Gå til innhold

Den store øl-tråden


Anbefalte innlegg

Drikker Samuel Smiths Imperial Stout som fort har blitt min favoritt,

 

Mørk øl, mørk skum, brent malt, svak brent kaffe, litt sjokolade og tre. perfekt sammen med whisky

 

Hadde ikke sansen for den da jeg testet den. Fant irriterende lukt av pærer og smak av pærer og bananskall. Ikke ting jeg vil ha i en Imp. Stout.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nøgne Ø Wit er veldig lyst og lett og utrolig godt. Perfekt for grilling i parken.

 

Får ikke tak i Nøgne her :( Må i tilfelle bestille til postkassen, som en her foreslo jeg burde gjøre.

Skal en tur til Oslo i juni, da skal jeg ihvertfall smake Nøgne.

Øl og grilling er jo selve definisjon på forsommer. :dribble:

Lenke til kommentar

Nøgne Ø Wit er veldig lyst og lett og utrolig godt. Perfekt for grilling i parken.

 

Får ikke tak i Nøgne her :( Må i tilfelle bestille til postkassen, som en her foreslo jeg burde gjøre.

Skal en tur til Oslo i juni, da skal jeg ihvertfall smake Nøgne.

Øl og grilling er jo selve definisjon på forsommer. :dribble:

 

Rart, nøgne ø wit er å finne i alle ica og meny butikker i oslo

Lenke til kommentar

Nøgne Ø Wit er veldig lyst og lett og utrolig godt. Perfekt for grilling i parken.

 

Får ikke tak i Nøgne her :( Må i tilfelle bestille til postkassen, som en her foreslo jeg burde gjøre.

Skal en tur til Oslo i juni, da skal jeg ihvertfall smake Nøgne.

Øl og grilling er jo selve definisjon på forsommer. :dribble:

 

Rart, nøgne ø wit er å finne i alle ica og meny butikker i oslo

 

Ja, men der borte er dere jo litt bortskjemte da med tanke på utvalg :p

Jeg bor (desverre) på bondelandet, er det ETT øl jeg virkelig skulle ønske de hadde her, så er det jo Nøgne, siden alle snakker om det. Får hamstre når jeg er i Oslo :roll:

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Noen som har anbefalinger til lyst, lett øl? Sommerøl?

Har ingen favoritter selv, har prøvd noen, langt fra alle. Husker ikke alle jeg har smakt. Tenker på butikkøl (pol-øl blir for dyrt).

Regner med at du ser etter en lys pils.

Prøv Lysholmer Double Ice, San Miguel, Heineken og Tuborg Sommerøl.

Lenke til kommentar

Det ble IPA i dag. Fant ingen jeg var veldig keen på å smake på polet i Asker, så ble tre jeg kjenner godt fra før.

 

Goose Island, Nøgne Ø og Brew Dog. Må si at jeg syns ikke IPA er det Nøgne Ø takler best. Den er god - veldig god, men det er noe med Punk IPA som fanger meg helt sykt. Passe bitter og masse søt og god aroma, lukter kanskje litt rød frukt og smaker grapefrukt. Goose Island er også super, men kanskje litt for rund?

 

Uansett ble dette en super kveld med tre så gode øl. God Helg!

Lenke til kommentar

Noen som har anbefalinger til lyst, lett øl? Sommerøl?

Har ingen favoritter selv, har prøvd noen, langt fra alle. Husker ikke alle jeg har smakt. Tenker på butikkøl (pol-øl blir for dyrt).

Regner med at du ser etter en lys pils.

Prøv Lysholmer Double Ice, San Miguel, Heineken og Tuborg Sommerøl.

 

San Miguel og Heineken elsker jeg av lyst øl. Lysholmer double ice har jeg ikke smakt på over 10 år! På tide med ny smakstest da jeg på den tiden ikke var vant med øl. Takk for påminnelsen :roll:

Lenke til kommentar

Ja, men der borte er dere jo litt bortskjemte da med tanke på utvalg :p

Jeg bor (desverre) på bondelandet, er det ETT øl jeg virkelig skulle ønske de hadde her, så er det jo Nøgne, siden alle snakker om det. Får hamstre når jeg er i Oslo :roll:

 

Har du prøvd å snakke med betjeningen på de nærmeste butikkene. Det er meget mulig de har både NØ og Ægir i utvalget sitt, men uten kunnskap og uten spørsmål tar de neppe slikt inn.

Coop har forøvrig BrewDog Alpha Dog og Trashy Blonde i sitt utvalg og er i tillegg den billigste kjeden på slikt. Billigere på Mega enn på OBS.

Lenke til kommentar

Noen som har anbefalinger til lyst, lett øl? Sommerøl?

Har ingen favoritter selv, har prøvd noen, langt fra alle. Husker ikke alle jeg har smakt. Tenker på butikkøl (pol-øl blir for dyrt).

 

Carlsberg kommer snart med et øl som er så kult og sommerlig at det nesten ikke smaker øl i det hele tatt.

http://jikvig.com/snb/?p=732

 

Forøvrig bør du legge til side idéen om at pol-øl er dyrere enn butikkøl. Det svakeste av polølet kan du ofte få billigere enn butikkøl.

 

Noen eksempler.

Budweiser Budvar (5,0%) 26,80 / 0,33l

Singha Lager (5,0%) 29,90 / 0,33l

San Miguel Especial (5,4%) 27,10 / 0,33l

Grolsch Premium Lager (5,0%) 27,90 / 0,33l

Endret av StoreMyen
Lenke til kommentar

Coop har forøvrig BrewDog Alpha Dog og Trashy Blonde i sitt utvalg og er i tillegg den billigste kjeden på slikt. Billigere på Mega enn på OBS.

Carlsberg kommer snart med et øl som er så kult og sommerlig at det nesten ikke smaker øl i det hele tatt.

http://jikvig.com/snb/?p=732

Forøvrig bør du legge til side idéen om at pol-øl er dyrere enn butikkøl. Det svakeste av polølet kan du ofte få billigere enn butikkøl.

 

Har smakt Alpha Dog og Trashy Blonde, trodde jeg skulle brekke meg. Det var alt annet enn godt.

Hmmm, det Carlseberg ølet så mystisk ut. Må nesten prøve det for moroskyld. :p

Til grillmat synes jeg det passer best med lyst og lett øl. Grillmaten i seg selv er jo ofte så heavy at jeg ikke orker tanken på mørkere, tyngre øl (selv om jeg oftest foretrekker det).

Kanskje jeg bør ta meg en ny tur på polet og sjekke ut da. Sist jeg var der fant jeg for det meste øl mellom 35-50kr. Prøvde noe belgiske Duvel til 50kr, men det må ha vært noe galt med det ølet, for så dårlig kan det ikke være mulig at øl smaker, jeg klarte ikke drikke det, en venninne av meg fikk smake også, og hun klarte heller ikke drikke det. Eller har det bare en meget spesiell smak?

Grolsch Premium og Budweiser Budvar er jo kjempegodt. Drakk mye av det på Englandsbåten. :cool:

Endret av Mislykket
Lenke til kommentar

Når det er så mye snakk om det uansett, Nøgne Ø holder på å finne seg nye lokaler. Sannsynligvis blir det på Hasseltangen i Grimstad, rett ved sjøen, og avisartikkelen sa at det ville gjøre at de kunne øke produksjonen noe. Blir ikke klart for om rundt 2 år, men såvidt jeg forstår ville de innen den tid ha kjøpt en del nytt utstyr.

 

Ser ikke ut som artikkelen ble lagt ut på nett, men var fra lørdagsutgaven av Agderposten. Kan også lastes ned som PDF for spesielt interesserte;

https://www.buyandread.com/buy.htm%3bjsessionid=30DC2309E32AD69F2CE909235645F952.tc1?pub=343

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...