Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
synest kjølingen så litt priceless ut i forhold til racken :D

 

de I&S rackene er lekkre ja, ikke bare er de billige men greie i design samt får med plukk som vifter så slipper ekstrautgifter i stæsj.

 

har 6stk selv men enda til overs finne billig rack i bergen, alltid i oslo de står :(

billigste av nytt er en rundt 3k for bare rammeverket som jeg synest blir litt halveis uten dør og en noenlunde fysisk sikring.

 

 

Synes kjølingen er win jeg :D

 

Temperaturen synker faktisk med 4-5 grader, og det kan komme godt med i sommer..

Lenke til kommentar

siden det er en yttervegg der ville jeg heller satt inn 2 ventiler når først har eget rom til maskinene :D

f.eks

Friskluftsventil

Myson. For veggtykkelse opp til 450 mm, rørdiam. 104 mm. Justerbar innerdel med spjeldfunksjon og ventilasjonskontroll.

Rørvifte

for til-/fraluft. Beregnet for innbygging i rør fra 100 mm. Egnet for arealer som trenger luft/varmeflytting. 230 V/12 W, IP23. Maks. luftmengde 93 m³/t.

 

 

gjerne en som suger inn så en på motsatt ende av veggen som blåser ut, 1000kr totalt for begge så blir maskinene lykkelige.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Eller for å utnytte den elektriske varmen.

 

En vanlig lufteventil ut som du montere en elektrisk vifte i(type baderomsvifte). Og en det samme ut av rommet inn i leiligheten som blåser varmluften inn i resten av huset.

 

Om du vil bruke det smart sommer og vinter kan du kombinere dette med en utblåsningsvifte som blåser varmluften ut på andre siden av rommet om sommeren, så velger du hvilke ventilasjonsmetoder du bruker når. Altså 3 vifteløsninger.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Her er min hjemmeserver som står i stuen...

 

post-67791-1237662371_thumb.jpg

 

post-67791-1237662425_thumb.jpg

 

Hadde/har mangel på 80mm vifter så jeg måtte slenge inn den grimme 120mm viften. Langt i fra optimal luftstrøm.

 

AMD X2 4850e

Gigabyte GA-MA78G-DS3H

4gb OCZ pc6400 ram

2x WD Green Power 1TB

 

Kjører prøveutgaven av Windows Home Server. Fornøyd med det så langt, dog er det ikke mye frihet. Brukes til backup av Windows-maskinene, filserver og torrent.

 

Ikke akkurat den mest spennende serveren her :p

Lenke til kommentar
Fortjener nesten kreativitetsprisen hehe :)

Takk for komplimentet :)

 

Serveren er et resultat av å bruke ting som har samlet seg opp etterhvert. Rommet den står i brukes nå til å tørke klær etter vask osv.

 

Men, når det kommer til kreativitet synes jeg nesten den forrige serveren var bedre :)

 

oldserver.jpg

 

To kabinett snurret sammen med ståltrå og gaffa. Så er hønsenetting kledd med noen lag myggnetting plasert som en klokke over det hele. Jeg var litt redd for støv og møll :) Hullet med ledning til hdd og cdrom ble bare brukt til install. Ellers var den ikke koblet til annet enn strøm/nett. En intern vifte og en ekstern.

Etter en 'redekorasjon' av det rommet så jeg mitt snitt til å lage det skapet jeg linket til tidligere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjedd noen smaa endringer her, veldig smaa, men poster noen nye bilder likevel :)

 

Filserveren har fatt et par TB til, er vel rundt 6-7TB der naa...

Andre endringen er min APC Masterswitch som staar der og venter paa aa bli implementert :)

imga0496.jpg

 

Welcome to Infected Technologies, where Tux is king.

imga0494.jpg

 

Brannveggene ble overopphetet i den varme Australske sommeren, uff, saa maatte til aa space de ut.

Min gamle utviklingssever Dell PowerEdge har endelig faatt en ny arbeidsoppgave ogsaa.

imga0501.jpg

 

Det stemmer, den har blitt oppgradert til bokhylle! :)

Stromregningen paa det hele ble for stor, Au $500-600 (ca 2500-3000kr) i stromregning paa noen maaneder er rett og slett for mye for fattige studenter, derfor har ogsaa den store stromslukeren Cisco Catalyst 5500 blitt "oppgradert" ogsaa...

imga0477.jpg

 

Siden jeg hadde en slik overflod av diverse serverdeler etc, ble det til aa bygge en "gaming-server",

Serveren har 5x36.7GB 10.000rpm SCSI U/160 disker i RAID0 kontrollert av en IBM ServeRAID U/160 SCSI kontroller, hd4850 overklokket til h..., 7400 @ 3.6Ghz :) og 4GB random ddr2 jeg hadde liggende. Har fortsatt endel SCSI disker som ikke er i bruk.... saa vi faar se hva som skjer :)

imga0486.jpg

 

Fant ogsaa et verdig bruksomraade for Server 2003 Enterprise Edition ogsaa, perfekt for gaming!

(skaffet ogsaa Vista32, Vista64, XP32, XP64, og Server2008 64 og 32 i samme slengen :D, takk MSDNAA! :D)

imga0488.jpg

 

The NOC

imga0510.jpg

 

Enda mer av NOC, where the stuff happens.

imga0511.jpg

 

Og saa var det jo magien som kobler det hele sammen, the access layer :)

imga0514.jpg

 

MvH

[ Infected ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...