Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg føler meg passe smart når jeg pakker opp det etterlengtede kortet mitt og finner ut at jeg ikke har noe fra strømforsyninga som passer til kontakten på kortet..

 

Jeg må tydeligvis gå til innkjøp av en sånn.

Jaja en uke og 150kr til.

7809379[/snapback]

 

 

skal jo følge med en overgang da:-D .... det gjorde det på mitt allefall

7809479[/snapback]

Har du også kortet fra komplett? Det fulgte heller ikke med noen andre kabler (hdtv, s-video).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jeg føler meg passe smart når jeg pakker opp det etterlengtede kortet mitt og finner ut at jeg ikke har noe fra strømforsyninga som passer til kontakten på kortet..

 

Jeg må tydeligvis gå til innkjøp av en sånn.

Jaja en uke og 150kr til.

7809379[/snapback]

 

 

skal jo følge med en overgang da:-D .... det gjorde det på mitt allefall

7809479[/snapback]

Har du også kortet fra komplett? Det fulgte heller ikke med noen andre kabler (hdtv, s-video).

7809617[/snapback]

 

Snakker vi om samme kort fra Komplett?

Mitt kort kom med alt av tilbehør.. inkludert alle kabler.

Det er likevel lurt å kjøpe en nyere ("moderne") PSU som støtter dual core / egen (gjerne 2) PCI-E "lane", P8-kontakt osv..

Denne får man jo bruk for når man evt. seinere oppgrader til helt nytt system.

:)

Lenke til kommentar
Jeg føler meg passe smart når jeg pakker opp det etterlengtede kortet mitt og finner ut at jeg ikke har noe fra strømforsyninga som passer til kontakten på kortet..

 

Jeg må tydeligvis gå til innkjøp av en sånn.

Jaja en uke og 150kr til.

7809379[/snapback]

 

 

skal jo følge med en overgang da:-D .... det gjorde det på mitt allefall

7809479[/snapback]

Har du også kortet fra komplett? Det fulgte heller ikke med noen andre kabler (hdtv, s-video).

7809617[/snapback]

 

Hmmm Power color x1950pro 256 mb fra komplet... der fulgte det med kabler og overgang til analog, og overgang fra 6 pins til 4 pins.....

 

men no hadde det seg at min 400 watts north q tok kvelden,,, med tre kraftige smell faktisk. så nå er det ny forsyning med 6 pins kabel til kortet.... det ble en 530 watts det... og må si at systemet ble noe mer stabilt......

 

om det var skjermkortet som krevde for mye av den gamle eller at den rett og slett tok kvelden uten videre vet jeg ikke.... men den er faktisk ikke mer enn et halvt år.... så litt merkelig... ikke mer enn to disker heller.

Lenke til kommentar
Lurer litt på overklokking med hjelp av Catalyst.

 

Har kjørt automated clock config, og fikk ut tallene 621 og 786.

 

Når jeg stiller inn på disse og trykker på apply står det de nye tallene på requested mens Current er de samme som før.

 

Noe jeg gjør feil ??

7809588[/snapback]

 

merkelig.... hos meg smeller de inn med en gang.... 575@621 på gpu 685@783på minne. hele 48,9 gb/s i båndbredde (everest)

 

trykker på den hengelåsen for å låse opp deretter justerer jeg frekvensene manuelt( bare justere opp minne og gpu stiller seg da inn på den nærmeste frekv. som passer, haker av bevar klokke ved oppstart. funker fint som fy :-D

Endret av noehetje
Lenke til kommentar
Lurer litt på overklokking med hjelp av Catalyst.

 

Har kjørt automated clock config, og fikk ut tallene 621 og 786.

 

Når jeg stiller inn på disse og trykker på apply står det de nye tallene på requested mens Current er de samme som før.

 

Noe jeg gjør feil ??

7809588[/snapback]

 

merkelig.... hos meg smeller de inn med en gang.... 575@621 på gpu 685@783på minne. hele 48,9 gb/s i båndbredde (everest)

 

trykker på den hengelåsen for å låse opp deretter justerer jeg frekvensene manuelt( bare justere opp minne og gpu stiller seg da inn på den nærmeste frekv. som passer, haker av bevar klokke ved oppstart. funker fint som fy :-D

7813580[/snapback]

 

Har trykket på hengelåsen, stilt frekvensene, haket av bevare, og trykket apply.

Selv etter at jeg har bootet står fortsatt Current clock på orginale innstillinger, mens requested er det jeg stilte til.

 

Hvilken versjon av Catalyst/drivere bruker du ??

 

Edit: Fjernet de gamle driverene og la inn 6.12 versjonen på nytt og da virket det

Catalyst.bmp

Endret av tvolsen
Lenke til kommentar
hehe er nesten glad at jeg kjøpte et 7800 gt kort :) mest pga jeg er vant med gf og litt pga 1950 pro ikke ser ut til å være raskere en 7800 agp serien.

 

http://service.futuremark.com/compare?2k3=5141158

7818722[/snapback]

 

X1950 Pro er en del raskere enn et vanlig 7800GS AGP jo. 7800GS+ (med 7900GT-kjerne) fra Gainward kan forøvrig tilby konkurranse. Men X1950 Pro har som regel vist seg å stikke en nesetipplengde foran 7900GT i en del tilfeller, spesielt ved bruk av antialiasing.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

7800GS, både de "lobotomerte" 7800GT-versjonene, for ikke å snakke om den "fullverdige" 7900GT-varianten (fra Gainward) er så til de grader overprisede nå etter at X1950Pro "kom på banen".

Dersom prisene settes ned på 7800GS kan de eventuelt være "budsjett-alternativer", men da må de ikke koste mer enn 7600GT (som i mange tilfelle yter like bra/bedre).

Lenke til kommentar
7800GS, både de "lobotomerte" 7800GT-versjonene, for ikke å snakke om den "fullverdige" 7900GT-varianten (fra Gainward) er så til de grader overprisede nå etter at X1950Pro "kom på banen".

Dersom prisene settes ned på 7800GS kan de eventuelt være "budsjett-alternativer", men da må de ikke koste mer enn 7600GT (som i mange tilfelle yter like bra/bedre).

7821499[/snapback]

 

helt enig... utrolige priser på 7800gs, syns rett og slett det er ufint mot oss kunder.

som vil holde litt til til på agp før den store oppgraderingen og se hva som skjer fremover.

 

scorer faktisk bedre på mitt 1950 pro kort enn på 7800 gt kortet til en kamerat. slettes ikke verst mener no jeg. riktig nok noe overklokket kort da :-D men det er hans system også, virker som 1950 kortet tåler mye mer klokking ;-)

Lenke til kommentar

vel som jeg postet tidligere i denne tråden kjøpte jeg først en demo gt 24 pipelines, da 1950 kortet stadig ble utsatt, men det var defekt (måtte underklokke minnet 4hz for å bli kvitt artifacts, coren var meget klokkevennlig) og fikk en 20 pipelines gs i stede. betalte 2000kr. Nå har det seg slik at mitt nye gs kort er sinnsykt klokkevennlig (har ikke sett makan :!: ) og det kjører faktisk raskere en gt kortet gjorde uforklarelig nok med tanke på 4 færre pipes.

 

har to kompiser med 1950 kort 256 og 512 mb utgaven, og de klarer ikke å kjøre spill med samme eyecandy som jeg gjør. Utenom grafikkortene har vi sånn nogenlude samme opsett. så ja jeg er glad jeg skaffa et gf. skal dog være enig med at veil pris på gf kortene ikke er konkuransedyktige med prisen på 1950 kortene.

 

edit: hadde lagt ut gal link på 3dmarken, linken på min forrige post er faktisk til et 1950 pro kort.. men dette er min baby:

 

http://service.futuremark.com/compare?2k3=5095939

Endret av jørn nilsen
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Fikk mitt nye Powercolor X1950PRO 256MB AGP kort i hus i går, men ble skuffa når jeg fant ut at jeg ikke hadde riktig strømkabel i pc'en. (Har forøvrig en 3 år gammel Dell Dimension 4600 P4...)

 

Har ikke mekka så mye i pc før, men det virker som jeg trenger en overgang fra 4 pin (som mitt 6600GT bruker) til en 6 pin strømkabel som X1950PRO bruker? Er dette noe jeg bare kan stikke ned på Clas Ohlson og kjøpe eller hva?

 

Hadde satt veldig stro pris på svar i dag, er lysten på å prøve kortet i kveld :)

 

Mvh

Spinor

 

EDIT: Når jeg ser tester av kortet ser det ut som om det er med alle mulige slags kabler og greier...jeg fant bare en lusen vga-dvi overgang. Var jeg blind i går da eller? Noen andre som har samme kort?

Endret av Spinor
Lenke til kommentar
Heisann!

 

Fikk mitt nye Powercolor X1950PRO 256MB AGP kort i hus i går, men ble skuffa når jeg fant ut at jeg ikke hadde riktig strømkabel i pc'en. (Har forøvrig en 3 år gammel Dell Dimension 4600 P4...)

 

Har ikke mekka så mye i pc før, men det virker som jeg trenger en overgang fra 4 pin (som mitt 6600GT bruker) til en 6 pin strømkabel som X1950PRO bruker? Er dette noe jeg bare kan stikke ned på Clas Ohlson og kjøpe eller hva?

 

Hadde satt veldig stro pris på svar i dag, er lysten på å prøve kortet i kveld :)

 

Mvh

Spinor

 

EDIT: Når jeg ser tester av kortet ser det ut som om det er med alle mulige slags kabler og greier...jeg fant bare en lusen vga-dvi overgang. Var jeg blind i går da eller? Noen andre som har samme kort?

7830509[/snapback]

 

 

Håper ikke du har original powersupplyet til Dell maskinen. Den er på 250w og vil ikke klare skjermkortet ditt er jeg redd

Lenke til kommentar
Fikk mitt nye Powercolor X1950PRO 256MB AGP kort i hus i går, men ble skuffa når jeg fant ut at jeg ikke hadde riktig strømkabel i pc'en. (Har forøvrig en 3 år gammel Dell Dimension 4600 P4...)

 

7830509[/snapback]

Det følger med overgang. Jeg fant heller ikke min i begynnelsen.

 

Det er en ting jeg ikke får til med mitt nye kort. Når jeg kobler TV'en til PC'en, og velger "Extend my Windows desktop onto this monitor", så skjer det ingenting. Det funker kun hvis jeg bruker TV'en som primær display. Dette funket jo fint på mitt gamle 9800-kort, så hvorfor ikke nå?

 

Edit: Fant ut av det, måtte bruke den andre tilkoblingen til skjermen.

Endret av different
Lenke til kommentar
Det følger med overgang. Jeg fant heller ikke min i begynnelsen.

 

Ah ok, takk for svar. Får sjekke litt bedre da :whistle:

 

Er litt spent på det med psu'en ja, må nok skaffe en ny en. Har hørt det ikke er noe problem å bytte den da. Oppgraderingsprojektet ble litt dyrere enn planlagt gitt...jaja ;)

Endret av Spinor
Lenke til kommentar
Det følger med overgang. Jeg fant heller ikke min i begynnelsen.

 

Ah ok, takk for svar. Får sjekke litt bedre da :whistle:

 

Er litt spent på det med psu'en ja, må nok skaffe en ny en. Har hørt det ikke er noe problem å bytte den da. Oppgraderingsprojektet ble litt dyrere enn planlagt gitt...jaja ;)

7832764[/snapback]

Jeg sendte mail til komplett.no og de sa at mitt kort ikke var det eneste som manglet kabel. De ettersender en i posten nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...