Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg mente også at jeg hadde lest ett eller annet sted at dersom du bestilte på nett og hentet på polet, så ble du ilagt et gebyr på xxkr. Jeg finner dog ikke noe slikt nå lenger på polets sider.

Jeg har dessverre ikke sjekket om jeg blir ilagt noe gebyr når jeg kjøper ting på den måten, men jeg er rimelig sikker på at jeg ikke blir det. Teoretisk sett så skjønner jeg hvorfor man eventuelt blir ilagt et slik gebyr: Da jeg plukker opp ting på polet blir jeg ofte spurt om jeg har bestilt på nett eller i butikk. jeg spurte dem om hva forskjellen var og han svarte at eneste forskjellen er at dersom du bestiller på nett blir leveransen levert til butikken via posten, men dersom du bestiller i butikken blir den levert via polets vanlige varelevering.

Lenke til kommentar

Frakt til pol har det såvidt jeg vet aldri vært, men polet pleide å ta et gebyr på 30,- dersom du bestilte på nett. Gikk du i butikken og leverte inn en liste med hva du ville ha trengte du ikke betale disse 30,-

 

 

Du kunne til og med ringe butikken og slippe det gebyret. Noe som forteller hvor idiotisk det gebyret var.

 

http://www.vinmonopolet.no/artikkel?id=cms&key=1211

 

 

 

Lenke til kommentar

Du kunne til og med ringe butikken og slippe det gebyret. Noe som forteller hvor idiotisk det gebyret var.

Gebyret i seg selv er ikke idiotisk, se svaret mitt over som forklarer, men Polets bestillings opplegg er idiotisk implementert. Da jeg nylig var på Polet plukket jeg opp en eske med øl som jeg hadde bestilt via nettbutikken. Samtidig plukket jeg opp et par flasker fra butikkutvalget. Da jeg kom til disken for å betale måtte betalingen foregå i to transaksjoner! Først måtte jeg betale for esken og dra kortet. Så måtte jeg betale for de to flaskene og dra kortet igjen. Jeg endte altså opp med 2 separate betalingstransaksjoner. Forklaringen var at "de to systemene ikke kunne snakke sammen".

Lenke til kommentar

Du kunne til og med ringe butikken og slippe det gebyret. Noe som forteller hvor idiotisk det gebyret var.

Gebyret i seg selv er ikke idiotisk, se svaret mitt over som forklarer, men Polets bestillings opplegg er idiotisk implementert. Da jeg nylig var på Polet plukket jeg opp en eske med øl som jeg hadde bestilt via nettbutikken. Samtidig plukket jeg opp et par flasker fra butikkutvalget. Da jeg kom til disken for å betale måtte betalingen foregå i to transaksjoner! Først måtte jeg betale for esken og dra kortet. Så måtte jeg betale for de to flaskene og dra kortet igjen. Jeg endte altså opp med 2 separate betalingstransaksjoner. Forklaringen var at "de to systemene ikke kunne snakke sammen".

 

men nå kommer SAP......

Lenke til kommentar

Jeg vil smake! Noen som vet om ica butikker vil ta inn dette etterhvert?

Først må NØ bestemme seg om de skal begynne å brygge dette ølet fast. Om dette er noe de kommer til å gå videre med vil nok være basert på responsen de får fra denne første batchen som de gir bort.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaringer med denne øllen kalt "Desperados" ?

 

Var på ferie i Polen, smakte på denne, og det må jeg si er noe av det beste jeg har smakt!

 

Har endt på en og annen kule når det kommer til Desperados. Var vel i Østerrike at denne gikk som varmt hvetebrød på de fleste afterskis. Den glir lett ned for min del, syrlig og grei.

 

Pussig nok er det ikke fra Mexico som flasken og navnet antyder, men fra Frankrike.

Lenke til kommentar

Asså jeg skjønner godt at det er folk som ikke liker den.

 

Folk som drikker øl vanligvis vil ha ØLSMAK og ikke noe annet. Da jeg var i Polen så gikk det mye av Zywiec, Tyskie og Zubr. Alle sammen kjempegode øl. Men da jeg fekk prøve desperados ble jeg litt overasket, for det smakte først øl også ble det litt søtt så jeg tenkte "Well thats exotical" Så det ble for meg en litt spesiell opplevelse.

 

Hadde de solgt den her i Norge igjen hadde jeg kjøpt noen av den, ved siden av Heineken og Tyskie (vet om en polakk her i byen som får tak i) :cool:

 

Skal man ha skikkelig øl ville jeg anbefale og prøve Zywiec og Tyskie.

Husk på det neste gang dere er i Polen / Europa lignende ;)

Lenke til kommentar

 

Skal man ha skikkelig øl ville jeg anbefale og prøve Zywiec og Tyskie.

Husk på det neste gang dere er i Polen / Europa lignende ;)

 

Det er et interessant konsept. Her i Belgia selger de ikke så mye pilsner på de store kjedene. Men det er en del småbutikker rundtom, og de selger veldig mye polsk øl faktisk. Ofte med tyske navn, men sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...