Gå til innhold

AllofMP3 skal legges ned


Anbefalte innlegg

tracert www.the******bay.org

 

Tracing route to www.the******bay.org [83.140.176.146]

over a maximum of 30 hops:

 

1 <1 ms <1 ms <1 ms -----------------------

2 <1 ms <1 ms <1 ms ----------------------

3 1 ms <1 ms <1 ms ------------------------

4 <1 ms 4 ms <1 ms -----------------------

5 1 ms 1 ms 1 ms --------------------------

6 1 ms 1 ms 2 ms ae0-4.osl11.ip.tiscali.net [213.200.72.141]

7 101 ms 101 ms 102 ms so-2-0-0.nyc33.ip.tiscali.net [213.200.81.197]

8 177 ms 174 ms 169 ms sl-gw29-nyc-13-0.sprintlink.net [160.81.43.101]

9 173 ms 173 ms 169 ms sl-bb24-nyc-15-1.sprintlink.net [144.232.13.17]

10 174 ms 175 ms 175 ms sl-bb25-nyc-10-0.sprintlink.net [144.232.13.182]

11 180 ms 180 ms 184 ms sl-bb20-msq-2-0.sprintlink.net [144.232.20.74]

12 190 ms 192 ms 189 ms sl-bb21-msq-15-0.sprintlink.net [144.232.9.110]

13 107 ms 107 ms 107 ms sl-bb20-cop-14-0.sprintlink.net [144.232.19.30]

14 106 ms 106 ms 107 ms sl-bb21-cop-15-0.sprintlink.net [80.77.64.34]

15 115 ms 115 ms 115 ms sl-bb21-sto-14-0.sprintlink.net [213.206.129.34]

16 115 ms 115 ms 115 ms sl-gw10-sto-15-0.sprintlink.net [80.77.96.42]

17 115 ms 115 ms 116 ms 80.77.101.2

18 116 ms 121 ms 116 ms hey.mpaa.and.apb.bite.my.shiny.metal.ass.the****

**bay.org [83.140.176.146]

 

Trace complete.

 

Poenget her er at det nytter ikke å stenge tjenesten i ett land. Den bare dukker opp et annet sted.

 

Den ultimate ironien er at the******bay.org nå sporer til en IP adresse i Marina Del Rey, California, United States.

Endret av Millmax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gi de ett øre per sang?
We pay Russian Licensing Societies 15% for all music. The Russian Licensing Societies will in turn pay the copyright owners, not necessarily the artists.

Basert på en ca snittpris på 15 cent, og 15% gis vekk, blir det ca 15 øre pr sang

7385357[/snapback]

RIAA har nektet å ta i mot disse pengene de har blitt tilbudt fra ROMS. De har vel vært redd for at det ville være å legitimere organisasjonen.

Lenke til kommentar
Flott...da gleder jeg meg til neste site åpner opp i Seychellene...

 

Herregud. De bruker jo milliarder på å få piratene til å slutte jo...hvorfor i helsikke setter de ikke bare opp sin egen portal med :

- kvalitet

- lave priser

- god kundeservice

- GOD brukervennlighet av filer

- og åpne standarder

 

ALLE som kjøper musikk ville brukt det, og de som pirater musikk ville aldri kjøpt uansett så det er NO-LOSS and ALL-GAIN...

 

Jeg hadde ihvertfall HOPPET på muligheten til å laste ned 320bits VBR filer jeg kunne ha spilt av hvorsomhelst i best kvalitet mulig (remastered rett til MP3 eller hva de ville hatt). Ville betalt gode penger for det...

7384859[/snapback]

Støttes. Tiltredes. Applauderes.

 

I stedet for å syte, legg til rette et ordentlig tilbud for forbrukerne. Ikke 128 kbps .aac med DRM som kun (i utgangspunktet) kan spilles i iTunes/iPod.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med et innlegg som inneholder kun teksten til artikkelen? Som igjen refererer til artikkelen, som igjen refererer til innlegget? :)

 

Amerikanske og russiske myndigheter er blitt enige om at nettstedet AllofMP3 må tvinges til å legge ned virksomheten.

 

Les mer

7384645[/snapback]

7384781[/snapback]

 

så vi kan diskutere artikkelen?

Lenke til kommentar
Jeg har aldri vært noen fan av allofmp3, men jeg er svært lite fornøyd om det er sånn at allofmp3 er gjort forbudt bare ved hjelp av å "boikotte" russland fra WTO, det er ganske utrolig at de bruker slike pressmidler for en såpass liten ting.

 

AtW

7385345[/snapback]

Jeg syns det ikke er noe ille at man truer med boikott fra WTO. Skal globalisering og handel mellom land fungere må alle følge spillereglene og det innebører å prøve gjøre slutt på piratvirksomhet.

 

Derimot syns jeg det er feil at det er USA, og RIAA og MPAA som skal true med boikott. Det er ikke USA som styrer WTO og det er ikke USA som skal bestemme over verden.

Dessuten fører det at USA, RIAA, MPAA og noen få store plateselskaper har så mye makt at det bare blir vanskeligere for et land å bestemme selv om de vil prøve å åpne markedet og ta i bruk åpne standarder.

Lenke til kommentar
Flott...da gleder jeg meg til neste site åpner opp i Seychellene...

 

Herregud. De bruker jo milliarder på å få piratene til å slutte jo...hvorfor i helsikke setter de ikke bare opp sin egen portal med :

- kvalitet

- lave priser

- god kundeservice

- GOD brukervennlighet av filer

- og åpne standarder

 

ALLE som kjøper musikk ville brukt det, og de som pirater musikk ville aldri kjøpt uansett så det er NO-LOSS and ALL-GAIN...

 

Jeg hadde ihvertfall HOPPET på muligheten til å laste ned 320bits VBR filer jeg kunne ha spilt av hvorsomhelst i best kvalitet mulig (remastered rett til MP3 eller hva de ville hatt). Ville betalt gode penger for det...

7384859[/snapback]

 

 

 

Her er det ett gullkorn av sannhet...

 

Enten er man av typen som ikke kjøper musikk osv fordi man har enten dårlig råd, eller fordi det er imot ens prinsipper osv.

 

Uansett kommer man da IKKE TIL Å STOPPE å laste ned uansett regler.

 

Eneste som kan være utfallet her er at man går underground igjen, dvs man bare fortsetter på måten som før med telnet bbsr noe usenet osv.

 

Sannsynligheten for at man får total bukt med piratkopi "problemet" er usannsynlig liten.

 

Jeg for min del vil heller satse penger på at det er mye mer sannsynlig at jorda blir truffet av en komet som ødelegger jorden eller mye av den, eller neste verdenskrig osv osv, enn at piratkopieringen forsvinner.

 

Det kommer til nye ungdommer og barn, og nå også voksne som blir kjent med pc'r og muligheter for piratkopiering osv, og det i mye større skala enn det er folk som kan jobbe imot piratkopieringen..

 

Det er da minst 1:100 tusen?

 

edit: har aldri hørt om dette AllofMp3 jeg, sier jo bare noe om hvor stort markedet er. =)

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar
*snip*

Jeg hadde ihvertfall HOPPET på muligheten til å laste ned 320bits VBR filer jeg kunne ha spilt av hvorsomhelst i best kvalitet mulig (remastered rett til MP3 eller hva de ville hatt). Ville betalt gode penger for det...

7384859[/snapback]

Samme her, eg kjører all musikk frå PC til anlegg, har ein brent CD i bilen med diverse musikk på, har ein mp3-spelar med all musikken på. Har rett og slett ikkje bruk for noko CD, og om dei hadde fått i gang i nettside der du kan kjøpe musikk i valfri kvalitet som ikkje kostar skjorta hadde eg kjøpt.

Lenke til kommentar

Håper virkelig ikke dette skjer. Jeg har til nå kjøpt 545 låter der og jeg får vel ca 70-80% av musikken min derfra (resten CD). Det viktigste for meg er ikke prisen, den må de gjerne doble slik at artisten får sitt og det vil fortsatt være billig. Det som gjør det så genialt er at jeg kan velge bitrate, filformat, det går kjapt å finne frem og ikke minst så finnes det INGEN DRM. Jeg kan gjøre hva jeg vil med filen og sånn bør det være. DRM er jo bare plateselskapenes måte å forhåndsdømme meg som en kriminell på. Straff de kriminelle, ikke de som kjøper musikken lovlig. Det er jo helt omvendt logikk.

 

Jeg hater å bruke fildeling som musikkilde. Det går tregt, er tungvint, medfører virusfare, finner sjelden filer med høy bitrate, tags er føkka osv. Den eneste fordelen er at det er gratis. Men for min (og sikkert mange andres) del så oppveier det på ingen måte ulempene. Etter at jeg oppdaget allofmp3 har jeg SLUTTET å bruke fildeling. Men hvis allofmp3 stenges så er fildeling alternativet. Ikke f*** om jeg betaler 8 kr for en sang med DRM OG dårlig lydkvalitet (ca 160 Kbps). Jeg finner som regel bedre lydkvalitet gratis via fildeling.

 

Jo og en annen ting. Jeg NEKTER å kjøpe musikkfiler som er låst til produktene til et merke. Selv om jeg synes iPod har det beste produktet nå så vil jeg ha friheten til å velge et annet merke neste gang uten å måtte kjøpe musikken min en gang til. Fatter ikke at slik ekstremt konkurransevridende virksomhet er lovlig. Det er jo det samme som at en CD gitt ut av Sony bare skal fungere på Sony sine CD-spillere. HAS THE WORLD GONE MAD? Heldigvis har det norske forbrukerombudet tatt til vettet og begynt å gjøre noe med det.

 

Nei, gi meg en lovlig kopi av allofmp3 (skru gjerne opp prisen litt hvis det må til) så skal dere få penger av meg. Masse penger. Come and get it!

Lenke til kommentar

Jeg forstår en ting ved dette. Hvis ikke artistene får royalties så er det ren piratvirkomshet med økonomisk vinning.

 

Hvorfor skal vi like det? Hadde artistene fått royalties hadde jeg støttet det 100%. Og som en sier her, er dere klar over at dere kanskje støtter organisert kriminalitet bak denne siten? De samme som står bak ulovlig gambling, narkotika i gatene, menneskesmugling, sexslaver, bestillingsdrap, stjeler biler og smugler til andre land osv.?

 

En bevisst forbruker bør ikke si ja til alt som virker bra ved første øyekast. Hadde det derimot vært en tilsvarende tjenste som hadde en avtale med plateselskapene og fungerte på samme måte hadde jeg støttet den fult ut.

 

Så lenge det er en økonomisk vinning i piratvirksomheten burde man se 2 ganger før man trykker på "jajajaja fuck riaa og alle de andre kjipingene".

 

EDIT:

og jeg leste feil jeg syntes det stod WHO i artikkelen og ikke WTO, det er to vidt forskjellige ting. Den ene makes sense men ikke den andre hehe.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Hvorfor skal vi like det? Hadde artistene fått royalties hadde jeg støttet det 100%. Og som en sier her, er dere klar over at dere kanskje støtter organisert kriminalitet bak denne siten? De samme som står bak ulovlig gambling, narkotika i gatene, menneskesmugling, sexslaver, bestillingsdrap, stjeler biler og smugler til andre land osv.?

7389800[/snapback]

 

Dette er en ganske drøy påstand og du bør derfor backe det upp med bevis.

Lenke til kommentar

Du la merke til "dere kanskje støtter organisert kriminalitet"? Poenget mitt ved dette er at det godt kan være at piratvirksomhet med direkte økonomisk vinning har andre bakmenn enn man ville foretrekke om man var klar over dem.

 

Food for thought, ikke en påstand. Jeg bruker ikke siten så for meg er det likegyldig, men de som bruker den burde føle et visst ansvar for å finne ut hva betalingen for piratvaren går til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Kan være delvis enig med det Theo343 at det mest sannsynlig er russisk mafia som drifter allofmp3, men på den andre siden, hva i russland er ikke driftet av mafiaen?

 

Når det er sagt, så vil jeg si at jeg syntes det er synd om allofmp3 blir lagt ned. Det er den eneste plassen jeg hverfall vet om der jeg kan laste ned DRM fri materiale i 320 kbit. Det er rett og slett helt genialt. Som så mange andre hadde jeg tenkt meg om og kanskje brukt en tilbud gitt av litt mer pålitelige kilder med DRM fri musikk, valgfri bitrate, valgfrie filtyper, og noen ekstra øre til artisten. Problemet med det er vel at om feks RIAA hadde stått i spissen for noe sånt så hadde enda flere % av hver innkommende krone gått den veien og ikke til artisten :/

Lenke til kommentar
Nei, gi meg en lovlig kopi av allofmp3 (skru gjerne opp prisen litt hvis det må til) så skal dere få penger av meg. Masse penger. Come and get it!

Vil ikke plateselskapene/copyright owners ha "full betaling" uansett hvor i verden server/tjenesten er plassert? Iallefall så lenge tjenesten er tilgjenglig for globale brukere vil jeg tro. Mulig et firma i et fattig land kunne hatt nedlasting på "billigsalg" kun forbeholdt innbyggerne i det egne landet, men det byr kanskje på problemer å håndheve.

 

Mulig jeg tar feil, men jeg tror ikke på skru opp prisen "litt". Slik systemet er idag er det vel enten legal "full pris" opplegg, eller pirat ala allofmp3. ?

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Jeg hadde fult ut støttet et ryddig initiativ ala denne siten. Men det er kanskje RIAA som setter stokker i hjulene for det? Jeg synes jo det er rart at ingen andre har forsøkt lage noe lignende....

 

Men dette vil jo også si at alle som har kjøpt musikk fra denne siten har kjøpt ulovlige kopier som er verdiløse og tyvgods. Som å kjøpe en pirat-vhs på gata i 1990.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...