Gå til innhold

De første Zelda anmeldelsene har kommet!


john_mcclane

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser det har fått noen 8.5 anmeldelser :hmm: Må nesten lese hva det blir trukket for..

7395786[/snapback]

Grafikk, lyd, at det er Zelda(Og Zelda er ikke nye nytt akkurat), og at noen reviewere ikke synes kontrollene er tilstrekkelig bedre en på GC, eller at visse deler av kontrollene er dårligere enn på GC. Andre reviewere har ikke hatt problemer med kontrollene. Alle er enige om at de i alle fall fungerer.

 

Gamespot sin 8.8 review syntes jeg var håpløst dårlig, fordi de bablet i evighet om at voice-acting og symfonisk musikk er essensielt i spill og at det er håpløst av Nintendo å ikke ha det med, mens de hoppet over noen grundig forklaring av hva de ikke syntes fungerte med de litt viktigere delene av spillet. Hørtes egentlig bare ut som revieweren hadde bestemt seg for at han var lei av Zelda, og ville gi det så dårlig som han trodde han kunne komme unna med enn hvordan spillet var.

 

Men det har vært noen bedre skrevne reviews som har gitt lignende score med langt grundigere utdypning. Da er det som oftest at slåssingen er enkel og repetitiv(Som alltid i Zelda, selvom Twilight Princess likevel har det mest detaljerte slåssesystemet av noe Zeldaspill), at de har problemer med noen spesialangrep(Som å riste på nunchucken for spin-attack, skyve kontrollene fram for å dytte med skjoldet, begge ting er noe andre reviewere syntes fungerte ypperlig), problemer med å sikte med pil og bue(Som andre trekker fram som det aspektet som er en størst forbedring til formelen), og at noen av minispillene ikke fungerer(Som f.eks fisking, som også trekkes fram som favoritten til svært mange reviewere).

 

Jeg tror sluttningene man kan trekke er at:

 

- Zelda er Zelda. Det er større enn noensinne, har mer nytt enn noensinne, mer variasjon enn noensinne, men det er ennå Zelda. På godt og vondt.

 

- Wiikontrolleren er ikke uten problemer. Men det er jo ingen kontrollsystemer. De aller aller fleste synes likevel den passer bedre til Zelda enn gammel gamepad.

 

- Wiikontrolleren er ikke for alle. Enn om den faktisk er den revolusjonen Nintendo lovet(Noe som ikke akkurat har blitt gjort mindre sannsynlig av de siste ukers Wiireview og inntrykk) eller ikke, så kommer noen til å mislike den. Slik noen misliker mus, analogstick, eller alt som er mer avansert enn en enknappers joystick.

 

Utenom det så tyder alt på at Zelda er et fantastisk godt laget Zeldaspill, og personlig så synes jeg ennå Zelda er uovertruffen i sin sjanger, så jeg gleder meg som en liten unge.

Endret av Niskivara
Lenke til kommentar
At Twilight Princess er omtalt som det beste Zelda-spillet, er for meg nok til å kalle det tidenes beste spill.

 

Jeg har spilt demoene, og jaggu kan jeg ikke vente til den ferdige versjonen skal spilles til døde. Jeg er rimelig sikker på at jeg langt i fra blir skuffet. :D

7394974[/snapback]

 

Allikevel skriver jo Rune: "(...)For det er nok spillet i seg selv - og ikke Wii-håndkontrolleren - som gjør «The Legend of Zelda: Twilight Princess» til et av tidenes beste konsollspill."

7395021[/snapback]

 

Skulle det være noen motsetning der, eller tolket jeg "alikevel" på feil måte nå?

7395049[/snapback]

 

På ingen måte :)

Lenke til kommentar
Grafikk, lyd, at det er Zelda(Og Zelda er ikke nye nytt akkurat), og at noen reviewere ikke synes kontrollene er tilstrekkelig bedre en på GC

Hæ? Den trekkes fordi den ikke er bedre enn GC?!

7407361[/snapback]

Hos noen reviewere, ja. Noen klager til og med på at den ikke er TILSTREKKELIG bedre enn på GC. Men de fleste sier vel at de aldri kan tenke seg å gå tilbake til å spille Zelda med den gamle kontrollen igjen(Selvom det sikkert er en overdrevelse. Ocarina of Time gjorde jo ikke A Link to the Past til et uspillbart spill).

 

Men hvis man mener at kontrollen ikke er like bra som på GC, eller kun like bra som på GC, så er jo det grunnlag for trekk. Wii skal jo tross alt ha revolusjonerende kontroller.

 

Personlig tror at Wiikontrollen kommer til å være et stort steg framover i de fleste sjangere, men forventer på ingen måte at den skal være uten problemer. Hvis man forventer problemfri kontroll så blir man nok sårt skuffet over alt som vil komme de neste femti år.

Lenke til kommentar
Men hvis man mener at kontrollen ikke er like bra som på GC, eller kun like bra som på GC, så er jo det grunnlag for trekk. Wii skal jo tross alt ha revolusjonerende kontroller.

Dette er helt ulogisk. Hvis Wii-kontrolleren fungerer nøyaktig like bra som GC-kontrolleren for TP så ser jeg ingen grunn til å trekke noe som helst. Det er da tross alt spillet man anmelder, og ikke alt mulig annet tull.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Dette er helt ulogisk. Hvis Wii-kontrolleren fungerer nøyaktig like bra som GC-kontrolleren for TP så ser jeg ingen grunn til å trekke noe som helst. Det er da tross alt spillet man anmelder, og ikke alt mulig annet tull.

7408267[/snapback]

Nånei, de fleste vil kjøpe både en GC-versjon og en Wii-versjon, så den får dårligere score pga at det ikke er verdt det!

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Dette er helt ulogisk. Hvis Wii-kontrolleren fungerer nøyaktig like bra som GC-kontrolleren for TP så ser jeg ingen grunn til å trekke noe som helst. Det er da tross alt spillet man anmelder, og ikke alt mulig annet tull.

7408267[/snapback]

Nånei, de fleste vil kjøpe både en GC-versjon og en Wii-versjon, så den får dårligere score pga at det ikke er verdt det!

 

:dontgetit:

7410385[/snapback]

Hvor i all verden har du det fra at folk vil kjøpe begge? Det ville jo være toppen av idioti.

 

Som sagt: Ulogisk tull. Hele "kontrollen er ikke forbedret nok i forhold til GC"-greia er oppslurpet oppkast som kommer ut andre veien igjen.

Lenke til kommentar

Kontrollen har en del fordeler som GC-kontrollen ikke har, samt et par ulemper.

 

Fordelene er selvsagt sikting med projektilvåpen, fiskemuligheter, samt at det er mer engasjerende å bevege hendene i sverdkamp enn det er å trykke på en knapp. Pluss litt mer, som dere vil se når dere får spillet.

 

Ulempene dreier seg hovedsaklig om at systemet nødvendigvis er litt minde pålitelig, siden du trenger å gjennomføre bevegelsene relativt nøyaktig for å være sikker på å få ønsket respons. Det har ikke vært noe problem for meg, men det sier seg selv at det er mer rom for brukerfeil når det gjelder å gjøre en bevegelse, enn det er når det gjelder å trykke ned en knapp. Dessuten er det en liten ulempe at kommandoene dine må tolkes ferdig før de registreres. Altså er det en liten forsinkelse før det du forsøker å gjøre utføres på skjermen. Men den er altså svært liten.

 

Alt i alt ser jeg liten grunn til å klage på systemet, for det fungerer for det meste flott, og det føles "nytt". Men det er naturligvis rom for forbedringer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+214asdf125
Hvor i all verden har du det fra at folk vil kjøpe begge? Det ville jo være toppen av idioti.

 

Som sagt: Ulogisk tull. Hele "kontrollen er ikke forbedret nok i forhold til GC"-greia er oppslurpet oppkast som kommer ut andre veien igjen.

7413622[/snapback]

 

Jeg har ingen overbevisning om dette. Poenget mitt er bare at om du er negativt innstilt til noe, så finner du alltid noe å klage på, selv om grunnen til at du klager kan være ganske tåpelig.

 

(For å ta et eksempel kom jeg over en anmeldelse av Silent Hill-filmen, der anmelderen sa at filmen var "unødvendig". "Hvor mange nødvendige filmer kommer egentlig ut hvert år? :hmm: )

Lenke til kommentar
Jeg har ingen overbevisning om dette. Poenget mitt er bare at om du er negativt innstilt til noe, så finner du alltid noe å klage på, selv om grunnen til at du klager kan være ganske tåpelig.

Ja, nettopp. Det er det jeg reagerer på - at man plukker ut helt idiotiske ting - unnskyldninger for å rakke ned på noe selv om det ikke er noen grunn for det.

Lenke til kommentar
Hos noen reviewere, ja. Noen klager til og med på at den ikke er TILSTREKKELIG bedre enn på GC. Men de fleste sier vel at de aldri kan tenke seg å gå tilbake til å spille Zelda med den gamle kontrollen igjen(Selvom det sikkert er en overdrevelse. Ocarina of Time gjorde jo ikke A Link to the Past til et uspillbart spill).

 

Vel... Jeg har TWW og OOT til Gamecube, og etter å ha spilt TWW med den kamerakontrolleren og combatsystemet var det vanskelig å gå tilbake til OOT... Skulle ønske at de lagde det på nytt med det nye combatsystemet... På samme måte som de skulle (burde!) lagd Zelda 1 og 2 på nytt med ny grafikk til f.eks. DS ;)

Men nå blir det vel TP da... Vet ikke om jeg skal skaffe meg Wii... har akkuratt nok til en wii på elkjøp, men da får jeg ikke zelda :cry: Eller så kan jeg vente til senere og skaffe meg det til GC.... Men så kunne jeg jo lånt no cash da.... ÅHHH!! Valgets kvaler!! :no::no::no::hmm::hmm::hrm::(

Jeg tror nesten jeg må prioritere julegaver.... Skjønt... Lønning 12.des...... Hmm.... Jeg blir gal.... :roll: JEG MÅ SKAFFE MEG WIIIIIIII!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...