Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+432

forøvrig førstegang jeg ser nextron omtalt som annet enn useriøse/overpriset.

 

Mener jeg hadde en runde på dette i denne tråden (eller en annen) tidligere. Nextron har den desidert beste kundeservicen jeg har vært borti i hele livet mitt. Ja, de tar seg godt betalt, men de leverer tross alt også fem års garanti (til næringsdrivende også) i den prisen. Jeg betaler med glede ekstra for vissheten om at jeg har en seriøs leverandør som ordner opp uten å krangle hvis noe er galt. Og så må privatpersoner gjerne få lov til å kjøpe fra hvor de vil, jeg forstår at ikke alle har så mye penger at de vil kjøpe ting fra Nextron, men useriøse kan man ikke kalle de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt 4 ordre hos nextron, ene klarte de aldri levere selvom de garanterte dette før bestilt.

Siste 3 økte de prisen 15-20% etter bestillingene lagt inn med beskjed om at prisene var utdaterte, da var de allerede før pris-stigningen dyrere enn resten.

Det betegner jeg som useriøs sjappe.

 

Dere 2 nå er de eneste jeg har sett noensinne nevne gode ord om de, ellers har jeg bare sett frustrasjon over "utdaterte/feil-priser" eller ikke klarer levere når lovet eller i det heletatt.

 

Synest det omtrent virker litt sånn "yeyy vi har en ordre, la oss prise denne opp" når de på forhånd svarer på spørsmål angående tilgjengelighet etc på varen så de faktisk slår den opp i sitt system, så først når bestilt oppdager de at prisen er "feil".

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
Synest det omtrent virker litt sånn "yeyy vi har en ordre, la oss prise denne opp" når de på forhånd svarer på spørsmål angående tilgjengelighet etc på varen så de faktisk slår den opp i sitt system, så først når bestilt oppdager de at prisen er "feil".

 

Jeg har alltid fått et tilbud på varene via e-post. Dette tilbudet ligger også inne på nettsidene deres når jeg logger inn. Når jeg aksepterer tilbudet så får jeg en bestillingsbekreftelse, også via e-post. Har ikke sett priser som aviker i fra det som var i tilbudet.

Lenke til kommentar

ouch, du kunne jo kjøpe 3 bedre das kabinetter for prisen av den ene du satt sammen :(

 

Link?

 

Og anngående kundeservice hos Nextron er denne enestående. Den er faktisk så bra at de oppdaget en feil i en av ordrene mine og tok kontakt med meg før de sendte den for å forhøre seg om det var rett eller ikke.

Endret av hvakrg
Lenke til kommentar
' timestamp='1330042853' post='18980981']

Da har man skaffet seg et nytt rack kabinett og satt inn gamle maskina der. Den skal i hovedsak brukes til å spille av filmer lagret i ISO format. Har kun fått montert 3 disker der, og dessverre er det 3 stk halvstabile Seagate et eller annet på 500 GB satt i RAID 5. Ellers er det en Intel Dualcore E6600 og 4 GB RAM.

 

Peeent rack Ascubal! Hva er spesifikasjonene paa de Dell serverene?

 

Den øverste serveren er en Dell Poweredge R515 med 8 GB ECC RAM, 2 stk AMD Opteron 4180 (Hexacore) 12 stk Samsung 2 F4EG 2 TB, 2 stk WD 500 GB 2,5" internt i RAID 1. Dette her er såklart filserveren min, samt at den brukes til encoding etc om jeg skulle trenge det. Samt BOINC når den ikke har noe annet å gjøre.

 

Serveren er midten er Dell Poweredge SC1425 med 2 stk Xeon et eller annet på 3,4 GHZ (Dualcore eller HT, faktisk ikke sikker), 2 GB ECC RAM, og OS på disk i RAID 1. Denne ble brukt til Minecraft server og litt diverse testing.

 

Nederste Dell serveren er en gammel Poweredge 650 som foreløpig ikke er i bruk grunnet sinnssyk radialvifte. Den er speccet med en P4 på 2,4 GHz om jeg ikke husker feil, samt 1 GB RAM (usikker på om det er ECC eller ikke) og så har den 2 interne disker, men ikke i RAID. Denne ble brukt til pfSense.

Lenke til kommentar

Lookin good!

Takk takk. ser ikke så fint ut inni, kabelspagetti og alt for lave kjøleribber på prosessorene (Beregnet på 1U). Har en ekstra 120mm hengende over som blåser ned på de.

 

Da var drevrammene endelig kommet, og blitt montert.

 

Hvilken rammer er dette? Jeg har samme kabinett og trenger noen brukbare rammer. Hva slags hovedkort og disk controller bruker du?

Cheftec SST-2131SAS

 

Må være obs på at de er en cm eller to lengere enn andre drevrammer jeg har vært borti, så blir litt trangt med hovedkortet. Ellers er de av høy kvalitet. Får pluss for muligheten til å skifte til andre standard 80mm vifter.

 

Hovedkortet er et supermicro X6DLP med 2*dualcore Xeon. Diskkontroller har jeg enda ikke kjøpt inn, så må vente litt til før jeg migrerer filserveren over til det nye rackkabinettet.

Lenke til kommentar

Såg ut som det matcha designmessig!

Men 12 disker på 4u? Er ikkje det frykteleg lite? Og eit sånt oppsett er jo langt dyrare enn eit Norco oppsett.

Er ikke så mye per rack unit, nei. Får vel 16-20*3,5" på 4U med Norco. Fant derimot ut at jeg maks trenger 10-11 diskplasser, så fungerer fint til mitt bruk. Har også dårlig erfaring med støynivået på rackservere som er tiltenkt filserverbruk. Serveren jeg har bygget er ganske stillegående.

 

Planlegger også bygging av støydempet rack: Link til tråden. Poster selvfølgelig bilder i tråden her når det en gang blir ferdig bygget :-)

Lenke til kommentar

Dette er da min hjemmeserver som kjører bittorrent, webserver, Minecraft-server, Time Machine-sikkerhetskopier til et par Macer, et par VMs og litt småsnask som Plex til Apple TV. :)

 

Phenom II x4 955 BE klokket til 4ghz får unna mine oppgaver raskt, og gir god hastighet på software-raid. Er avhengig av å kunne redigere video over gigabit lan, så jeg har 3x2TB i raid-5 for å ta unna dette. Har et stripet raid for midlertidig lagring (bittorrent osv.) bestående av små disker og 2x300GB i raid-1 for OS som er Ubuntu Server.

 

Ledninger til alle disker er STRESS for å beholde clean utseende og god luftflyt i en (i serversammenheng) så liten boks, men det var verdt en pakke med strips. Idler på romtemperatur pluss fire-fem grader, under load er den aldri over 40 grader på CPU og 28-29 grader på disker. Uhørbar på dagtid med normal støy fra omgivelser, på nattestid overdøves den fortsatt av avtrekk i kjøkkenet. Har fylt det opp med Fractal sine egne 120mm vifter, ca 500-900rpm. Ganske så billig bygg tatt i betraktning ytelsen jeg får tilbake. Vurderer å begynne med folding for å utnytte maskinkraften som er til overs. Skal legges til at jeg er fan over å bruke off-the-shelf-hardware til slike prosjekter, da man kan tilpasse systemet godt til sitt bruk.

 

 

 

 

 

Billig sata-kontroller, til masselagring av uviktig data.

 

 

 

 

Relativt ubrukt funksjon.

 

Vurderer å gå for et SAS-kort i framtiden og samtidig bytte ut de mindre diskene med 2TB eller større, men dette er prosjekt på lang sikt. Nå gjenstår det å se hvor lenge konsumerhardware holder til denne bruken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...