Gå til innhold

et vanskelig Valg - wii eller GC


Gainwardseifer

Anbefalte innlegg

Jeg vil bare ha WII for "Zelda TP".

 

men Zelda TP for Gamecube har akkurat samme grafikken.[Ja den er ikke noe bedre, tror du meg ikke? www.gametrailers.com www.ign.com www.gamespot.com se Video Review]

 

wii = 2.500 kr + Zelda TP 500 = 3000 kr [sånn ca]

Nintendo Gamecube på Elkjøp 995 - Zelda TP Gamecube 500 = 1495.

 

 

Hva burde jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wii kommer til under 2000 ved launch, så du kan trekke fra litt. I tillegg har du mulighet for komponentkabel som er fordelaktig om du sitter på en lcd-tv. Så jo, man kan si Wii-versionen har bedre grafikk, om man tar dette i betraktning.

 

Det kan jo hende det kommer flere spill som interesserer deg etterhvert, så da er det opp til deg om 1000kr prisforskjell er verdt det.

 

Eller så er det sikkert mange som vil kvitte seg med sin gamecube når de kjøper Wii, siden Wii uansett kan spille GC-spill, sikkert ikke umulig å skaffe den til 3-400kr etter launch av Wii.

 

EDIT:

 

For å forsikre meg mot folk som vil si "men Gamecube støtter også 480p via komponent" nevner jeg at dette kun gjaldt de første som ble produsert, denne støtten har blitt fjernet i senere versioner av kuben.

Endret av rulleguru
Lenke til kommentar

Man bør få kjøpt en Gamecube brukt til rundt 300 kr nå. Regner med mange med Wii er interessert i å selge GC-ene sine.

 

Men jeg tror uansett jeg vil brukt 1500-2000 kr. ekstra på en Wii. Den kan gjøre alt som en GC kan gjøre i tillegg til at man får tilgang til en rekke spill de neste fem årene. Om 2-3 år dukker det sikkert opp et nytt Zelda-spill også...

Lenke til kommentar

Hvis lommeboka er stram er det liten tvil om at GameCube-en er det beste valget. Hvis ikke synes jeg du bør ta med i betraktningen av Wii-en kan alt GameCube-en kan, og dessuten har den fordelen at det vil komme masse nye spill til den framover, hvorav en hel del ser ut til å bli prima vare.

 

Jeg ville selvfølgelig gått for Wii-en, den er mye mer framtidsretta. Men har du stramt budsjett er det vel ikke noe spørsmål.

Lenke til kommentar

Alle omtalene (unntatt gamespot sin) sier at spillet er mye bedre på Wii. Spesielt sikting med bue osv og fisking.

 

I tillegg kan jeg garantere deg at det kommer andre bra spill til Wii. Zelda er konge, men Nintendo lager mange andre fantastiske spill, i tillegg til at jeg forventer en del bra 3. part spill.

 

Zelda TP er jo også i bunn og grunn et Gamecube spill. Derfor tror jeg ikke Nintendo har samvittighet til å vente til neste konsoll med å slippe et nytt Zelda spill, det kommer nok et i slutten av Wii's levetid. Dette vil nok utnytte styrken til konsollen optimalt, og da er greit å faktisk ha en Wii...

 

Om ikke annet får du knakende gode multiplayer spill i Super Smash, Mario Kart og Wii Sports.

Lenke til kommentar

Ganondorf trenger ikke lege inn samme spørsmaål i mange tråder.

 

OT Ville tatt å kjøpt Wii med zelda er jo en helt ny måtte å spille på. Og det er

Wii som er fremtiden for Ninteno. Så de vil komme mange nye kule spill på Wii i forhold til GC.

Endret av GtReBra
Lenke til kommentar

Du får gamecube til 995,- m/ 1 spill og ca 800,- uten spill. Et minnekort burde du ha, koster 2-350,- en plass. (Extra kontroll m/tråd koster vanligvis 349,-)

 

Legger du til en 1000 lapp får du nesten en Wii + et spill. Du trenger ikke minnekort til Wii da den har 512mb med lagringsplass i maskinen.

 

Jeg vil råde deg til å spare pengene dine til en Wii (selv om du må vente til nyttår), den kan spille Wii, GC og andre (NES~64 og Sega) spill du får kjøpe via. Virtual Console.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Du får gamecube til 995,- m/ 1 spill og ca 800,- uten spill. Et minnekort burde du ha, koster 2-350,- en plass. (Extra kontroll m/tråd koster vanligvis 349,-)

 

Legger du til en 1000 lapp får du nesten en Wii + et spill. Du trenger ikke minnekort til Wii da den har 512mb med lagringsplass i maskinen.

 

Jeg vil råde deg til å spare pengene dine til en Wii (selv om du må vente til nyttår), den kan spille Wii, GC og andre (NES~64 og Sega) spill du får kjøpe via. Virtual Console.

7410225[/snapback]

Eeeller ett stk GC, 3 stk kontrollere, 2 stk minnekort og en liten neve klassiske spill for 500 eller mindre :tease:

(hint-hint)

 

Edit:

Ja når happy hour først er i gang så kan vel karen få en 1-2 år gammel 32" CRT, hvorfor ikke også en N64 med 3 kontrollere og 12 spill; pluss to stk Gameboy (vanlig og Color) og en full neve spill til. Jeg har masse å legge til på denne fantastiske Nintendopakken (masse å rydde unna ;) ) :w00t:

Endret av Motoko
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...