Gå til innhold

et vanskelig Valg - wii eller GC


Gainwardseifer

Anbefalte innlegg

Jeg vil investert i en Wii fremfor en GC. Med en Wii får du jo og 6 konsoller med i pakken, så for vel 2000 spenn kjøper du 7 konsoller i en og samme pakke. Det synes ikke jeg er så mye.

 

Du får og mulighet til å investere i nye Wii only spill og GC only spill, siden Wii og tar GC spill.

 

Ikke heng deg opp i prisen, når Wii er skikkelig etablert blir GC nedprioritert. Skjedde med N64 når GC kom ut og vil nok skje med GC når Wii er etablert.

 

Så mitt råd er å kjøpe en Wii, mer for pengene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil investert i en Wii fremfor en GC. Med en Wii får du jo og 6 konsoller med i pakken, så for vel 2000 spenn kjøper du 7 konsoller i en og samme pakke.

7411563[/snapback]

 

6 konsoller? NES, SNES, N64 og GC?

 

Skal den spille Sega' også?

7412908[/snapback]

 

Den spiller:

 

NES, SNES, N64 og GC av Nintendo system og Sega Genesis og Turbografix av andre systemer, i tillegg til en Wii. Det blir 7 konsoller :)

Lenke til kommentar

Jeg synes absolutt at du burde gå for Wii. Du spiller jo Zelda på Wii-måten, samtidig som du får neste generasjons-konsollen. Jeg tviler på at du vil angre. Du får forresten Wii-sports med i pakken, så der har du et spill til. Både Nintendo og andre utviklere vil også komme med mange gode titler i mange år til, så gå for Wii du.

Lenke til kommentar
hehe, hvis det å kjøpe en Wii kan forsvares med at man kan spille nes spill på den, så bynner jeg å lure på hvor denne spillverden er på tur... ;)

7417690[/snapback]

 

 

Ok.. du er neppe over 14 år :tease:

7417765[/snapback]

Heh, lall! Hva er DET or noe da? Synes Joona hadde et artig og smart innspill, jeg. Og så kommer dette personangrepet... Jaja, antar at ALT bare er "spøk og morro" når et lite :tease: er med i innlegget, da er det ok vettu. Akkurat...

Lenke til kommentar

Dersom eg skulle ha hatt kun den eine, ville eg gått for Wii, sidan den kan alt GC kan, pluss ein god del meir. Virtual Console er eit godt argument, men det viktigaste er at Wii vil spele den nye generasjonen med Nintendo-spel. Akkurat no er det kun Zelda:TP du vil ha, men det kjem sikkert til å bli fleire etter kvart.

 

Sjølv kjøpte eg meg nyleg ein brukt GC for å korte ventetida fram til PS3 blir lansert. Med RGB-kabel blir det faktisk temmeleg brukbart bilete på ein 40" LCD-TV.

 

Kay

Lenke til kommentar
hehe, hvis det å kjøpe en Wii kan forsvares med at man kan spille nes spill på den, så bynner jeg å lure på hvor denne spillverden er på tur... ;)

7417690[/snapback]

 

Ikke vondt ment, men lurer på om du har fått potringen av stumpen. NES er NES, hellige gral, symbol of gaming. You name it. Ingen annen konsoll har had så mye å si for utviklingen til konsollmarkedet som NES har.

 

Spillverden er på vei i feil retning, men ikke grunnet Wii og retro konsollene sine, men heller spille verdens uhorvelige fokus på grafikk. Alt skal se vakkert ut, ingen spill har lov å ha en snev av dårlige pixler i grafikken, for da er det dårlig. Gameplay er mye på vei ut nå, og grafisk satsing tar dessverre over. Wii er et friskt pust som ikke satser på det, men satser på å bringe konsollen tilbake til det NES var da den kom. Ren spill underholdning.

Lenke til kommentar
Hehe, regner med han mente at jeg ikke er gammel nok til å ha vært med på 8 bits eraen ;)

 

Men just for the record så har jeg spilt nes, snes, master system, mega drive osv. til døde i sin tid, men jeg ser ikke helt gleden i det lenger. Kanskje i en 30 mins maks, men så vil jeg heller fyre opp litt Gears of War =)

7420281[/snapback]

Jeg vet ikke jeg... Er det sant så er det jo bare :blush: for meg; så langt kommer en med overbeskytting.

Uansett, skal man ha opplevd NES fo'real så er man jo født i 70-tallet :ermm:

Og oppvokst under 80-tallet :ph34r:

Lenke til kommentar
hehe, hvis det å kjøpe en Wii kan forsvares med at man kan spille nes spill på den, så bynner jeg å lure på hvor denne spillverden er på tur... ;)

7417690[/snapback]

 

Ikke vondt ment, men lurer på om du har fått potringen av stumpen. NES er NES, hellige gral, symbol of gaming. You name it. Ingen annen konsoll har had så mye å si for utviklingen til konsollmarkedet som NES har.

 

Spillverden er på vei i feil retning, men ikke grunnet Wii og retro konsollene sine, men heller spille verdens uhorvelige fokus på grafikk. Alt skal se vakkert ut, ingen spill har lov å ha en snev av dårlige pixler i grafikken, for da er det dårlig. Gameplay er mye på vei ut nå, og grafisk satsing tar dessverre over. Wii er et friskt pust som ikke satser på det, men satser på å bringe konsollen tilbake til det NES var da den kom. Ren spill underholdning.

7422364[/snapback]

 

 

Applaus!! :thumbup::w00t::)

 

Er glad vi har nintendo her.. hva skulle vi gjort uten den. :dontgetit:

 

Nintendo har gitt så mye igjennom årene at det skal ikke være mulig.. alt fra mario, zelda, megaman, donkey kong, BK +++++ masse masse mer...og de har MASSE igjen å gi!!

 

Heia nintendo!

 

Tåre i øyekroken* tenker tibake på all gleden man hadde med de spilla og man fortsatt har , og de dagene hvor man slengte kontrollen i gulvet av frustrasjon over å ikke å ha klart bossene eller funnet ut løsningene på diverse oppgaver.

 

Nei, snakker noen stygt om nintendo, får de gjennomgå! hehehe... :D :!:

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar

Der er uante muligheter med Wii og Wiimote. Det som gjør Wii spesiel er jo at det du bruker kontrolleren til på f.eks TP, er ikke det samme som på andre spill.

 

På tradisjonelle konsoller med knapper er kontrollen det samme for alle spill. Den knappen hopper du med, den knapper skyter du med etc. Wiimote derimot blir annerledes for vært spill fordi det brukes andre "moves" for å gjøre forskjellige bevegelser. Dermed er vært spill "unikt".

 

Dessverre er det veldig mange som ikke ser potensialet til Wii og hva som kan utførse på den av muligheter. Jeg tenker med glede på om det kommer et Harvest Moon til Wii. Bruke wiimoten til å grave i jorde, stikke frø ned, vanne. Blir jo nesten som å ha sin egen gård det :p

 

Ser og frem til om de klarer å lage et Pilotwings til Wii. Hadde bare vært genialt det.

 

Anyway, potensialet til Wii er uhorvelig stort, og wiimote gjøre mulighetene så vanvittig mye breiere enn på andre konsoller, kontroll messig. Dette er Wii's sterke side, noe jeg tror en del utviklere har fått øynene opp for.

 

Wii's slagord "wii move you" skulle vel være nok til å ane hvilken potensialer konsollen kan ta i bruk.

Lenke til kommentar
På tradisjonelle konsoller med knapper er kontrollen det samme for alle spill. Den knappen hopper du med, den knapper skyter du med etc. Wiimote derimot blir annerledes for vært spill fordi det brukes andre "moves" for å gjøre forskjellige bevegelser. Dermed er vært spill "unikt".

7430234[/snapback]

På den andre sida, det at ein brukar samme knapp til å hoppe med, samme knapp til å skyte med osb., gjer at ein ikkje treng å tenke på grensesnittet, og heller kan fokusere heile merksemda på sjølve spelet. Det er slik med dei fleste spel at dersom der er noko uvanleg med kontrollane, tenker ein over det i byrjinga, men etter ei stund blir det automatisk, og det er kun det som foregår på skjermen som tel. Det er ikkje kontrollane som skal vere morosame.

 

Det er godt mogleg at dette blir annleis på Wii, men det krever at spelutviklarane brukar den nye funksjonaliteten riktig. Det eg er litt redd for er at mange vil bruke den til å gjenkjenne ei rekke førehandsdefinerte "gestar", som tilsvarar eit sett med førehandsdefinerte rørsler. Dersom det er tilfellet, blir det eigentleg akkurat som å trykke på knappar, berre meir tungvint. For at dei nye kontrollarane skal representere eit rèellt framsteg, må måten ein gjer rørslene på ha noko å seie. Dette krever ein del både frå teknologien og utviklarane.

 

Men, eit spennande nytt konsept er det i alle fall. :)

 

Kay

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...