Gå til innhold

Poll: Skal vi tillate bruk av bilder i signatur?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sitter selv med 56k, og jeg har til dags dato ennå ikke hadd problemer med at forumet er plagsomt tregt grunnet sigg. Jeg går ut i fra de fleste brukerene her ønsker og lese innleggene, og ikke bare scrolle ned for og se siggene? For den forsinkelsen jeg noen ganger kan oppleve på (store)bilder, kommer ofte _etter_teksten er lastet. Så kan man jo lese innlegget, og når man leser kan det bare laste for min del.

 

Men synes andre brukere det forsinker plagsomt, så skal jeg selvfølgelig innrette meg etter det.

Når det er sagt, så synes jeg kanskje det er et paradoks at dette spørsmålet kommer opp nå i disse bredbåndstider, og ikke før. Har kanskje noe med antall bruke dog.

 

Så synes jeg en begrensing på filstørrelse vil være det første vi kan se på. For enten det, eller ingen sigg. Og innskrenke på fysisk pixel størrelse er helt bortkastet. Det er ingen problemer og komprimere et vanlig bilde til noen få KB. Derimot kan en bitteliten .gif animasjon være mange ganger så stor, og dermed forsinke mye mer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-15 04:26, skrev Arctic:

Sitter selv med 56k, og jeg har til dags dato ennå ikke hadd problemer med at forumet er plagsomt tregt grunnet sigg.


Samme her ( isdn ) - det ligger vel på serversiden da.

Quote:


Det er ingen problemer og komprimere et vanlig bilde til noen få KB. Derimot kan en bitteliten .gif animasjon være mange ganger så stor, og dermed forsinke mye mer.


Apropos .gif og størrelse( tar sjansen på en off topic - driver og legger inn bilder/ specs o.s.v. på hovedkorta her ): har du noen forklaring på hvorfor gif 'overstyrer' jpeg ?

Når jeg sletter et jpeg-bilde av kortet i basen, lagrer endringen, importerer det nye og lagrer som jpeg, så erstattes ikke det gamle før formatet endres og lagres som gif ?

 

...pussig, og upraktisk, siden gif er større i samme kvalitet.

Lenke til kommentar

La nå nå ikke forumet tørke inn til en grå dorull..

 

Bilder blir brukt på de fleste seriøse større forum, kalt avatar, det setter et personlig preg på brukeren.

 

Jeg er inne på litt forskjellige forum. Det som er spesielt med hw.no er at folk klager over de minste ting, det er latterlig å se på.. folk er lei av ditten og datten.

 

Jeg synes man bør bør tolerere det frie og gode mangfoldet i vår verden blandt mennesker, har man et problem fordi en person skriver mye feil eller ikke liker bruken av smilefjes, ja så har man ikke mange problemer i livet..

 

ass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gifass.gif

Lenke til kommentar

Selvsagt skal dere tillate bilder i signaturen. Overlat valget til brukeren: Om de fortsatt sitter på et 28 modem, eller er alergisk mot andre farger enn de som vanligvis tilbys på forumets sider, kan de selv slå av bildene i nettleseren. Slutt å lage problemer av alt mulig! Har ikke engang tenkt på at dette var et problem før det plutselig nevnes her nå.

 

Om noen skulle misbruke friheten som finnes i dag, og av en eller annen grunn insistere på å bruke et 1600x1200 bilde på latterlig mange megabytes får vel heller moderatorene gjøre jobben sin... Det er i allefall min mening.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-15 07:26, skrev Herr_Dude:

Overlat valget til brukeren: Om de fortsatt sitter på et 28 modem, eller er alergisk mot andre farger enn de som vanligvis tilbys på forumets sider, kan de selv slå av bildene i nettleseren.


 

Hehe, helt enig. Problemet er vel at folk ikke klarer å slå av "vis bilder" i nettleseren, fordi de er så nysgjerrig på hva de ikke fikk se...

Lenke til kommentar

Det må bli enten eller!

Enten får vi bruke bilde, eller ingen bilde i d hele tatt! Jeg stemmer for d siste alternativet. Skjønner godt at bildefiler blir en stor belastning for serverne og at de derfor blir trege.

 

mvh

Kjellis

 

****************************''******

Tenk kreativt - bruk høyrehjernen!!!

************************************

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-15 05:07, skrev Hondaen:



Jeg er inne på litt forskjellige forum. Det som er spesielt med hw.no er at folk klager over de minste ting, det er latterlig å se på.. folk er lei av ditten og datten.


 

Helt enig med deg! Jeg har ikke giddet å nevne det fordi det blir klaging, slik som nå :sad:

Heller gidder jeg ikke diskutere mer om dette hvis det f. eks dukker opp en ny tråd. Tråder som "jeg er lei av xxx" "trengs nye moderatorer" leser jeg bare ikke. Innmari lei

 

Sånn, nå får dere forhåpentligvis ikke høre mere klaging fra min side

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Bilder er greit nok det.

Jeg synes at det skulle være en max størrelse i pixels og kb. Det er utrolig kjipt med gigantiske bilder som tar opp halve siden (ikke det at jeg har sett noen enda). Hvis det er noen tråder med store bilder synes jeg brukerne kan konsekvent si i fra.

 

Takk for meg. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-15 00:17, skrev kjello2:

Og hva i all verden er vitsen med den der animerte klappende ungen?


Husker hvor plagsomt det var da du hadde svart på en tråd annenhver gang, og han var hele veien nedover!


Fikk lyst til å knuse Sony-skjermen!
:lol:


Enig !

(Bortsett fra at jeg ikke har Sony-skjerm)

 

Jeg syns folk kan ha bilde i sig'n hvis de vil, men størrelsen må begrenses til x antall kB og x antall pixler (x/y) f.eks.

Lenke til kommentar

Hvis det å fjerne bilder fra siggene vil gjøre forumet raskere, så mener jeg at de bør tas bort.

 

Og til sigger generelt, det er mulig å skrive komponentene på en linje istedenfor med linjeskift etter hver komponent.

Det er litt 'CS fjortis' aktig :lol:

 

Her er iallefall min, som brukes med måte...

Lenke til kommentar

Jeg er enige med de som sier at det må enten bli ja eller nei. Hvem skal så definere hva små bilder er? Skal det gå på fysisk størrelse, hvor mange kB/MB de er etc? Som endel andre her skjønner jeg ikke helt poenget med bilder, hvertfall ikke dersom de en en av de tingene som gjør serveren treig. Dessuten er det unødvendig å plage folk med treige linjer med helt usaklige bilder, selv om noen av de er småkule da.

Lenke til kommentar

Her er i alle fall min mening:

 

Bilder skaper et fargerikt forum. Et morsomt bilde kan være særdeles oppfriskende - og et svært bilde er irriterende.

 

Problemet til moderatorene er at det er sinnsvakt mange brukere på forumet. Vi har ikke sjans i havet til å sjekke alle signaturbilder.

 

Selv synes jeg det er greit å ha bilder i signatur, så lenge de ikke er mer enn for eksempel 80x120 pixler (det er størrelsen til ingressbildene på hardware). Og dersom man setter en grense på f.eks. 3Kb skulle de fleste irritasjonsmoment være fjernet. Det, og å reagere kontant mot personer som poster signaturen sin igjen og igjen og igjen i en og samme tråd.

 

Altså: jeg synes det er OK med bilder, så lenge størrelsen blir begrenset - både i forhold til kilobytes og mål. Og at man ikke poster siggen sin i hver bidige tråd.

 

Jeg regner med at avatarer blir innført ved oppdatering av forumet - når nå det måtte bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...