Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

At foldingen skal fortsette etter min død og at pengene skal brukes på strøm skal stå i mitt testamente.

= 100 år

Om 100 år er ikke riggen din verdt det den bruker i strøm engang. Mobiltelefonen til barnebarn's barnet mitt (eller noe slit da) klarer sikkert å crunche ut mer poeng en den antikvariske riggen din.. så la heller arvingene får pengene dine du :-P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har vaert en anelse stille her i traaden den siste tiden, og det maa vi jo gjore noe med!

 

Siste ukene her i nettverket har gaatt med paa diverse vedlikehold og slikt, har hatt ett lite totalhavari, shit happens.. :hrm: Og ikke minst installasjon av en ny core switch :new_woot: Fant derfor ut at det var likegreit aa gi nettverket en skikkelig rebuild forst som sist :) Anywho, pictures~!

 

 

Siden jeg er total CatOS addict :love: er ett skifte fra 2948G til 2948G-GE-TX som netcore en kjaerkommen oppgradering i nettverket :)

IMGA0877.jpg

 

Serverene; ikke saa mye endringer fra forrige gang, litt forandringer er det jo,

men hovedsakelig gjemt inne i kabinettene, og ikke minst programvaremessig :)

IMGA0860-1.jpg

 

Begge Firebox'ene har blitt tatt ned for litt vedlikehold og service.. En HW feil, en SW feil.. :p

IMGA0863-1.jpg

 

The Cisco Console, en flightcase gjor ett ypperlig bord :)

IMGA0866-1.jpg

 

Ikke bra dette :p synd jeg ikke har noen passende caps liggende, bestille bestille..

IMGA0880-1.jpg

 

Cisco og Juniper FTW :love:

IMGA0857-1.jpg

 

 

Kom igjen folkens, meeer bilder av servere! :w00t:

 

 

Mvh

[infected]

  • Liker 7
Lenke til kommentar
' timestamp='1327691808' post='18882072']

Siden jeg er total CatOS addict :love: er ett skifte fra 2948G til 2948G-GE-TX som netcore en kjaerkommen oppgradering i nettverket :)

Mvh

[infected]

 

Hvorfor liker du så godt CatOS? Det er å på en måte litt vel gammelt, er det ikke?

 

Her i heimen er det iallefall IOS som er tingen. ^^

(Fy som jeg hater at cisco godtar iOS navnet...)

Lenke til kommentar
' timestamp='1327691808' post='18882072']

Siden jeg er total CatOS addict :love: er ett skifte fra 2948G til 2948G-GE-TX som netcore en kjaerkommen oppgradering i nettverket :)

Mvh

[infected]

 

Hvorfor liker du så godt CatOS? Det er å på en måte litt vel gammelt, er det ikke?

 

Her i heimen er det iallefall IOS som er tingen. ^^

(Fy som jeg hater at cisco godtar iOS navnet...)

 

 

Er vel mest smak og behag egentlig, og CatOS er vel EOL naa ja :(

Men det er ikke saa alt for lenge siden man kunne faa supervisors til feks. 6500 serien der switching kjorer CatOS og routing kjorer IOS, i saakalt hybridmodus :)

 

IMO er bare CatOS enklere og mer intuitivt aa ha med aa gjore, CatOS er og en flat struktur saa alle kommandoer kan naaes fra alle steder, til forskjell fra IOS som bruker grupper og objekter, CatOS har vel ogsaa en mer autentisk "unix" struktur..

 

# allokere en port til ett vlan i CatOS
catos-sw# enable
catos-sw# set vlan 100 2/48

 

# allokere en port til ett vlan i IOS
ios-sw# enable
ios-sw# conf t
ios-sw# int fa0/48
ios-sw# switchport access vlan 100
ios-sw# no shut

 

Etter jeg har blitt vant med CatOS banner jeg stille hver gang jeg maa skrive 'interface fastethernet' eller 'conf term' :!: , og jeg har ikke tall paa hvor mange ganger jeg har glemt saa save config'en paa IOS siden dette blir gjort automatisk paa CatOS :)

 

Mvh

[infected]

Endret av [Infected]
Lenke til kommentar
' timestamp='1327929619' post='18891701']

Etter jeg har blitt vant med CatOS banner jeg stille hver gang jeg maa skrive 'interface fastethernet' eller 'conf term' :!: , og jeg har ikke tall paa hvor mange ganger jeg har glemt saa save config'en paa IOS siden dette blir gjort automatisk paa CatOS :)

 

Mulig at jeg er farget av å være CCNA, og på vei til CCNP, men jeg vil påstå at det er logisk at du må inn på et interface, for å sette config på det. Om det er vlan, switchport-type, ip-adresser, spanning-tree eller whatever, så hører det hjemme på et interface, og derfor blir det "int fa0/4

" :)

 

Og det at det ikke lagres automatisk er jeg og glad for. Dersom du skal endre instillinger på en boks i produksjon, og du ikke har hodet helt med deg, og får ting til å gå åt skogen, så er en kjapp reset alt som skal til, for å komme tilbake der du var :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
' timestamp='1327929619' post='18891701']

Etter jeg har blitt vant med CatOS banner jeg stille hver gang jeg maa skrive 'interface fastethernet' eller 'conf term' :!: , og jeg har ikke tall paa hvor mange ganger jeg har glemt saa save config'en paa IOS siden dette blir gjort automatisk paa CatOS :)

 

Mulig at jeg er farget av å være CCNA, og på vei til CCNP, men jeg vil påstå at det er logisk at du må inn på et interface, for å sette config på det. Om det er vlan, switchport-type, ip-adresser, spanning-tree eller whatever, så hører det hjemme på et interface, og derfor blir det "int fa0/4

" :)

 

Og det at det ikke lagres automatisk er jeg og glad for. Dersom du skal endre instillinger på en boks i produksjon, og du ikke har hodet helt med deg, og får ting til å gå åt skogen, så er en kjapp reset alt som skal til, for å komme tilbake der du var :)

 

Universitetet mitt folger Cisco curriculum saa jeg har allerede gjort CCNA, CCNP, CCNA wifi og alt det der selv, samt at han som opprinnelig vise meg veien til CatOS var en seasoned CCIE ;) CCSP og ASA er grunnen til at jeg kjorer Juniper i dag :)

 

Tenk ogsaa paa det var CatOS som Cisco kjorte paa sine "big-iron" switcher som bla. 4000 og 6500 serien, og slike miljo er en kjapp reset ganske saa out of the question :)

 

Men absolutt, hver til sitt, IOS er ikke uten sin sjarm det heller :)

Lenke til kommentar

Noen som har sett noe til "Cruzade"r de siste dagene? Han har solgt meg en server, og kuttet all kontakt etter kjøpet. Spørsmålet er om han er offline av personlige grunner, eller om han er en snik og ønsker å bli politianmeldt.

Endret av µp1is
  • Liker 1
Lenke til kommentar
' timestamp='1328010888' post='18895505']
' timestamp='1327929619' post='18891701']

-snip-

 

Her er ett bilde av switchen (5500) som vi kjorte for noen aar siden naar vi holdt paa med CCxx :) Big iron skal kjore CatOS :tease:

IMGA0219.jpg

Link til posten tidligere i traaden, var nok litt mer Cisco fanatiker paa den tiden enn jeg er i dag.. :whistle:

 

Juniper is my caffeine, kunne bare ikke dy meg :thumbup:

IMGA0882-1.jpg

 

Extreme Networks er merkelige dyr, men skal innromme at de har vokst paa meg den siste tiden de ogsaa, ahh big-iron :love:

IMGA0885-1.jpg

 

 

Noen som har sett noe til "Cruzade"r de siste dagene? Han har solgt meg en server, og kuttet all kontakt etter kjøpet. Spørsmålet er om han er offline av personlige grunner, eller om han er en snik og ønsker å bli politianmeldt.

Jeg har kjopt litt krims av Cruzader gjennom tiden, aldri hatt noen problemer.. ikke som jeg kan laste han for ivertfall :innocent:

 

 

Mvh

[infected]

Endret av [Infected]
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har sett noe til "Cruzade"r de siste dagene? Han har solgt meg en server, og kuttet all kontakt etter kjøpet. Spørsmålet er om han er offline av personlige grunner, eller om han er en snik og ønsker å bli politianmeldt.

Ta det på PM, opprett en egen tråd eller finn en annen måte å komme i kontakt med ham på. Denne tråden er ikke riktig sted. :)

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres. Har du reaksjoner på moderering tar du kontakt med meg via en privat melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...