Gå til innhold

Kredittkort — Råd om valg og bruk!


Roberto

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
I følge American Express kundeservice skal AmEx Nettkonto være i drift 15. januar. Blir spennende å se om alt virker som det skal fra denne datoen. Videre kan jeg informere om at det blir belastet 1% av beløpet ved regningsbetaling ved bruk av American Express.

 

!6. januar — hva skjer'a?

Lenke til kommentar
I følge American Express kundeservice skal AmEx Nettkonto være i drift 15. januar. Blir spennende å se om alt virker som det skal fra denne datoen. Videre kan jeg informere om at det blir belastet 1% av beløpet ved regningsbetaling ved bruk av American Express.

 

!6. januar — hva skjer'a?

 

De er selvfølgelig forsinket. Det er det som skjer. Vil tro at det fort kan gå 14-15 dager til, uten at jeg vet dette med sikkerhet. Mulig John Anders kan si noe mer, men virket ikke som han heller vet dette med 100% sikkerhet.

 

Vi får bare smøre oss med tolmodighet og vente å se.

Lenke til kommentar
I følge American Express kundeservice skal AmEx Nettkonto være i drift 15. januar. Blir spennende å se om alt virker som det skal fra denne datoen. Videre kan jeg informere om at det blir belastet 1% av beløpet ved regningsbetaling ved bruk av American Express.

 

!6. januar — hva skjer'a?

 

De er selvfølgelig forsinket. Det er det som skjer. Vil tro at det fort kan gå 14-15 dager til, uten at jeg vet dette med sikkerhet. Mulig John Anders kan si noe mer, men virket ikke som han heller vet dette med 100% sikkerhet.

 

Vi får bare smøre oss med tolmodighet og vente å se.

 

Det gjenstår noe testing. Det er siste fase av testing av sikkerheten ved innloggingen. De som sitter og skal teste venter på sine endelige brukernavn og passord. Så når det er på plass blir den nye nettkontoen lansert, og vi andre dødelige får våre brukernavn og passord. Det blir først sendt ut brukernavn og passord til de som var brukere av den forrige onlinetjenesten. Hva som skjer med de andre vet jeg ikke. Mest sannsynlig må de ta kontakt med medlemsservice eller så kan det være at det blir mulig å bestille via nettet.

Men det blir brukernavn og kodekort som skal brukes til den nye onlinetjenesten.

 

Når nettkontoen blir lansert er høyst uvisst..

Lenke til kommentar
I følge American Express kundeservice skal AmEx Nettkonto være i drift 15. januar. Blir spennende å se om alt virker som det skal fra denne datoen. Videre kan jeg informere om at det blir belastet 1% av beløpet ved regningsbetaling ved bruk av American Express.

 

!6. januar — hva skjer'a?

 

De er selvfølgelig forsinket. Det er det som skjer. Vil tro at det fort kan gå 14-15 dager til, uten at jeg vet dette med sikkerhet. Mulig John Anders kan si noe mer, men virket ikke som han heller vet dette med 100% sikkerhet.

 

Vi får bare smøre oss med tolmodighet og vente å se.

 

Det gjenstår noe testing. Det er siste fase av testing av sikkerheten ved innloggingen. De som sitter og skal teste venter på sine endelige brukernavn og passord. Så når det er på plass blir den nye nettkontoen lansert, og vi andre dødelige får våre brukernavn og passord. Det blir først sendt ut brukernavn og passord til de som var brukere av den forrige onlinetjenesten. Hva som skjer med de andre vet jeg ikke. Mest sannsynlig må de ta kontakt med medlemsservice eller så kan det være at det blir mulig å bestille via nettet.

Men det blir brukernavn og kodekort som skal brukes til den nye onlinetjenesten.

 

Når nettkontoen blir lansert er høyst uvisst..

 

 

Att. John Anders!

 

Jeg vurderer å bestille meg Priority Pass, men har egentlig ikke et stort behov for dette før til sent på høsten i år. Er klar over at du ikke kan si så mye og muligens heller ikke vet med sikkerhet, men bør jeg vente med å bestille dette, da det kan bli implimentert som en del av tilleggstjenesten til American Express Gold Card i løpet av høsten 2010?

Lenke til kommentar
Dersom du jobber i et selskap som har avtale med SEB/EuroCard kan du søke om Platinum og få dette til ca 300 kr, du får da også gratis et Priority Pass medlemskap. Dette er en god deal, syns i hvert fall jeg.

 

Har ingen avtale med SEB/Eurocard og i tillegg har jeg DnB NOR Saga Platinum. Trenger ikke enda flere betalingskort, kun Priority Pass. Velger alltid å betale med AmEx når jeg har muligheten til det og vil fortsette med det i fremtiden.

Lenke til kommentar

Det er mulig Priority Pass blir en del av ekstrafordelene ved DnB NOR Saga Platinum-programmet i løpet av året. Om dette vil gjelde for Saga Gold også vet jeg ikke. Foreløpig vet jeg ikke så mye, men er blitt fortalt at dette vurderes og en avgjørelse på dette skal kunne skje nærmere sommeren i år.

Lenke til kommentar
Er AmEx online snart oppe å går nå? Kan nesten virke slik ut. Om man går inn på https://www.americanexpressonline.no/ så kommer fortsatt samme feilmelding som tidligere. Men nå er det en "logg inn" boks nederst som faktisk fungerer. Mangler bare passord og brukernavn :)

 

Noen som har fått dette tilsendt enda?

 

Jeg har ikke mottatt noe enda. Noen andre?

 

Det har ikke blitt sendt ut brukernavn og passord enda.

Nå har i hvert fall testerne fått brukernavn og passord, og det rettes opp i noen url-feil.

Ut over det skal man også endre noe på lay-out'en.

Jeg tror ikke det kommer til å bli sendt ut noen brukernavn eller passord før i midten av februar. Iløpet av februar tror jeg det meste kommer til å være oppe og gå.

Lenke til kommentar

Når det står.."Ved kontantuttak påløper det alltid rente fra uttaksdato". Dette står det selv om at det er gebyr fritt å ta ut kontanter. Kortet det dreier seg om er gebyrfritt.no. Er det ikke gebyr fritt å ta ut kontaner likevel?

Og månedlig minstebeløp, hva vil det si? Er det hvor mye man må minimum handle for?

 

På forhånd takk! :)

Endret av Graff
Lenke til kommentar
Når det står.."Ved kontantuttak påløper det alltid rente fra uttaksdato". Dette står det selv om at det er gebyr fritt å ta ut kontanter. Kortet det dreier seg om er gebyrfritt.no. Er det ikke gebyr fritt å ta ut kontaner likevel?

 

Det er "gebyrfritt", men renten løper fra dag en, så det er ikke gratis.

 

 

Og månedlig minstebeløp, hva vil det si? Er det hvor mye man må minimum handle for?

 

Nei, hvor mye man minimum må betale på regningen. Har du brukt mindre enn minstebeløpet, må du selvsagt bare betale det du har brukt.

Lenke til kommentar
Da er det sånn at det ikke blir noe nettkonto med det første. Den kommer i hvert fall opp i løpet av Q1 2010. Jeg tipper at den kommer opp i løpet av februar, men jeg tør ikke å vedde på det. Men vi får bare smøre oss med tålmodighet.

 

Jeg skal innrømme at jeg begynner å bli grinete hva Amex gjelder. At man ikke engang klarer å få til en webløsning hvor jeg kan sjekke påløpte kostnader er for dårlig og at man tar ned den gamle før man har en ny klar til utrulling er direkte uprofesjonelt.

 

I tillegg virker det som om de ikke forstår kundebehovet for tilleggstjenester. I hvert fall ikke mitt, og ut fra en del av kommentarene i tråden her er det flere som meg. Kreditt på kortet mitt er noe av det siste jeg har bruk for og muligheten til å betale regninger med kortet er forsåvidt også kun interessant dersom det ikke belastet et prosentgebyr av beløpet.

 

Videre er jeg også skuffet over at de godtar at brukerstedene bruker "Kredittkortgebyr" i størrelsesorden 50-100,- kroner (F.eks. på flyreiser). Beløpet er forsåvidt uinteressant, det er mer en prinsippsak.

 

Reiseforsikringen og concierge-tjenesten er så godt som det eneste som gjør kortet verdt å ha for min del i alle fall. Flyplasslounge-tilgang (PriorityPass) hadde vært et steg til i riktig retning. En eller annen rewards-ordning for bruk er jo også alltid gøy. Noe bør i alle fall gjøres, for dette går ikke akkurat i riktig retning.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk ikke innbetalt AmEx siden desember, fordi jeg har vært ute og reist og således ikke har tilgang på nettsaldo. Har ikke planer om å betale renter heller, da en nettbanktjeneste er noe som ligger i årsavgiften.

 

Ganske utrolig egentlig å tilby et premium produkt i 2010 som faktisk ikke har hatt en nettbanksløsning tilgjengelig på mange uker.

Lenke til kommentar
Jeg har faktisk ikke innbetalt AmEx siden desember, fordi jeg har vært ute og reist og således ikke har tilgang på nettsaldo. Har ikke planer om å betale renter heller, da en nettbanktjeneste er noe som ligger i årsavgiften.

 

Ganske utrolig egentlig å tilby et premium produkt i 2010 som faktisk ikke har hatt en nettbanksløsning tilgjengelig på mange uker.

 

Faktisk samme som skjedde med meg. Kommer akkuratt hjem fra to måneder arbeid i filippinene og oppdaget i midten av januar kortet ikke fungerte lengre.

 

Hadde ikke tenkt på at det kom ny avtalegiro med det nye kortet og siden det var trekk fra kontoen i desember gikk jeg utifra alt var i orden der. Er vel mest min skyld jeg ikke gidder å åpne brevene fra amex, men når jeg svarer ja på avtalegiro tar jeg det nesten for gitt det skal fungere.

 

Fikk utrolig lite forståelse da jeg ringte american express med svaret "det er ingenting vi kan gjøre med det". Alle purringer hadde jeg jo ikke mottatt da jeg er i utlandet. (Fikk heldigvis betalt inn beløpet og fikk kortet i orden, men allikevel...). Hadde jeg hatt tilgang til en viss nettsaldo hadde dette aldri skjedd. Jeg er avhengig av å sjekke utgiftene når jeg er ute og reiser, særlig med tanke på misbruk av kortet.

 

Dette er FOR dårlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...