Gå til innhold

Bilder av deres servere


-Shark-

Anbefalte innlegg

  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Du har ikke vurdert å kjøpe 19"-rackkabinetter til desktop-PC-ene?

 

Det kunne blitt flott! :D

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Da skal jeg komme med den heftigste serveren av alle servere...

 

 

post-70204-1246318972_thumb.jpg post-70204-1246319060_thumb.jpg

 

Ok, kanskje ikke så heftig :p

 

 

Ikke akkurat noe kabelsalat. De ledningene som går til omverdenen er strømkabel til pc, til router, og den grå er til kameraet jeg har hengene i vinduskarmen.

 

post-70204-1246319147_thumb.jpg

 

 

Closeup av mindre dingser:

 

post-70204-1246319570_thumb.jpg

 

 

Og for de som ikke har greid å gjette, så fungerer serveren som en "bro", slik at jeg og pappa får nett på hver våre pc-er.

 

Fremtidelige planer er en scedule som deaktiverer modemet ved et visst tidspunkt og holder det deaktivert inntil et nytt tidspunkt. (har Netcom Fritid)

 

Som noen vet, kan man kjøpe en router til tusenlappen med 3G-støtte, men dette er bare midlertidig løsning til vi får noe mer ordentlig nett. :p

 

Specs på laptopen/serveren:

Fujutsu Siemens Lifebook ettellerannet

Intel P4 1,8GHz

256MB DDR RAM

20GB halvdød IDE-disk

Windows Server 2003

Endret av ;P
Lenke til kommentar
Begynte å bygge det man kan kalle en homemade server rack i dag :p

Har ikke montert vegger og slikt enda, men den tid kommer.

Skal forresten stå 2 desktop computere inni "boksen", og ikke slike orntlige server kabinetter :)

må lage skikelig med rackskinner etc på da! :D

er en 400-500kr for 4skinner på 22U

 

skal og hente meg rackskap med litt snacks til fylle det med i dag så da får jeg vell poste et bilde eller 2 :D

Lenke til kommentar

har nå vært og henta meg et lite lass brukt stæsj OG ENDELIG RACKSKAP!! :D

starten på en blivende ciscolab, nesten så jeg vurderer min første worklog over fremgangen fra start til lab komplett med budsjet over pengene brukt for andre som vurderer samme.

 

mesteparten av tinga:

P1010012.jpg

 

rackskap med 3strømskinner og 2patchepanel:

P1010013.jpg

 

etter og ha sett bildene kan jeg vell egentlig si jeg har store fremtiden innen foto :(

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

jeg betalte vell 630kr på amazon for ccent/ccna bøkene hvor det er cd i hver med labøvelsene samt ei ekstra oppslagsbok over cisco/IOS kommandoene, er vell endel filmklipp på cdne også hvor han går igjennom ting for starten av kapitelene.

 

for pensumbøkene valgte jeg CCNA Official Exam Certification Library (CCNA Exam 640-802) (Exam Certification Guide) (Hardcover) av wendell odom som er den mest annerkjente/anbefalte, pensummet er delt over 2bøker med en labcd for hver.

så de funker både for ta første boken så ccent eksamen så andre boken og ccna, eller begge og direkte på ccna.

 

oppslagsboken for kommandoer var - CCNA Portable Command Guide (2nd Edition) (Self-Study Guide) (Paperback)

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

bergen og oslo har cisco godkjente testcenter hvor du kan ta selve testene så resten selvstudie, dunno med resten av landet.

han har laget en dvd også hvor han gjennomgår alle labøvelsene og viser/forklarer steg for steg men fant ut det var ikke nødvdig

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Jeg skal lage flere U42 skap men bare kabinettene koster 100k tilsammen så det tar litt tid.

Har kjøpt 4 av disse nå som jeg holder på å bygge:

39497182.th.jpg

u41.th.jpg

 

Noen som vet om jeg kan kjøpe akkuratt disse uten 500w? Dritt PSU som går rett i restavfallet.

318259.jpg

 

 

Har kun en 8 port KVM så her må det fler til.

u42k.th.jpg

 

Og det hele skal settes sammen med en fiberrouter:

16557256.th.jpg

 

Jeg skal bare bruke dem til folding når Theo343 har lært meg install på win 7 som fungerer.

Lenke til kommentar

Imponerende greier War :) (beklager kommentartekst). Søren og, jeg som akkurat har kastet noen knappeløse rådyre KVM switcher på jobb. Kunne jo gitt dem til ditt prosjekt. De kostet rundt 12k hver, mulig de ligger på lager ennå (kan sjekke etter fellesferien). Men de bruker propritære kabler mot VGA/PS2 for alt utstyr som skal tilkobles, eneste ulempen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Skal sjekke på lageret etter ferie. Kom på at denne tråden kan jo være fin for mye av "søpla vår", bare jeg slipper å sende ting. (Oslo).

 

Forøvrig har jeg en ekstern DLT 40/80 med div. taper kabler og SCSI kontroller(micro grensesnitt) liggende om noen ønsker å kjøre hit å hente den før jeg kaster den i løpet av uken. Ikke brukt på mange år og før det kun et par år, ble kjøpt i 2001. God som ny. Ønsker man å ha den internt i en server er det bare å skru den ut av det eksterne chassiet og sette den i 5,25" brønner. Den tar da plassen til 2 brønner om jeg ikke husker feil

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...