Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Må jo hiva inn serveren min og.

 

HW:

Intel Pentium D 3GHz

2GB ram

1TB lagring + 80GB os

OS: Ubuntu server 8.04

 

Bruk:

Står som router, brannmur, filserver, apache, mysql, irc, ++

server_lite.jpg

 

Holder og på å bygge rack skap, som serveren og swithen skal inn i. Og kansje det kommer flere serverar med tiden.

Den blir litt varm derfor toppen er av. Men har bestilt ny kjøling så håper det hjelper.

Endret av xzibiz_
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tok ned og flyttet "racket" mitt idag, så da ble det noen nye bilder. Akkurat nå står det kun 3 servere der (dns/dhcp/www-server, filserver og virtualiseringsserver). Jeg har en boks til stående som jeg ikke har fått ordentlig liv i enda.

 

Filtjeneren:

 

post-67347-1217053396_thumb.jpg

 

Racket foran:

 

post-67347-1217053421_thumb.jpg

 

Racket bak:

 

post-67347-1217053429_thumb.jpg

 

Skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde et ordentlig rackskap, men denne løsningen fra IKEA fungerer mer enn godt nok med tanke på at det har kostet meg under 200 kroner. Det er opprinnelig to Hyllis fra IKEA, som egentlig har 3 høydehyller, men 46 kroner ekstra skaffet meg to hyllehøyder til.

Lenke til kommentar

Masse fine setups her :)

 

Her er noen bilder av mitt (og min flatmates) setup.

 

Forst faar vi ta noen overblikksbilder :) Vanskelig aa faa alt inn i samme bilde.

IMGA0230.jpg

 

Saa var det setupen til kameraten

 

Ovre del av rack'et

Cisco 1600 router (devel + testing)

Cisco 1900xl switch (nettverks-core)

APC 400 UPS, Compaq UPS (UPS...)

Tape drive (ikke i bruk)

IMGA0218.jpg

IMGA0232.jpg

 

Nedre del av rack'et

Cisco Catalyst 5500 ("Hovedswitchen")

IBM eServer xSeries 232 (download/web; 2x Xeon 1.1Ghz, 2GB RAM, 6x 36GB Scsi (raid 5); Debian)

IMGA0219.jpg

 

 

Saa var det mine servere

 

Powerhouse

APC SmartUPS 1400 og Chroma 1000 (UPS...)

IMGA0222.jpg

 

Topp av rack

Aten KVM, Linksys PAP2 VOIP, D-Link 502T adsl modem, Netgear WLAN, en dud scsi og haandkrem :)

IMGA0220.jpg

IMGA0228.jpg

 

Ovre del av rack

Cisco 2950 (nettverks-core)

Cisco 2948 (devel + testing)

Dell PowerEdge 2450 (Test/utviklings-maskin; 2x Xeon 866Mhz, 1GB RAM, 4x 36GB SCSI (raid 1); Gentoo)

IMGA0226.jpg

 

Senter av rack

2x Terabox II disk-kabinett (lagring, 1.1TB + 1.2TB)

WD Elements 500GB (backup)

IBM IntelliStation M Pro (utviklings-server; 2x Xeon 2.2Ghz 2GB RAM, 2x 17GB Scsi (raid 1), 3x 160GB IDE (raid 1); Slackware)

No-name 2U server (fil/nedlastings-server; 1x P4 2.66Ghz, 1GB Ram, ca 3.5TB total disk; Slackware)

IMGA0221.jpg

 

 

Mellom rack'ene

No-name server "TPG" (Serveren til damen...; Nedlasting + fildeling; 1x P4 1.6Ghz 1GB RAM, 2x200GB disk; Slackware)

Digital Prioris MX (Firewall/gateway; 2x Xeon 450Mhz, 1GB Ram, 4x9GB Scsi (raid 1); Smoothwall)

No-name server "Aopen" (Fildeling; ukjent HW; Debian) :)

IMGA0233.jpg

IMGA0229.jpg

 

Nye brannveggen :)

Gammel Cisco Pix jeg har byttet ut innmaten i, trenger fortsatt litt deler for den er klar

IMGA0227.jpg

 

Rack sett fra siden

IMGA0234.jpg

 

Overblikk over lokasjon :p

IMGA0235.jpg

IMGA0236.jpg

 

Dett var det, skulle gjerne lagt ut noen bedre bilder, men har bare videokameraet til

aa ta bilder med, og det tar mye bedre video enn bilder :p

 

 

MvH

[infected]

Endret av [Infected]
Lenke til kommentar

om jeg holder på med dette til vanlig eller om jeg har satt opp en server som fungerer til mitt bruk spiller da virkelig ingen trille...?

 

vnc kan kjøres også gjennom en web-browser fra en hvilken som helst maskin i hele verden, så jeg liker å bruke det.

Endret av o0
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I første omgang står serveren som en stream/ssh/ttd/q3/mail/http server, kjører Archlinux på den. Specs er: Q6600, 4GB RAM, 4TB lagring, 2xOCZ SSD II 32GB i Raid (stripe).

 

Planen er å utvide med 2 nye servere + 22U serverrack, som også skal inneholde AV komponenter (Reciever, Altibox, etc etc)

 

 

Tenkte å kjøre alt i samme stil for det estetiskes skyld... :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...