Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden


Theo343

Anbefalte innlegg

Det kan være ett kort som er defekt, men før du oppretter en RMA-sak:

Hvilket kort(variant) er det, og hvilken driverversjon har du brukt?

Er dette på standard klokk?

Jeg orket ikke å bruke mye tid på mitt X1950Pro, men de eneste driverne som fungerte godt i mitt tilfelle var de som fulgte med på CD'n (Powercolor 256Mb).

 

PS.

Og du har koblet til strøm (kontakter på skjermkortet)? :)

8209765[/snapback]

 

Det er Sapphire sin 512MB versjon. Standard klokk. Akkurat nå er det driverne på cd'n som ligger inne(Catalyst 6.9). Men historien er akkurat den samme med 7.2. Jeg har selvfølgelig koblet til strøm på kortet. Ellers ville det vel ikke startet? For jo spilt åpningskampen i COH i 2-5 min. Er blitt veldig god på den :p

 

Som er nevnt i denne tråden, det står jo 30A anbefalt på esken, så det KAN jo være det. Men hvorfor virket det da fint i spill, men tregt i windows før jeg formaterte? Og nå er det som smurt i windows, mens spill ikke fungerer. Unntaket er Flatout 2, men grafikken er ikke like bra der som den var før. Det er ikke like skarpt på en måte.

 

Forresten, krever dårligere grafikk mindre strøm? Kan jo teste å sette alt i COH på bånn, og hvis det virker det er det vel strømmen som har skylda?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må kortet jobbe mindre så bruker det også mindre strøm ja. Jeg ville tatt en evaluering av total strømbruk på din maskin.

8217390[/snapback]

 

 

Mitt 1950pro 512 funker fint på et crappy 350W/15A ps. så jeg kan bare ikke skjønne du ikke har nok futt i mist'en din til å drive det kortet...

Du har koblet BEGGE kontaktene som skal inn på kortet sant !?

8222540[/snapback]

 

Kan nå konkludere med at det skyldes strømforsyningen. Både i BF2 og COH, fryser bildet når grafikken står på maks. Det flyter fint, men etter et par min er det slutt. Når jeg derimot setter grafikken på low, kan jeg spille i timesvis. Det sier vel sitt...

 

Utrolig bittert å kjøpe MIST 500W til ingen nytte, da den ikke leverer nok strømstyrke. Jeg har 4 harddisker, 1 DVD rom og 1 lydkort i tillegg til skjermkortet.

 

For en strømforsyning med over 30A koster vel flesk? Kan jo være greit å kline til med takke på crossfire/sli i fremtiden.

Lenke til kommentar
Må kortet jobbe mindre så bruker det også mindre strøm ja. Jeg ville tatt en evaluering av total strømbruk på din maskin.

8217390[/snapback]

 

 

Mitt 1950pro 512 funker fint på et crappy 350W/15A ps. så jeg kan bare ikke skjønne du ikke har nok futt i mist'en din til å drive det kortet...

Du har koblet BEGGE kontaktene som skal inn på kortet sant !?

8222540[/snapback]

 

Kan nå konkludere med at det skyldes strømforsyningen. Både i BF2 og COH, fryser bildet når grafikken står på maks. Det flyter fint, men etter et par min er det slutt. Når jeg derimot setter grafikken på low, kan jeg spille i timesvis. Det sier vel sitt...

 

Utrolig bittert å kjøpe MIST 500W til ingen nytte, da den ikke leverer nok strømstyrke. Jeg har 4 harddisker, 1 DVD rom og 1 lydkort i tillegg til skjermkortet.

 

For en strømforsyning med over 30A koster vel flesk? Kan jo være greit å kline til med takke på crossfire/sli i fremtiden.

8225653[/snapback]

Du har ikke prøvd å finne ut om samme "railen" benyttes til alt forbruket ditt ?

Lenke til kommentar
Må kortet jobbe mindre så bruker det også mindre strøm ja. Jeg ville tatt en evaluering av total strømbruk på din maskin.

8217390[/snapback]

 

 

Mitt 1950pro 512 funker fint på et crappy 350W/15A ps. så jeg kan bare ikke skjønne du ikke har nok futt i mist'en din til å drive det kortet...

Du har koblet BEGGE kontaktene som skal inn på kortet sant !?

8222540[/snapback]

 

Kan nå konkludere med at det skyldes strømforsyningen. Både i BF2 og COH, fryser bildet når grafikken står på maks. Det flyter fint, men etter et par min er det slutt. Når jeg derimot setter grafikken på low, kan jeg spille i timesvis. Det sier vel sitt...

 

Utrolig bittert å kjøpe MIST 500W til ingen nytte, da den ikke leverer nok strømstyrke. Jeg har 4 harddisker, 1 DVD rom og 1 lydkort i tillegg til skjermkortet.

 

For en strømforsyning med over 30A koster vel flesk? Kan jo være greit å kline til med takke på crossfire/sli i fremtiden.

8225653[/snapback]

 

Jeg synes dette var litt merkelig. Jeg har selv en MIST 500w av første versjon, altså 18A på hver 12v rail. I tillegg har jeg 3 interne harddisker, 1 ekstern harddisk, 2 DVD-brennere, 1 lydkort osv. Mitt system er helt stabilt. Har prøvd mange krevende spill med masse detaljer skrudd på. F.E.A.R, Oblivion, S.T.A.L.K.E.R, diverse 3DMarks i loop osv. Sapphire 512MB kortet har ikke krasjet en eneste gang. Mulig du har vært uheldig og fått et dårlig eksemplar av MIST som ikke leverer tilstrekkelig effekt? :hmm:

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg byttet ut mitt HIS Radeon X800XT PE IceQ3 med et HIS Radeon X1950 Pro IceQ3 Turbo - begge AGP.

Må si at jeg er ikke istand til hverken å merke eller se noen som helst forskjell i direkte spilling. Begge kortene fungerer utmerket i de spillene jeg har prøvd: bla. BF2, BF2142, FEAR.

Mulig at man får bedre resultater i eventuelle benchmarks med 1950- kortet, men spillmessig utgjorde det ingenting. Begge er kjørt på highest innstillinger i spillene.

Har forøvrig en Tagan 480W PSU, og har ikke opplevd noe "krøll" med 1950- kortet.

Lenke til kommentar
Jeg byttet ut mitt HIS Radeon X800XT PE IceQ3 med et HIS Radeon X1950 Pro IceQ3 Turbo - begge AGP.

Må si at jeg er ikke istand til hverken å merke eller se noen som helst forskjell i direkte spilling. Begge kortene fungerer utmerket i de spillene jeg har prøvd: bla. BF2, BF2142, FEAR.

Mulig at man får bedre resultater i eventuelle benchmarks med 1950- kortet, men spillmessig utgjorde det ingenting. Begge er kjørt på highest innstillinger i spillene.

Har forøvrig en Tagan 480W PSU, og har ikke opplevd noe "krøll" med 1950- kortet.

8419357[/snapback]

 

Da vil jeg foreslå at du ser etter en gang til. Gi oss noen tall i f.eks 1600x1200, 4AA.

Lenke til kommentar

Nei, dere må lese hva jeg skriver nå da........:-)

Som sagt snakker jeg ikke om tall eller benchmarks - jeg snakker om hvordan spillingen oppleves ingame - og der merker jeg ingen forskjell. Som sagt i posten min over, så er jeg klar over at tall og benchmarks sannsynligvis favoriserer 1950- kortet, men som sagt er ikke det noe jeg har merket ingame i de spillene jeg har prøvd hittil. That's life.

Lenke til kommentar
Jeg byttet ut mitt HIS Radeon X800XT PE IceQ3 med et HIS Radeon X1950 Pro IceQ3 Turbo - begge AGP.

Må si at jeg er ikke istand til hverken å merke eller se noen som helst forskjell i direkte spilling. Begge kortene fungerer utmerket i de spillene jeg har prøvd: bla. BF2, BF2142, FEAR.

Mulig at man får bedre resultater i eventuelle benchmarks med 1950- kortet, men spillmessig utgjorde det ingenting. Begge er kjørt på highest innstillinger i spillene.

Har forøvrig en Tagan 480W PSU, og har ikke opplevd noe "krøll" med 1950- kortet.

8419357[/snapback]

 

 

Da antar jeg du ikke kjører noen særskilt høy oppløsning og/eller ikke aa eller af.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...