Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Jeg skal få met et nytt kredittkort men jeg aner rett og slett ikke hva jeg burde velge. Mange av de har mye av de samme fordelene. Nå er jeg liverpool fan da, så kanskje jeg burde gå for liverpool mastercard? Noen som vet om det er bra kort?

 

Skandiabanken kredittkort. Best i test Dine Penger nå i høst.

 

Det er bare best på en ting, og det er rente. Betaler du alltid til forfall er det et drittkort -- ingen fordeler, rabatter eller reiseforsikring, og de har til og med årsgebyr på kortet.

Hvor kan jeg lese mer om de greiene der? Finner ikke sida..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet noen om AmEx eller Diners har begynt å sende ut kort med chip?

 

Jeg fikk nytt amexkort nå. Eneste forskjellen jeg ser er alt er på engelsk nå, samt at stripa bak er i sølv.

 

Men har nevnt det tidligere. Er det bare meg, eller er det tragiske tilbud på amex gold? Er som sagt en del i asia og nå går neste tur til fillipinene. Tenkte å leie en bil, og amex har tre firmaer de gir rabatter til (holiday, avis og hertz). holiday har ikke biler i fillipinene, avis sitt kontor gidder ikke svare på telefon eller epost og hertz er ikke bedre. En måneds billeie med amex i fillipinene er ca 80.000 P Pesos (PHP) ~ 9.500NOK. Det er jo sinnsykt dyrt for et land hvor en vanlig person tjener en 10.000PHP i måneden.

 

Og rabatten til hertz og avis = 0%

 

Hotellbestillingen de tilbyr er utelukkende dyrere hoteller enn på f.eks hotels.com.

 

Det er absolutt 0 - null - å spare på å bruke tjenestene til american express for å være ærlig. Samme greia da jeg var i kina sist. Måtte bruke tjenester utenfor disse tilbudene siden det var null å hente.

Lenke til kommentar

I følge en på kundeservice hos American Express, skal det bli mulig å betale regninger med de nye tjenestene som blir lansert i forbindelse med at det sendes ut nye AmEx-kort. I tillegg vil de tilby e-faktura og muligheten til å overføre penger fra kort til konto.

 

Kan de av dere som har mottatt nytt kort bekrefte at dette stemmer? Hvordan fungerer muligheten til å betale regninger med kortet? Jeg skulle motta nytt kort i uke 49.

 

Videre forteller vedkommende at det vil bli lansert nye produkter og konsepter i løpet av 2010. Hva disse produktene og konseptene er, vet jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar

"Kortet gir deg mer enn du tror": http://www.aftenposten.no/pengenedine/article3403142.ece

 

En ganske interessant artikkel i Aftenposten om ulike kredittkort med tilleggsytelser og fordeler. Både Eurocard og Amex som diskuteres en del i denne tråden ser ut til å ligge bra an på listen.

 

En annen ting: 365 direkte har 5 % cashback i desember på klesbutikker. Det er et overraskende bra tilbud, og passer meg ganske perfekt i disse førjulstider.

Lenke til kommentar

Er det noen som har informasjon om når American Express (i Norge) skal begynne å innføre nye tjenester i forbindelse med at de har sendt ut nye kort til "alle"?

 

American Express Nettkonto skal være tilgejengelig ca. 15. desember (står medio november på nettsidene deres), men skal ikke se bort ifra at dette vil ta noe lengre tid.

 

Vedkommende jeg fikk info fra, kunne dessverre ikke si noe når vi fikk se og oppleve endringer. Er det noen av dere andre på forumet som vet noe mer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg kommer ikke inn på AmEx.no så ringte dem. Fikk da vite at den nye online-tjenesten lanseres i løpet av desember: https://www.americanexpressonline.no

 

Noen andre vet noe? Litt irriterende å ikke kunne få tilgang til saldoen sin.

 

Det siste som har blitt fortalt er at onlinetjenesten kommer i løpet av desember. Det er tydeligvis siste fase av testingen nå, noe som kan tyde på at det nærmer seg. Frem til da er det bare å ringe inn til medlemsservice, så kan de hjelpe deg med det aller meste.

Lenke til kommentar
Er det noen som har informasjon om når American Express (i Norge) skal begynne å innføre nye tjenester i forbindelse med at de har sendt ut nye kort til "alle"?

 

American Express Nettkonto skal være tilgejengelig ca. 15. desember (står medio november på nettsidene deres), men skal ikke se bort ifra at dette vil ta noe lengre tid.

 

Vedkommende jeg fikk info fra, kunne dessverre ikke si noe når vi fikk se og oppleve endringer. Er det noen av dere andre på forumet som vet noe mer?

 

Det har jo kommet noen nye tjenester på de nye kortene. Bl.a. har det nå kommet e-faktura, mulighet for å overføre penger fra kort til konto, regningsbetaling med kortet, samt mulighet for nedbetaling over tid. Det har også kommet Jade på de grønne kortene. Det er da noe! :)

Håper på enda flere tjenester i 2010, og det kommer det tydeligvis! ;)

Lenke til kommentar
Hvordan fungerer regningsbetaling med AmEx? Må ikke de som skal motta betalingen akseptere American Express?

 

Kan den eller de som vet dette oppdatere meg på hvordan det fungerer?

 

Jeg tror det blir som en vanlig overføring, bare med KID og konto. Dette gjøres i den nye nettkontoen som kommer.

Det belastes 1% ved overføring fra kort til konto, da vil jeg tro at det gjør det samme ved regningsbetaling. Så det er jo dyrere enn å bare betale hos et brukersted, da det ikke blir belastet noe gebyr eller renter ved vanlig bruk.

Endret av JohnAnders
Lenke til kommentar
I følge American Express kundeservice skal AmEx Nettkonto være i drift 15. januar. Blir spennende å se om alt virker som det skal fra denne datoen. Videre kan jeg informere om at det blir belastet 1% av beløpet ved regningsbetaling ved bruk av American Express.

 

Jeg tviler litt på at alt er klart til 15. januar, for det skal jo sendes ut brukernavn og passord til alle de medlemmene som brukte American Express Online, og det tar nok noe tid det også. Og man får ikke logget seg på før man har fått brukernavn og passord. Så selvom systemene kanskje er klare 15. januar, er det nok mer realistisk å tenke at alt er klart innen utgangen av januar. Det gleder jeg meg til. :)

Lenke til kommentar

Att. John Anders! Har du noe ny informasjon om tilleggstjenester, service osv. utover det du har nevnt til nå? Er det noe nytt som vil lanseres nå som de har sendt ut nye kort?

 

Vil det bli lansert American Express Platinum Card i Norge i løpet av 2010/2011? Har du noe informasjon om dette?

Lenke til kommentar
Att. John Anders! Har du noe ny informasjon om tilleggstjenester, service osv. utover det du har nevnt til nå? Er det noe nytt som vil lanseres nå som de har sendt ut nye kort?

 

Vil det bli lansert American Express Platinum Card i Norge i løpet av 2010/2011? Har du noe informasjon om dette?

 

Det har blitt sendt ut nye kort fordi medlemsservice til privatkortene til American Express i Norge har byttet kortsystemer. Byttet er i hovedsak gjort fordi det nye systemet kan samle alle kortproduktene som DnB NOR Kort har i sin kortportefølje, i ett bilde. Det gir en bedre oversikt over medlemmets engasjement i DnB NOR, som kan være til fordel ved at medlemsservice etter hvert også kan svare på enkle spørsmål om VISA og MC, samt Cresco ol. i DnB NOR Kort.

 

En annen god (bi)effekt er at det nå er lettere og billigere å lansere nye produkter og konsepter, da systemene styres og utvikles i DnB NOR. Så derfor ser jeg ikke bort i fra at det faktisk kommer noen nye produkter og konsepter i 2010. Vil nok tro at fokuset i starten vil være å få fart på nettkontoen, og der er det jo en del nye løsninger.

 

Så vil jeg tro at fokuset vil være å få noen nye produkter på markedet. For eks. Platinum og kanskje EuroBonus (som Corp-kortene har). Det spørs helt på markedet. Det er ikke sikkert det er stort nok marked for å lansere et nytt produkt på Amex. Men hvis det blir lansert Platinum blir nok det "by invitation only", som gullkortet var tidligere.

 

Det har blitt sagt at det blir lansert nye produkter og konsepter i 2010, og da tror jeg på det. Så blir det spennende å se hva som kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...