Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Poenget mitt var at du sa ethvert bilde fra deres serverrom = sparken. Noe jeg mener er sterkt overdrevet reaksjon på generell basis.

 

Ser du editerte bort deler av posten før mitt forrige svar, så da skal jeg ikke ta det opp videre hva som sto der.

Ordet paranoid gjorde akkurat det det skulle, det fikk deg til å nyansere hva du mente.

 

Nei, seriøs diskusjon på internet er en mangelvare nå om dagen.

Angående å være uenige, så er det bare en fordel, kommet inn i jobbsituasjoner der folk følger strømmen, uten å stille noen spørsmål, som gjerne ikke fungerer i lengden. Så ser ikke noe negativt i det å være uenig ;)

 

Ser nizzen er ute med pisken, så skal la det ligge med dette.

Lenke til kommentar
Poenget mitt var at du sa ethvert bilde fra deres serverrom = sparken. Noe jeg mener er sterkt overdrevet reaksjon på generell basis.
I noen tilfeller er man nødt til å ha en strict policy for å forebygge. Det forstår du nok også.

 

Ser du editerte bort deler av posten før mitt forrige svar, så da skal jeg ikke ta det opp videre hva som sto der.

Ordet paranoid gjorde akkurat det det skulle, det fikk deg til å nyansere hva du mente.

Ordet provoserer meg i driftssammenheng og var skivebom ift. at du ikke vet noe som helst om hva vi driver med. Ja, det er korrekt at jeg burde ignorert deg. Jeg har ingen behov for å nyansere noe som helst ift. dine utspill. Ellers redigerer jeg kun setningsoppbygging, skrivefeil og faktafeil.

 

Nei, seriøs diskusjon på internet er en mangelvare nå om dagen.
Oppfattet deg som en liten ertekrok med en gang og ser ut som jeg har rett der. Tid og sted min gode mann :)

 

Angående å være uenige, så er det bare en fordel, kommet inn i jobbsituasjoner der folk følger strømmen, uten å stille noen spørsmål, som gjerne ikke fungerer i lengden. Så ser ikke noe negativt i det å være uenig ;)
Helt enig med deg her, men det betyr ikke at enhver diskusjon har livets rett. Eks. kan man bruke unødvendig mye tid på å diskutere usammehengende elementer med folk som ikke har greie på helheten, da bruker man mer tid på å lære andre uvedkommende faget sitt enn å utføre det.

 

Ser nizzen er ute med pisken, så skal la det ligge med dette.
Som jeg sa er ikke dette stedet å diskutere slikt, det var et standpunkt fra min side.

 

EDIT:

Her skal ikke jobbdiskusjoner forpurre amatørgleden vi alle ånder for :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
En trend jeg også finner litt latterlig siden mange skap på et hevet gulv ikke forteller noe som helst om kvaliteten i det man holder på med. Det fungerer dog fint som "Luftslott".

tror du sette faceplatene på gir samme effekt? :!:

litt neglelagg så ikke "dell" og "poweredge" på de ser så fadet ut, gjerne sprittusj og justere opp modellen litt!

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Har lest igjennom det meste av tråden og får vel legge ut serveren min også.

 

Kabinett: Lian Li Cubecase

Chieftech drevrammer 2 stk med plass til 4 disker i hver

Spec:

AMD Athlon X2 4200+, 2,21Ghz

2Gb DDR2 RAM

Motherboard: Husker ikke

Adaptech 16 stk SATA RAID Controller

Kortleser og DVD-Brenner

4x 120mm vifter

3x 80mm vifter

Nvida GeForce 7600GT

 

8x750Gb Samsung spinpoint

1x1Tb WD

1x160 WD (ikke i drivepool)

 

Server Storage:

Total size: 6,37Tb

Free space: 3,49Tb

 

post-124177-1235377936_thumb.jpg

post-124177-1235377950_thumb.jpg

post-124177-1235377944_thumb.jpg

 

Kjører diskene i "drivepool" med WHS og det funker fint som bare det.

Bruker den kun til lagring og har en HTPC i stua som jeg bruker til avspilling og

tv opptak. Opptakene blir deretter komprimert og flyttet over til serveren en gang i

måneden.

 

Cube case'n er ypperlig. Har plass til ihvertfall 14 disker til hvis jeg får behov for det.

Bråker litt, men ikke mye, dessuten står den på et usjenert sted.

Lenke til kommentar

jeg tipper:

Adaptec 16 stk SATA RAID Controller, tipper en 31205 og rundt 6000kr ny.

kabinettet 2200kr, de 2 rammene en 700ish hver

8x750gb 5500-6000kr

resten så ikke så ille ut i pris

 

 

siklet på den cuben selv men endte opp på den billigere yeong yang sin cube :(

Endret av cruzader
Lenke til kommentar
jeg tipper:

Adaptec 16 stk SATA RAID Controller, tipper en 31205 og rundt 6000kr ny.

kabinettet 2200kr, de 2 rammene en 700ish hver

8x750gb 5500-6000kr

resten så ikke så ille ut i pris

 

 

siklet på den cuben selv men endte opp på den billigere yeong yang sin cube :(

 

Nesten riktig.

Bygde en server og en htpc samtidig og hadde hk/cpu/ram og skjermkort fra før.

Kabinettet lå på den prisen du nevner, men jeg kjøpte litt rammer+div så det kom på ca 3000,-

Drevrammene var ganske dyre, 995,- per stk (laveste pris i prisguiden var feil, vet ikke

om det er rettet opp)

Adaptech kontrolleren kjøpte jeg på ebay og kom ikke på mer enn 700,- inkl frakt :)

(21610SA)

Så totalt m OS, deler til HTPC og server, kom det på ca 18000,-

Men siden jeg ikke bruker pc'ene til spill, så trenger jeg ikke oppgradere på flere år.

Lenke til kommentar

gikk utfra du tok billigste sata2 jeg :p brukte 21610 i første filservern min selv, ble så sabla dyrt med sata2 kontroller med antallet disker da, men med 1,5-2tb ble det overlevelig med en 8disk.

 

gamle filservern min betalte jeg vell 2000kr for 2x 2ghz 4gb ram med en 18gb 15k scsi og 2x80gb ide.

så en 600kr for 2stk 3,2ghz så den ble litt sprekere :D

er en stund siden den kom i hus men den går som ei klokke enda, men nå som nye virtualiseringsboksen kom i hus står den arbeidsløs i et hjørne, blir nok en tur på qxl med den :(

 

synest servere som står hos "entusiaster" stortsett lever evig renses de i ny og ne og bytte vifter hver par tre år.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Har faktisk ikke vært nødt til å bytte en eneste del på min nå 6 år gamle hjemmeserver som står i et Coolermaster Stacker. Jeg oppgraderte CPU kjøleren en gang, litt mer minne en gang. Ellers har de samme viftene og alt av slitedeler stått der fra dag 1. Det er fortsatt en P4 NW-C 2.4GHz og et Intel S478 HK med Intel CSA som står og driver hele greia. Selv ikke en eneste av de like gamle 6*200GB Seagate PATA diskene i et av arrayene har hikket siden dag 1. Jeg har aldri opplevd et mer driftsikkert diskarray, selv i jobbsammenheng.

 

Jeg er dog veldig glad for at jeg kjøpte et godt kabinett fra start av. Det samt en god PSU har vært alfa-omega tror jeg. Jeg kjører heller ingen vifter på full hastighet, men mye 7 og 5v. 4-in-3 diskbayene til Coolermaster er også helt suverene og har 120mm vifter som flytter luft på 5v.

 

Nå skal den dog oppgraderes til en Kentsfield plattform.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann,

 

Da har jeg fått oppgradert litt og fikset dedikert rom til de trofaste tjernerne mine...

 

 

 

Like før oppsettet er ferdig

 

post-94765-1237288351_thumb.jpg

 

 

 

Bakfra

 

post-94765-1237288347_thumb.jpg

 

 

 

Profil

 

post-94765-1237288355_thumb.jpg

 

 

Litt kjøling må til

 

post-94765-1237288358_thumb.jpg

 

 

 

Router: D-Link DIR-655

Switch: D-Link DGS-1216

 

Server 1: Core 2 Quad 2,4Ghz, 8GB Ram, 5TB total HD, 32GB SSD System disk

Server 2: Core 2 Duo 2,4Ghz, 4GB Ram, 500GB HD

 

 

Server 1 tjener som fil/web/dns/ssh/vmware og kjører Archlinux x86_64 som OS.

Server 2 tjener som Mediaserver/avspiller og kjører Archlinux x86 med XBMC som frontend

 

Benytter CAT5-HDMI extender for å få videosignalene inn til projector i stuekinoen i etasjen over, dette fungerer forøvrig utmerket!

Endret av saknet
Lenke til kommentar

synest kjølingen så litt priceless ut i forhold til racken :D

 

de I&S rackene er lekkre ja, ikke bare er de billige men greie i design samt får med plukk som vifter så slipper ekstrautgifter i stæsj.

 

har 6stk selv men enda til overs finne billig rack i bergen, alltid i oslo de står :(

billigste av nytt er en rundt 3k for bare rammeverket som jeg synest blir litt halveis uten dør og en noenlunde fysisk sikring.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Etter at jeg byttet ut den gamle serveren min (PIII, wohoo!) med en søt, liten Atom-basert server, ser det slik ut.

DSC00003.JPG

 

Dro ut viften på strømforsningen, og har byttet ut viften til chipsettet (ingen vifte på prosessoren, bare kjøleribbe) med en på 14 dB, er det omtrent helt stille.

Lenke til kommentar
har 6stk selv men enda til overs finne billig rack i bergen, alltid i oslo de står :(

billigste av nytt er en rundt 3k for bare rammeverket som jeg synest blir litt halveis uten dør og en noenlunde fysisk sikring.

Kan kjøpe mitt for 5000 :) Bare å hente i Stavanger, da kan du få med 2stk Sun maskiner og. Dør i front og bak pluss en hel haug med rack strøm padder, og annet utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...