Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Hvordan vil en X1950Pro AGP fungere på dette systemet:

 

- 400W PSU.

- Athlon XP 3200.

- 2GiB RAM.

- Asus A7N8X-E Deluxe.

- X-Fi XtremeMusic.

 

På forhånd, takk. ;)

7865946[/snapback]

 

Helt ok skulle man tro...

Resten av systemet burde ikke henge mye etter. Hvis det er noe som sakker tempoet, er det på høy polygon count grunnet noe slapp CPU (den kjører 2.01 GHz ikke sant?), men jeg vil tro du klarer deg utmerket.

 

 

Vær dog klar over at kortene sluker strøm. Sapphire sitt er merket med 450w PSU som krav (har et sapphire x1950Pro 512 i HTPCen).

Lenke til kommentar

Okay, takk for svar! :)

 

Akkurat nå så kjører CPU-en på 2,2GHz. Jeg er villig til å bytte PSU siden jeg ikke har S-ATA-strømplugger.

 

Uansett, kommer nok til å gå for en X1950Pro AGP.

 

Hvilken er å anbefale forøvrig?

Endret av Onyx
Lenke til kommentar

Tja, ikke noen i samme prisklasse egentlig, 7800GS er svakere og Gainwards øvrige kort med 7900GT-kjerne er for dyre i forhold. (~3000,-). X1950 Pro måler seg lett med 7900GT når antialiasing kommer med i bildet.

 

7600GT er det neste steget ned på ytelsestrinnet. Koster vel fra rundt 1265,- såvidt jeg ser. Men er ikke i samme ytelsesklasse.

 

Edit: Sorry, du mente kanskje hvilket X1950 Pro-kort ja. :blush:

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Okay, takk for svar! :)

 

Akkurat nå så kjører CPU-en på 2,2GHz. Jeg er villig til å bytte PSU siden jeg ikke har S-ATA-strømplugger.

 

Uansett, kommer nok til å velge en X1950Pro AGP.

 

Hvilken er å anbefale forøvrig?

7866128[/snapback]

 

Den største forskjellen er i stock kjølere etc. Personlig vil jeg anbefale å sette den på vann, men dersom du må kjøre med stock, bør du være nøye med valget... Mange av dem bråker mye mens andre er enorme fysisk etc.

 

Kortene tar nok plass i seg selv...

 

Skal du ikke klokke kortet (noe jeg ikke vil anbefale i ditt system), bør du legge mye vekt på hvilken kjøler den har og kritikken/feedback rundt denne.

 

Sapphire sitt kort har fungert utmerket hos meg, men den står på vann. Stock kjøler bråkte mer enn jeg liker i stua ;-P

Lenke til kommentar

Kjøpte Sapphire X1950 Pro 512MB på fredag, installert i P4 2.8Ghz m/800bus, 1GB ram, var litt spent på om det skulle holde med strøm i maskina med 5 disker + DVDrom og DVDbrenner, men det funker som bare det (Mist 500W PSU)

I forhold til Radeon 9700kortet som satt i maskina fra før er dette her helt kanonbra, skal kjøpe en GB til ram bare sånn for å ha gjort det, men ting fungerer greit som det er.

 

6110 poeng i 3DMark05 uten overklokking

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men hvilken vannblokk bruker dere på dette kortet?

7868173[/snapback]

 

Jeg skjønner du er opptatt av vannkjøling..

Hva med å lese første side i denne tråden?

Der har trådstarter lagt inn all den info du (og andre) trenger om dette skjermkortet.

:whistle:

Lenke til kommentar
Slemmo:

Velkommen i rekkene og nyt det :D Jeg tror dog du burde få over 7000 minst med ditt system i 05, kan være den ikke får nok strøm. Hvor mye A er det på 12v railen?

7876247[/snapback]

 

Har ikke sjekket det enda, har nylig reinstallert og har ikke fått lagt inn Asusprobe foreløbig, det kan godt hende uTorrent gikk i bakgrunnen når jeg testet også for alt jeg vet.

Kommer vel til å erstatte alle diskene bortsett frea bootdiskene med en 1TB eller noe sånt også, så slipper systemet å dra på så mye unødvendig mekanikk, det er 160 og 200GB disker som sitter der nå.....det sitter jo også 4 vifter i det Lian-Li kabinettet, selv om de går på laveste hastighet nå så tror jeg ikke jeg kan ha dem på det til sommern ;)

Lenke til kommentar

3DMark05 favoriserer jo Athlon-prosessorer mer enn P4, så sistnevnte får lavere scores. Fikk jo selv bare rundt 7300. Så i dette tilfellet er det nok CPU-begrensninger med i bildet. Benchmarkene kjøres jo også i 1024x768 som ikke er noe særlig av en utfordring for kortet. Prøv noen spill og se der istedet.

Lenke til kommentar

det går mye raskere i de spillene jeg har prøvd så langt, Oblivion kan fint kjøre max på alt i 1280x768 f.eks, før skrudde jeg av gress osv. for å få en spillbare framerate.

Skal eksperimentere litt videre med tweaking, sjekke strøm osv. men er uansett veldig fornøyd....vet at CPUen kjører stabilt på ca. 3Ghz og skjermkortet kan sikkert klokkes litt opp osv....vi får se etterhvert.

Lenke til kommentar

Har nettop montert en Arctic Cooling Accelero X2 på kortet mitt og resultatet var at resten av pc`en min ble helt ustabil. Skjermkortet er stabilt som et fjell, men får en del feilmeldinger som er prosessor og minne relatert. Har ikke forandret på noe, bare byttet kjøler :hmm:

 

Mistenker at den varme luften ifra kjøleren(går rett på hovedkortet) kødder med hovedkortet mitt...

 

Har noen hatt et lignende problem?

Lenke til kommentar

Da har jeg testet 3DMark06 også og fikk 3517 der, i forhold til andre S478 systemer jeg har sett så er vel det ganske normalt, prøvde å klokke opp litt isted men da gikk automatsikringa i PSUen og jeg måtte ta ut og inn strømkabelen for å få maskinen i gang igjen, så det er vel sikkert bare såvidt det er nok strøm i maskina nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...