Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden


Theo343

Anbefalte innlegg

Et spørsmål til her før jeg skal installere alt i det nye kabinettet i morgen;

Ser at det allerede sitter en eller form for kjølpepasta på X2 kjøleren. Er den bra, eller er det bare å ta den av for å smøre med AS5 i stedet?

7914464[/snapback]

 

Har lest en test og den fungerer faktisk bedre enn artic silver kjølepasta. La den være slik den var.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nå hatt det nye kortet i noen dager. Og det er virkelig bra, har fått merkbar ytelsesøkning i spill. Men jeg sliter litt med vanlig desktop 2d. Syns liksom det går tregt når jeg lukker vinduer og programmer, akkurat som den henger seg litt. Som sagt, i 3d er det fjellstøtt..

 

Er det noe driver relatert?

Har jo avinstallert alt av Nvidia drivere, kjørt driver cleaner og registry mechanic..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er et meget godt resultat og linker du til ORB'en kommer du på topp3 lista.

 

TLS1000, har du linka?

7918962[/snapback]

 

Her er link - 4911 - noe dårligere enn sist til tross for høyere klokk på CPU (lagt inn/fjernet ulike drivere ett par/tre ganger).. :)

 

PS.

Ser ut som at 512MB utgavene av kortet har en liten fordel.

Ref. sammenlikning av min 3DMark06-score mot Lurifax sin.

Riktignok er en "opty" klart bedre enn enn X2 på samme klokk, men min CPU er her klokket vesentlig høyere, skjermkortet mitt litt høyere. (Min CPU-score er da også helt klart bedre)

Meget mulig driver-versjon slår ut en del også, men jeg har sett at 512MB hjelper i syntetsiske tester som 3DMark05/06 (ikke i 01/03).

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Jeg har et "problem" som jeg lurer på om andre har. Jeg hadde ikke det med 6600GT.

 

Når jeg ser på DVD tegnefilmer, så får jeg en slags ghosting. Skjedd i både 6.12 og 7.1. Forsøkt med Powerdvd 7.2 og 6.5. Hardware acc, ebabled.

7900004[/snapback]

Ah, du er første som jeg faktisk ser rapporterer denne feilen som jeg brukte noen mnd på løse, oppdaget den først på min htpc(x1600pro og x1650pro) og da senere på 'main' x1950pro pci-e kort, var ganske så irriterende kan man si :)

Svaret ligger på Ati's knowledgebase -

 

737-22814: Ghosting Effect When Playing Back Mpeg 2 Video Files With Catalyst Display Driver 6.7

 

Gjelder alle ati's drivere som jeg har testa(ikke testa 7.2 da) og ikke bare 6.7 som den sier, jeg vil ikke stjele tråden og har ikke direkte link dit nå, lagra den på min hd istedenfor, så blir det prob er det bare pm meg :)

Endret av RoosterX
Lenke til kommentar
Hmmm..... oppdaterte nylig driverne til skjerm kortet og hvis jeg prøver og klokke opp kortet så begynner skermen og flimre med en gang!?

Hadde ikke problemer med dette i det hele tatt før og kunne klokke max på både minne og gpu......hva har skjedd ??

7893940[/snapback]

 

Ja, det er et kjent problem med Catalyst 7.1 driverne. Flere som har samme problem, inkludert meg. Blir ganske sikkert fikset i Catalyst 7.2 som kommer i løpet av denne måneden. En midlertidig løsning er å installere Catalyst 6.12, som ikke har dette problemet

7894025[/snapback]

 

Må bare quote meg selv her. Ser desverre ikke ut som dette problemet er løst i Catalyst 7.2. Fortsatt umulig å øke hastigheten med så mye som en MHz på VPU og/eller MEM før skjermen begynner å blinke.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Må bare quote meg selv her. Ser desverre ikke ut som dette problemet er løst i Catalyst 7.2. Fortsatt umulig å øke hastigheten med så mye som en Mhz på VPU eller MEM før skjermen begynner å blinke.

8004021[/snapback]

 

Om det er noen trøst har aldri jeg klart overklokke mitt pci-e x1950pro 512MB kort heller, ikke sett for mye etter det heller siden jeg hoppa på 8800 kort en mnd etter x1950 var kjøpt(impulskjøp på ny lcd skjerm sin feil :)) men mener huske det sto noe på sweclockers om 27MHz step på ram først, etter det fungerte det på core også - men mulig jeg husker feil :)

Lenke til kommentar

Da var endelig Accelero X2 (og Heat Spreader module) installert på Sapphire x1950pro kortet.

 

Litt problem og få satt på heat spreaderen, da den ene strømkontakten på kortet var i veien. Men litt saging løste problemet.

Fikk også problemer med 250mm viften jeg har i sidedøren da denne kom borti kjøleren.

Måtte fikse litt på festene til viften.

 

Så litt tall:

 

Stockkjøler hadde 36 og 46 grader ved idle, med Accelero har jeg 30 og 36.

 

Ved kjøring av 3dmark 06 kunne den før komme over 70 grader (Husker ikke helt tallene), mens nå ligger den på maks 40 og 53.

Dette ved defaulte instillinger på viften.

 

Det er dessuten er det stor forskjell på støy.

 

Så kan vel si at det er en god oppgradering til en billig penge.

Lenke til kommentar

Hmf, det virker som noe er muffens med kortet mitt. Maskinen har låst seg et par ganger de siste dagene mens jeg har spilt, kunne først ikke pinpointe hva som var galt, så kjørte bare videre. Så låste maskinen seg igjen nå for litt siden.

 

Kjørte 7.2-driverne, tenkte å bytte for å se om det bedret seg. Da jeg avinstallerte dem og installerte 6.12-driverne, så fikk jeg beskjed om at det var et problem med kortet. Prøvde 7.2 igjen med samme resultat. Sitter nå på et av mine andre nVidia-kort som funker greit. Skal forsøke kortet i den andre maskinen senere, men orker ikke akkurat stresse med det nå. Får håpe det ikke er i ferd med å ta kvelden. :ermm:

Lenke til kommentar

Satt og lurte på dette skjermkortet.. Har researchet litt rundt og kortet virker jo som så og si det eneste alternativet for å blåse nytt liv i en eldre AGP-pc. Det jeg lurer på er todelt; har jeg en PSU som er god nok, og vil eventuelle andre enheter ødelegge for helhetsopplevelsen og bli en såkalt flaskehals?

 

Oppsettet jeg kjører nå er som følger:

 

AMD XP-Mobile 30w 2400+ (Klokket til 3200+)

1,5 Gb RAM fordelt i 512-brikker

Tre harddisker på 200GB (Hvor to er korrupte, HEI MAXTOR)

Enermax 350W PSU som står med 17A ved 12V.

Sapphire Radeon X800 Pro Vivo

 

ingen store 120mm-vifter, bare en DVD-brenner, og lite mikkmakk som LED-lys.

Med tanke på 30w-prosessor og lite stash i PC-en (Jeg kan trashe to harddisker om jeg ønsker) samt en god strømforsyning generelt, vil det bli jokernord for å se om hele greia funker? Datt ut av hardware-loopen når jeg kjøpte det oppsettet jeg har i dag; vil mangelen av 64-bits eller dualcore -prosessor minske opplevelsen?

 

(Skyt meg om noen har postet akkurat samme oppsett og problem som meg. Hadde bare tid til å lese ca 2/3 av postene :) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...