Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Da har jeg ikke plass da. Hmm.. Nytt kabinett også. Det baller på seg!

7886013[/snapback]

 

Kan du ikke bare sage litt? :tease:

 

Kan forresten nevne at jeg har fikset Accelero kjøleren min og den fungerer helt ypperlig. 38 grader under full load!

7886590[/snapback]

 

 

Hva var problemet ??

 

Har bestilt denne selv, greit å vite om evt "feller"...

Lenke til kommentar
Da har jeg ikke plass da. Hmm.. Nytt kabinett også. Det baller på seg!

7886013[/snapback]

 

Kan du ikke bare sage litt? :tease:

 

Kan forresten nevne at jeg har fikset Accelero kjøleren min og den fungerer helt ypperlig. 38 grader under full load!

7886590[/snapback]

 

 

Hva var problemet ??

 

Har bestilt denne selv, greit å vite om evt "feller"...

7888181[/snapback]

 

Det er ikke noe galt med kjøleren selv, den var bare ikke helt smertefri å installere den i systemet mitt.

 

Det var 2 problemer... det ene var at jeg trengte å skru inn skruene rundt gpu en del mer enn bare til jeg følte "light tension". Ikke noe stort problem egentlig, trengte bare å ta kortet ut og fikse det, men det var litt plagsomt.

 

Det andre problemet var at Accelero kjøleren blåser ikke luften ut av kabinettet. Den varme luften går rett på hovedkortet og AGP (PCI-E) porten. Hos meg er kortet plassert ganske langt nede på hovedkortet så det fungerte litt dårlig. Har et kraftig overklokket system og jeg hadde ikke lyst på mer varm luft i kabinettet. Løsningen var å montere en vifte bak kortet som blåste luft over og under kortet pluss en 72mm vifte som jeg har plassert rett under dvi inngangene slik at den blåset luften ut av kabinettet. Nå er load temp på skjermkortet max 6 grader over idle :cool:

Endret av camxer
Lenke til kommentar
Hmmm..... oppdaterte nylig driverne til skjerm kortet og hvis jeg prøver og klokke opp kortet så begynner skermen og flimre med en gang!?

Hadde ikke problemer med dette i det hele tatt før og kunne klokke max på både minne og gpu......hva har skjedd ??

7893940[/snapback]

 

Ja, det er et kjent problem med Catalyst 7.1 driverne. Flere som har samme problem, inkludert meg. Blir ganske sikkert fikset i Catalyst 7.2 som kommer i løpet av denne måneden. En midlertidig løsning er å installere Catalyst 6.12, som ikke har dette problemet

Lenke til kommentar

Takker for svar både spaz og heatsink. Var ikke klar over at dette var et kjent fenomen. Er det noen klarer fordeler med 7.1 driverne fremfor 6.12 ??

Vist ikke så tenker jeg at det er like lurt og bytte tilbake til gamle driver og klokke der....trenger all den guffa jeg kan få til å drive rainbow six vegas :)

Lenke til kommentar

Jeg har et lite spørsmål til dere X1950Pro-eiere, kan dere ha på TV-ut og den vanlige skjermen samtidig? altså mer enn en skjerm samtidig?

Jeg kan ikke det på mitt, testa med 6.12, 7.1 og ROD 3.8.330 (7.1).

hadde en tråd om det tidligere men fikk ikke mange svar annet en at det fantes en til med samme problem (tror jeg)

:innocent:

Lenke til kommentar
Jeg har et "problem" som jeg lurer på om andre har. Jeg hadde ikke det med 6600GT.

 

Når jeg ser på DVD tegnefilmer, så får jeg en slags ghosting. Skjedd i både 6.12 og 7.1. Forsøkt med Powerdvd 7.2 og 6.5. Hardware acc, ebabled.

7900004[/snapback]

 

 

Kjører Powerdvd 7.2, og det fungerer fint hos meg.

 

Har installert Cyberlink H.264 player for ATI, vet ikke om det har noe å si for avspilling av vanlig DVD..

Endret av tvolsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...