Gå til innhold

Den Qle X1950Pro AGP 256/512 tråden


Theo343

Anbefalte innlegg

Nei, dere må lese hva jeg skriver nå da........:-)

Som sagt snakker jeg ikke om tall eller benchmarks - jeg snakker om hvordan spillingen oppleves ingame - og der merker jeg ingen forskjell. Som sagt i posten min over, så er jeg klar over at tall og benchmarks sannsynligvis favoriserer 1950- kortet, men som sagt er ikke det noe jeg har merket ingame i de spillene jeg har prøvd hittil. That's life.

8420341[/snapback]

 

FPS måtte vært et minimum å måle da. Jeg hadde ikke behøvd å merke stort mellom veldig mange kort om jeg ikke målte FPS osv osv.

 

Og kjører du uten AA osv så vil jo mange kort vært like.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om man må sammenligne FPS for å merke en oppgradering, ser jeg virkelig ikke vitsen.

8424140[/snapback]

 

Nei, men om man oppgraderer for fortsatt å spille på samme innstillingene som før, så er det heller ingen vits. Ihvertfall så lenge spillet gikk fint på de innstillingene man hadde.

 

Oppgraderte selv fra 6800GT til 8800GTS. 6800GT gikk fint på 1024x768 uten AA/AF. 8800GTS går også fint. Men det er jo forskjell, iom at jeg klarer 1920x1440 og alt annet på max. FPS'en ligger på 70-100. altså det samme som før. Men jeg merker da oppgraderingen, ellers hadde jeg da ikke brent av mangfoldige høvdinger. :!:

 

En oppgradering som slettes ikke var noen oppgradering, var da jeg byttet GF3 Ti500 med et FX5600. Det måtte være den dummeste oppgraderingen jeg noensinne har gjort.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vel, denne tråden døde litt ut, hehe. Virker som at mange av oss har migrert over på PCIe, men jeg har fortsatt et fungerende X1950 Pro som jeg ikke bruker. Det var visst ikke kortet det var noe galt med som jeg skrev tidligere i tråden, men maskinen. Mekket litt på den og nå fungerer den igjen, var PSU som lagde kvalm.

 

Og siden den forrige hovedmaskinen min er degradert til mediaPC og har fått et gammelt Radeon 9600 som er vifteløst i seg for å dempe skrålet (pluss at jeg puttet en svakere, mer stillegående PSU i), så er det lite bruk for X1950 Pro-kortet lenger. Lurer på om jeg bare skal selge det, siden det fortsatt er verdt noen kronasjer. Hvor mye bør jeg egentlig ta for det? :hmm:

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Jeg har lagt ut mitt for salg også, hvis jeg ikke tar det med over i HTPC. Hadde 4 bud men jeg var for treg til å svare.

 

Jeg la ut HBO 1000,- siden kortet jeg har fortsatt koster rundt 1800,- nytt og jeg kjøpte det til 2100,-. Fikk bud på 1200 og 1250 jeg tenkte å selge det for men var bortreist uten telefon og svarte noe sent den gang.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jo. Så bare det sto C2D, P5N-E SLI osv i profilen din. Tråden er egentlig påtenkt AGP-versjonen, men det går vel greit slik sett. Virker som den har utspilt rollen sin til en viss grad, da mange av oss til slutt begynte å forflytte oss videre til PCIe-maskiner vi også. Nå kommer vel også DX10-kort til AGP, så da er det vel tid for nye tråder for dem som kjøper et slikt. ;)

Lenke til kommentar
Jo.  Så bare det sto C2D, P5N-E SLI osv i profilen din.  Tråden er egentlig påtenkt AGP-versjonen, men det går vel greit slik sett.  Virker som den har utspilt rollen sin til en viss grad, da mange av oss til slutt begynte å forflytte oss videre til PCIe-maskiner vi også.  Nå kommer vel også DX10-kort til AGP, så da er det vel tid for nye tråder for dem som kjøper et slikt.  ;)

8694158[/snapback]

 

 

De delene som står i profilen har jeg ikke enna da, men jeg venter de i morra. lørdag og mandag

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har problemer med Sapphire Radeon X1950 PRo 512 mb kortet mitt.

 

Lagger noe jævlig på BF2 og på max kvalitet på STALKER.

 

La merke til at det foreligger to strøminntak på kortet, 2x 4 pins. Kan det være at jeg har koblet feil at det er dårlig FPS? Har en 500w PSU, jeg har brukt en ledning med 2 4 pins til skjermkortet. Bruker denne strømforsyningen.

 

 

 

Prøvde å finne nyeste driver på ATI.com, men er det ikke slik at den gamle må avinstalleres først? Så installere den nye? For der har jeg et lite problem, får ikke avinstallert den gamle driveren, og den nye driveren lar seg ikke installere ordentlig.

 

:cry::cry: Kan noen hjelpe meg å få dette fine kortet til å fungere som det skal?

Endret av Wrangle
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-INkUtP

Har en 12V1 med 15A og en 12V2 med 14A det burde holde for kortet mitt burde det ikke og det er en 400w ChiefTech.Kortet er altså x1950pro AGP

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...