Gå til innhold

AllofMP3 skal legges ned


Anbefalte innlegg

Grunnen til at ingen vil det er jo helt klart at RIAA har funnet ut at hvis det er en slik site, så vil en kjøpe, og legge ut til pirat for hele verden.. Hvis det derimot kun var mulig å skaffe DRM materiale som KUN kan spilles av på egen pc så vil det ikke være noe piratvirksomhet mer, alle måtte kjøpe drittkvalitet, og ingen hadde klaget for det var bare slik alt var, og musikkindustrien ville tjene uhorvelige antall milliarder.

 

At dem faktisk helt og holdent mener og tror på en slik fremtid er jo rett og slett skremmende dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er akkurat den tankegangen som OgnOmm beskriver jeg tror RIAA driter seg ut på.

Jeg har som nevnt kjøpt fra AllofMP3, men det er også fordi det per idag ikke eksisterer noe reelt alternativ. En lovlig nettbutikk i samme klasse ville nok tatt markedsandeler så det holdt. Jeg tror heller det ikke ville blitt mere fildeling av en slik løsning i og med at man har betalt for filene. Man har stort sett et litt annet syn på deling av ting man eier enn ting man har ervervet gratis..

 

Jeg kjenner ikke RIAA så veldig godt (mest vondt faktisk), men de har vel ingen mulighet til å selge musikk. De tar seg vel av royalities til artister. En felles nettbutikk for all musikk er jo drømmen vår, men sikkert et mareritt for musikkbransjen. Hvilket plateselskap skal selge sine tjenester hvor? Hvem bestemmer pris og tilbud, filformat osv. Hvilken artist skal promoteres på forsiden..

det er altfor mange faktorer som ødelegger muligheten for en god løsning. Det hjelper lite at hvert selskap oppretter sin egen nettløsning med hvert sitt grensesnitt osv. AllofMP3 har ingen lover og regler de forholder seg til og kan lage løsninger på tvers. Jeg tror det er leeenge til vi ser en musikkbutikk som er i nærheten kvalitetsmessig (og spesielt hvis den skal være lovlig) som det AllofMP3 har levert oss.

Lenke til kommentar

- Tjensten får bestemme formatene i samarbeid med et prosjektråd som sikkert kan bestå av RIAA og plateselskap representanter. Til syvende og sist er det plateselskapene som velger hvilke spor som skal tilbys i hvilke av de bestemte formatene.

 

- Plateselskapen velger om de vil være med på tjenesten eller ikke og kjøper seg inn i tjenesten for å utvide sitt markedsområde

 

- Plateselskapene bestemmer prisen inn til tjenesten og tjenesten bestemmer dekningsbidraget. altså de er enige om hvilket grunnbeløp plateselskapet skal ha for hvert spor.

 

- Tilbud styres både av plateselskapet og tjenesten. plateselskapet kan kjøre kampanjer via tjenesten. Og tjeneste kan kutte på dekningsbidraget for å ha sine tilbud.

 

- Promotering på forsiden er som å kjøpe reklameplass. Selskapene må betale tjenesten for forside promotering.

 

 

Dette er egentlig veldig enkelt hvis man bare vil ha det.

 

 

EDIT:

Er det noen fare for at brukerdatabasen til ALLOFMP3 blir delt ut til RIAA? Jeg har sett på tjenesten og synes de har en helt utrolig fantastisk ting... Du kan selv velge formatet så og så helt fritt utfra perfekt kildeorginal.

What is Online Encoding? Why don’t you simply offer a fixed bit rate?

 

Online Encoding is a unique technology developed by AllofMP3.com, allowing our users to download high quality audio files in the format and bit rate of their choice. Also, we've come up with several ingenious technological solutions that allow us to charge a minimum for such downloading.

 

With Online Encoding, you can choose the file format (MPEG-1 Layer 3 - MP3, Windows Media Audio - WMA, Ogg Vorbis - OGG, MusePack - MPC, MPEG-4 AAC, etc.) and quality of a song you want to download. We offer a wide choice of encoding formats and bit rates for any audio player: from an MP3player to a sophisticated acoustic system.

 

Why don’t we simply offer pre-encoded MP3 files at a standard 192 Kbps bit rate? We believe it's worth giving you the option to get audio files in the quality and format of your choice rather than restrict it to some standard quality to save everybody’s time.

Samt at du kan laste ned i lossless formater og orginal raw wav fil!

What is OEEX (Online Encoding Exclusive)? What’s the difference between OEEX and standard OE?

 

OEEX is a new advanced feature adding more options to Online Encoding.

 

Most of today's popular audio codecs are so-called “lossy codecs” (MP3, ogg, wma, etc.). This type of lossy encoding is used to get a smaller file size while retaining quality as close to the original as possible. It is achieved through using algorithms that simplify the original audio signal cutting off undetectable elements and subtle details not usually audible to the human ear. OEEX allows you to download a track in its original format*, preserving every single bit of audio data from the original source. In OEEX you also have the option to download a track in the original uncompressed .wav format. Files available for this type of download are marked up to CD quality.

Jeg var ikke klar over at de hadde et så dynamisk tilbud.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg var ikke klar over at de hadde et så dynamisk tilbud.

7392330[/snapback]

Nettopp det oppdaget jeg også. Har ikke benyttet med av tilbudet før nå siste ukene og masse 'reklame' i pressen. Ikke siden gode gamle audiogalaxy har jeg funnet så mye smale artister innen electronica, jazz og alternativt.

En fet jazzplate jeg skal høre på anlegget i stua henter jeg i FLAC (og betaler mer), men musikk jeg skal ha på øret under trening kjøper jeg billigere i et ok ogg vorbis format. Noe for enhver smak. Hvis man i tillegg henter ned alltunes har man hele butikken lokalt på pc'n hjemme og nedlasting kan settes opp til å skje om natta osv.

 

Som sagt AllofMP3 er desverre for godt til å være sant. Synd det er ulovlig og i ferd med å forsvinne (kanskje).

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...