Gå til innhold

Poll: Skal vi tillate bruk av bilder i signatur?


Anbefalte innlegg

Det er en del personer som har noen svære bilder i signaturen sin. Ikke bare er de store (tar plass), men de bruker mye plass på forumet også. Dette fører til tregere lasting av sidene, ettersom bildene må hentes fra en annen server - og vi har ingen kontroll på når de serverne er oppe eller ikke.

 

Skal vi si tvert nei, eller skal vi sette max størrelse, både på antall pixler og antall bytes?

Eller skal vi si fritt fram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå bruker ikke jeg bilde i signaturen selv, men om noen vil bruke bilder er det helt ok. Bare de ikke er for store!

Det er jo ennå folk som sitter med modem eller ISDN og det er veldig kjedelig (og meget unødvendig) å sitte og kaste bort tia si på å måtte laste ned evig store bilder, kun for å lese posten.

Det burde kanskje også blitt en vane at de som har bilde i sigg`en bare viser den en gang pr post.

 

[Edit: måtte legge til no :smile:]

_________________

Forumet beste side finner du her.

Ta deg en tur hit da vel, just for fun og husk å besøk #hw.no@undernet

 

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-11-14 23:55 ]

Lenke til kommentar

Jeg synes det skal være slik at bildene i signaturene får maks være så store at noen på en ISDN linje skal bruke ca 1 sekund på å laste ned et signaturbilde, alltså maks 64kbits/8 = 8 kBytes

MrA sitt bilde er en god demonstrasjon, så jeg nå ;P

 

Synes jeg er en grei begrensning. Og jeg synes også at det skal være vanlig ordning at man legger inn advarsel i emnefeltet om det er noen større bilder i tråden.

 

Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke)

Lenke til kommentar

Hva er det så galt med bilder?

Det er jo bedre med et bilde en all dritten som enkelte slenger ut av seg å skremmer vekk de som er nye på nettet, som kommer med et spørsmål som enkelte tar som en selvfølge. Jeg mener bilder er helt ok.

 

Ps. denne meldiga er uten den klappende ungen så kjello2 slipper å knuse sonyen sin:-D

 

[ Denne Melding var redigert av: Fixer'n på 2002-11-15 00:55 ]

Lenke til kommentar

Stemte 'ja, hvis de er små' - f.o.f. fordi de er et yttrykk - btw, disse trøtte smilyene skulle hatt flere varianter ( noen med mindre skygge og lysere farge, så man ser uttrykket ).

 

En monstersignatur er irriterende enten det er skrift eller bilde - har aldri fatta behovet for å gjenta evinnelig hva innholdet er på maskina.

 

Er prosentandelen sign. på serveren betydelig belastning, sett størrelsen til et minimum.

 

- man kan fjerne animering o.a. visning i browseren. Hvis man irriterer seg spesielt over dette på forumet, men har den enablet ellers... eh, det henger da ikke på greip ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...