Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har en 230V~ til 48V likeretter på ~500W med mulighet til å koble på batterier. 2U rackmonterbar. Noen som vil plukke den opp i Oslo for noen få hundrelapper? Litt vanskelig å se for seg at mange trenger noe slikt i Norge, derfor jeg slenger den ut her :)

Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle ha en liten update siden sist bilde, som begynner å bli noen år siden.. :p

 

post-74136-0-73034300-1332446824_thumb.jpg

 

Er litt kabelrot neders, men ikke lett å få alt skjult.

 

Øverst er det jo en Zyxel Dimension switch 1Gbit.

 

Etter den kommer min første server. Filserveren.

Kjører Ubuntu 11.04

Intel® Core™2 Duo CPU E8600 @ 3.33GHz

4GB DDR3 ram

1stk WD 500GB system disk

3stk WD 1TB i RAID 5

 

Ikke så syyykt stor lagringsplass, men holder for meg.

 

Under den finner du supermicro server #1.

Den er satt opp med Astaro Security Gateway.

 

1GB ram

3x36GB scsi disker i raid5

 

Under den kommer esxi serveren.

Den blir mest brukt til testing av diverse ting og tang

:grin2:

2stk xeon 2,8GHz dualcore

4GB ECC DDR2 minne

2stk 36GB raptor disker i raid0

4stk 400GB WD disker i raid5

 

Nederst er det en liten UPS på 1500VA, som driver GW og switch.

 

Selve rackskapet er hjemmelaga. Med plexi glassdør, hvor jeg har gravert inn litt forskjellig.

post-74136-0-73034300-1332446824_thumb.jpg

post-74136-0-90102400-1332446883_thumb.jpg

post-74136-0-56891000-1332446916_thumb.jpg

post-74136-0-60660400-1332446931_thumb.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Beklager Infected om du syntes det er dumt at jeg har kopiert ideen din med safety stripes og slikt, men jeg syntes at det var så tøft. whistle.gif

Før:



AZGzKlW.jpg

ukplr8a.jpg



Bygging:


7yxzYwS.jpg




Etter:


eAzvo9i.jpg
t2rMTGZ.jpg



Dette var for et halvt år siden, men den har bare stått og surret siden det. Oppetid på bare 41 dager nå på grunn av strømkutt som følge av opppussing andre steder i huset når elektrikerene var her.

Endret av Benny
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Selve rackskapet er hjemmelaga. Med plexi glassdør, hvor jeg har gravert inn litt forskjellig.

 

Det rack'et er jo pent nok til aa ha i stua!

 

Beklager Infected om du syntes det er dumt at jeg har kopiert ideen din med safety stripes og slikt, men jeg syntes at det var så tøft. :whistle:

 

Det gaar bra vettu, litt varselmerking maa til :)

 

Slik ser mitt rack ut for tiden..

IMGA0017-1.jpg

 

Mvh

[infected]

Lenke til kommentar

Hvor stor invirkning har det på tempraturen i racket?

 

Har ikke merket saa veldig mye til det temperaturmessig, ivertfall ikke paa/inne i selve serverene, men i rack'et kjenner man klart at det er en pute av varme der som ikke helt slipper ut.. tror ikke jeg ville gjort det om jeg var urolig for temperaturene til aa begynne med, men er fortsatt under 20 grader inne i selve racket saa er ikke veldig urolig :)

 

Men der er bedre enn fullt av stov og drit i racket, og er en midlertidlig losning, aa slaa av serverene er jo ikke akkurat noe alternativ :p

Lenke til kommentar
' timestamp='1332455851' post='19081334']

Selve rackskapet er hjemmelaga. Med plexi glassdør, hvor jeg har gravert inn litt forskjellig.

 

Det rack'et er jo pent nok til aa ha i stua!

 

 

 

Ja hadde det ikke vert for den sinnsyke støyen fra supermicro serverene kunne den gjerne stått i stua :D

 

Målte di til litt over 80db når di låg på kontoret for testing/installasjon.

Slet i 2 uker med å få til raid kortet i den som kjører esxi. Men fungerer som en drøm nå :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
' timestamp='1334747488' post='19168866']

Ny layout, helt nytt 44RU APC dedikert til comms, nytt server-rom.. ting begynner aa komme sammen :)

mmm.. fiber, trenger fiber, masse fiber..

Har du noe worklog liggende av byggingen av det nye rommet? :D

 

Det har jeg faktisk.. begynte aa poste deler av det i arbeidslogg seksjonen, siden jeg allerede hadde et gaaende prosjekt som dette paa mange maater faller under, men interessen derfra var heller laber for aa si det mildt :p

 

Vurderte aa poste den paa [h]ard eller noe slikt, men har ikke faatt somlet meg til aa gjore noe.

 

Har ogsaa bokstavelig talt kilovis med fiber, infiniband og myrinet som skal inn i ukene som kommer, saa litt synd at interessen for noe slikt er saa utrolig lav :(

Endret av [Infected]
Lenke til kommentar

Nei, nei! Du vet godt at jeg følger med på postene dine! Serverromworklogg er jo kjempemessig. Kanskje interessen for en miniworklog er større i denne tråden enn i arbeidsloggforumet?

 

Takk takk :) En miniworklog hadde kanskje ikke vaert en helt dum ide, men blir jo endel bilder da, saa vet ikke om jeg skal legge den her eller i server forumet?

 

Jeg er VELDIG interresert i 10Gbit nettverk, så om noen av dere har det på infiniband eller "cat" så bare post i vei. Eneste jeg mangler her hjemme er skikkelig nettverk. Både server og hovedmaskin er gode for 10Gbit opp og ned med Areca 1880ix i begge ender

 

Fiberen som kommer er 'desverre' bare gigabit :p men har noen myrinetkontrollere som er 10gigabit som skal brukes mellom hoved-nodene, og infiniband da selvfolgelig som er 10 og 20gbit, og hovednodene som snakker via 2x 10gbit IB :)

 

Mine disker klarer knapt aa saturate gigabit :( men paa en annen side saa kjorer jeg alt slikt via infiniband uansett saa har jo litt rom for utvidelser naar jeg en gang har raad til skikkelige disker :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...