Gå til innhold

Total War: Nybegynner spørsmål til M2TW


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Finn en vare, f.eks. jern, og sett merchanten på den. Nå begynne han å generer penger. Skal vist kunne lage monopol og greier for å kunne tjene enda mer.

 

Prester o.l. konverterer folk til din tro og de kan brenne folk hvis de kan brenne heretics som de heter i spillet.

7319616[/snapback]

Du bør bevege merchantsene dine til en ny ressurs ofte, da vil merchanten din bli bedre og vil fikse deg mer florins per turn etterhvert. Prøv også å ta ressurser fra andre merchants som ikke er så gode for å gjøre han enda bedre.

Lenke til kommentar

Du kan sette de i ditt eget område eller på andre land sitt område. Du kan prøve å presse ut en handelsmann som står på en resurss på samme måte som du snikmorder folk, bare med en handelsmann da.

 

@TSP

 

Sikker på at det hjelper å flytte de? Har iallefall blitt en god del bedre de som står iro hos meg.

Lenke til kommentar
Ok,tusen takk.

 

En ting til finnes det en side hvor jeg kan lese om taktikker? for jeg får skikkelig bank( :blush: ) når jeg prøver og sloss selv.

7317072[/snapback]

 

 

Det enkleste og ofte mest effektive er og plasere alt infanteriet i en linje forran, helst spydmen forrerst med sverd bak, så setter du ut bueskyttere/missile units ca 40 m bak dem. Bak der setter du arty (har intrykk av at trebuchets er best mtp at de slenger høyt og derfor ikke treffer dine egne så ofte)

 

cav bak der igjen eller på sidene.

Lenke til kommentar
Ok,tusen takk.

 

En ting til finnes det en side hvor jeg kan lese om taktikker? for jeg får skikkelig bank( :blush: ) når jeg prøver og sloss selv.

7317072[/snapback]

 

 

Det enkleste og ofte mest effektive er og plasere alt infanteriet i en linje forran, helst spydmen forrerst med sverd bak, så setter du ut bueskyttere/missile units ca 40 m bak dem. Bak der setter du arty (har intrykk av at trebuchets er best mtp at de slenger høyt og derfor ikke treffer dine egne så ofte)

 

cav bak der igjen eller på sidene.

7324567[/snapback]

 

archers har du foran infanteriet. når fienden nærmer seg tar du retrett med archerene eller angriper med infanteriet. dette for at archeren ikke treffer dine egne folk når de skyter. samt at de får skutt mot fienden på et tidligere punkt.

cav bør du ha på sidene . for disse vil du helst bruke til å unngå å bli flanka samt å flanke fienden.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Jepp, archers fremst. Lag gjerne "hull" i linjen for å gjøre plass til ribaults, kanoner osv, så de ikke skyter på dine egne.

 

Sett knights på den ene flanken, og gjerne alle i en mølje. Knights er shock troops og funker best samlet.

 

Når fienden kommer fremover lar du bueskytterne dine falle tilbake før du går til angrep med infanteriet. Når de er i kamp med fienden setter du inn kavaleriet i flanken.

 

Dette er selvfølgelig grovt, siden det vil skje ting underveis, men det finner du ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...