

 

Ellers har Aperitif også lagt ut omtale og smaksnotater.

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Noen som har smakt "BrewDog Paradox Jura Imperial Stout" og/elller "BrewDog Lost Dog Imperial Porter"?

Har smakt begge. Paradox'en er fantastisk og jeg har anbefalt den et par ganger tidligere i tråden. Dette er en skikkelig kraftig Imperial Stout slik en Imperial Stout virkelig bør være. Finner intet negativt å si om denne. Løp og kjøp med én gang da det er i ferd med å bli tomt og det er en "limited utgave". Men obs, om du ikke er vant med såkalte "high gravity beers" så kan den muligens virke litt overveldende med sine 15%. Lost Dog var skuffende. Smakte litt syrlig, noe som trolig kom av rom-tønne lagringen, og var ellers ganske kjedelig. Men om du liker litt tyngre, svarte øl så er den verdt en smak.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...