Gå til innhold

Bilder av deres servere

-Shark-

Anbefalte innlegg

Skrevet

4x 10gbit 48x 1gbit switch - ca 2000kr med mva/frakt

Hva slags switcher er det? Alt jeg har sett er 5-6000kr og oppover.

JEg hiver meg på! Jeg vil også ha switch med 10gb porter og billige 10gbit nettverkskort!

:w00t:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg kjøpte mitt rett fra hardware broker, så pen pris :)

På ebay ser jeg de har samme switchen til 450$ som nok godtar 370-380$ bud.

http://www.ebay.co.uk/itm/Woven-4x-10GBE-CX4-48-Port-Gigabit-Ethernet-Switch-GBE-10GB-Uplink-Cisco-Force10-/130658154340

Ulempen med cx4 er kabel lengden er veldig redusert vs vanlig cat6, men fordelen igjen er at netverkskortene er mye mindre etterspurte.

Endret av cruzader
Skrevet (endret)

Litt greitt å ha en switch som passer både cx4 og vanlig TP da kanskje Men den koster vel 20k? Og da er det ikkje billig alikevel.. Hva med billige vanlige 10gbit nettverkskort da?

Edit; så at det var cx4 på switchen.

Endret av Nizzen
Skrevet

4x 10gbit 48x 1gbit switch - ca 2000kr med mva/frakt

Hva slags switcher er det? Alt jeg har sett er 5-6000kr og oppover.

JEg hiver meg på! Jeg vil også ha switch med 10gb porter og billige 10gbit nettverkskort!

:w00t:

Disse 2 kjøpte jeg på ebay:) Intel 10 Gigiabit server adapter , jeg tror det kom på 1500 kr pr kort u mva. 2011.jpg2012.jpg

Skrevet

Ser ut som Dell XR997? De har jo hvertfall vanlig rj45 plug, men utfordringen der er å finne en billig switch.

De er intel, kan hende Dell XR997 er en "remake" av intel sine? Men de funker bra. Bakdelen er "rj45 switch" er dyrt :(

Skrevet

Advanse selger den for 32K, men har sett den til 16K i enkelte butikker.

Dette var et bra tilbud for de som skal ha en slik.

Skrevet (endret)

imag0056ah.jpg

Mitt noe hjemmelagde oppsett, Ikea møbel som rack-stativ for øyeblikket. Men fungerer finfint, dessuten har jeg ikke noen rack komponenter enda bortsett fra switchene, 2 "servere" ene kjører smoothwall, og andre kjører Ubuntu server, i tillegg til enhetene på bildet står det en NAS nede på 4x2TB som snart skal inn i et supermicro rack, med hotswap. Tenker meg en totalt 10-20TB når dette står ferdig,har også tittet på LimeTech sin løsning ved å bruke hotswap og et lianli kabinett, ser veldig bra ut, men dårligere valg satt opp mot skikkelig server hardware, skal også skaffe meg en 1-2U dell / hp server for utvikling og webserver. Prøver også å Cisco'fisere nettverket, AP idag er av typen Cisco E4200, står også en Cisco CB200 8DP Gig switch i underetasjen, og selve modem er av typen Cico fra Get. Kjører filer fra Desktop til NAS på ca 70mb/s stabilt, så meget fornøyd. Er også på jakt etter et skikkelig Rack, så om noen i aust, vest agder har noe liggende så pip. :)

Endret av iNzzain

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...