Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ny pc vil ikke koble på bredbånd


Anbefalte innlegg

Har akkurat fått en ny dell inspiron 9400 med windows media center opplegg. Når jeg skal prøve å koble den på nett hjemme vil den ikke koble til, den stopper på kobler til wan og der står den, så etter en stund kommer det melding om att den ikke får svar fra nettet. Gammle pcen er det ikke noe problem å få på nett, den kobler seg til uten problemer. Først tenkte jeg att det kanskje var jeg som gjorde feil med tilkoblingen, men jeg la til ny tilkobling likt på begge maskinene for å være sikker, men fortsatt ville ikke den nye på nett. Jeg tenkte kanskje nettverkskortet var defekt, men den kommer seg fint på nett på jobb. Noen som har noen forslag? brannmur osv er slått av

 

Nettet jeg har er eidsiva, sånn dial up med brukernavn og passord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du allerede er pålogget fra den ene maskinen, så kan du ikke samtidig logge deg på fra den andre maskinen.

 

Hvis du vil ha flere PC'er på internett samtidig, så må du enten bruke Internet Connection Sharing (ICS) på den PC'en som logger seg på, eller så må du kjøpe en nettverksruter (som logger seg på Internet) og koble alle PC'ene til denne ruteren.

Lenke til kommentar
kommer til å kjøpe trådløs router snart, men jeg vil helst ha den nye pcen på nett før den tid. Og som sagt bruker jeg bare 1 pc på nett om gangen, siden jeg har bare mulighet til å koble til 1 pc på modeme.

7302575[/snapback]

Hvis du flytter kabelen fra den ene PC'en til den andre, så burde det absolutt være mulig å få det til å virke på begge PC'ene. Men med din konfigurasjon er det vel PC'ene som blir tildelt en IP-adresse fra ISP, og når den ene PC'en har blitt tildelt adresse, så blir det kanskje noe krøll når den andre PC'en kommer etterpå og også ber om en IP-adresse. (2 IP-adresser på samme ADSL-linje.) En skulle jo tro at du kunne få flyttet IP-adressen over til den andre PC'en, men det har kanskje noe med MAC-adresser å gjøre også.

 

Kanskje du må manuelt "release" din tildelte IP-adresse på den ene PC'en før du kobler ned forbindelsen derfra? Og deretter kan du koble deg opp med den andre PC'en. (?)

 

Eventuelt kan du bruke ICS. Koble sammen PC'ene i lokalnett og la den ene PC'en ta seg av trafikken mot modemet.

Lenke til kommentar

Det er kanskje sant det du sier med ip adresse, så for manuelt å release ip adresse skriver jeg vel bare "ipconfig /release" i cmd ? skal iallefall prøve det når jeg kommer hjem. For med maskinen skal det i grunnen ikke være noe som gjør att jeg ikke skal få koblet til. bare for å dobbeltsjekke prøvde jeg med vista versjonen jeg hadde og, men samme problem der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...