Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Du har rett, kanselerte nettop min bestilling hos komplett. Orker ikke en retur sak med databutikken når jeg ser hvordan de håndterer denne saken. Haddet jeg bare kunne fått bekreftet at det var på vei eller at de haddet det inne. Men dette har vært umulig pga lange tlf køer i dag.

 

Beklager all spammingen!, men blir så j.. frustrert av dette her. Satt med bestillings fingern klar kl 18.00 på onsdag. Har enda ikke fått sporing på noe gtx kort :cry:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du har rett, kanselerte nettop min bestilling hos komplett. Orker ikke en retur sak med databutikken når jeg ser hvordan de håndterer denne saken. Haddet jeg bare kunne fått bekreftet at det var på vei eller at de haddet det inne. Men dette har vært umulig pga lange tlf køer i dag.

 

Beklager all spammingen!, men blir så j.. frustrert av dette her. Satt med bestillings fingern klar kl 18.00 på onsdag. Har enda ikke fått sporing på noe gtx kort  :cry:

7276878[/snapback]

 

Dersom du ikke har noe å ta deg til imens foreslår jeg http://www.bridgebuilder-game.com/

 

Genialt spill mens du venter :)

Lenke til kommentar

Hva skjer egentlig med prisforskjellene blant nettbutikkene på GTX?

 

Det er for det første store prisforskjeller mellom produsentene. Asus er gjevnt over billigere enn XTX, selv om kortene er helt identiske. Eneste forskjellen er bundle.

 

I tillegg er det store prisforskjeller blant nettbutikkene. Komplett selger XTX til 6000,- kr, mens Databutikken selger samme kort til 5500,- kr.

 

Dog for å være fair, er det bare Komplett som faktisk har kortet på lager, så du betaler litt for rask tilgjengelighet :)

 

Et spørsmål helt til slutt.

Er det noen hovedkort som ikke er kompatible med GTX fordi GTX rett og slett er for stort? Eller er ikke det et problem?

Lenke til kommentar
Hvis alle hadde kostet like mye hvem hadde dere da valgt ?

 

-GIGABYTE

-ASUS

-MSI

-XFX

-POV

-EVGA

-PNY

-BFG

 

 

?

7271877[/snapback]

 

BFG,synd man ikke får dem i norge.

7275176[/snapback]

BFG ikke i Norge? Databutikken har jo BFG. ;)

7276951[/snapback]

 

 

hmm viste ikke det,sist jeg handla hos databutikken så var det svenk butikk uten besøk adresse/kunde support i norge.

Lenke til kommentar

Flere som synes temperaturen til G80 er i høyeste laget?

 

Har et rimelig hett XFX 8800GTS. Blir litt skeptisk på overklokking når kortet holder 69C idle og over 80C load. Temperatur ved idle tilsvarer omtrent det mine tidligere skjermkort har holdt ved load.

 

Alle andre temperaturer er relativt lave og gjennomluftingen av maskina er god.

Lenke til kommentar
Hva skjer egentlig med prisforskjellene blant nettbutikkene på GTX?

 

Det er for det første store prisforskjeller mellom produsentene. Asus er gjevnt over billigere enn XTX, selv om kortene er helt identiske. Eneste forskjellen er bundle.

 

I tillegg er det store prisforskjeller blant nettbutikkene. Komplett selger XTX til 6000,- kr, mens Databutikken selger samme kort til 5500,- kr.

 

Dog for å være fair, er det bare Komplett som faktisk har kortet på lager, så du betaler litt for rask tilgjengelighet :)

 

Et spørsmål helt til slutt.

Er det noen hovedkort som ikke er kompatible med GTX fordi GTX rett og slett er for stort? Eller er ikke det et problem?

7277105[/snapback]

 

Har databutikken hatt noe kort i det hele tatt?

Endret av Nightmare[NAF]
Lenke til kommentar

Litt OT, men samtidig relevant for dere som venter :p

Dette minner meg om en kamerat av meg som bestilte et headset fra databutikken. Det sto at de skulle få det inn etter noen dager, det stemte ikke. Han spurte de flere ganger om de hadde sendt, og de svarte at det skulle sendes innen kort tid/det har blitt sendt samtlige ganger. Han måtte vente nesten 2 måneder på det... Jeg sier ikke at det samme skjer med 8800gtx, men det er vel ganske åpenbart at informasjonen databutikken oppgir ikke nødvendigvis er helt korrekt :roll:

 

 

XENiTiS: Etter de testene jeg har lest å bedømme, så ser det ut til at strømforbruket under idle er ganske høyt. Det er nok ikke umulig at det blir rettet på i driverene senere ;)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Tok noen teaser-bilder:

 

SLI-POWER! :p

post-4066-1163446492_thumb.jpg

 

 

Som dere ser blir det litt trangt med ett slikt oppsett:

 

post-4066-1163446475_thumb.jpg

post-4066-1163446484_thumb.jpg

 

 

Kjører noen tester i kveld også :)

 

Specs (for øyeblikket)

 

2x XFX 8800GTX

2GB OCZ PC8000 Titanium VX2 (Samme brikker som bl.a. Corsair C3)

eVGA 680i SLI

Intel Core2Duo X6800ES i påvente av min QX6700...

7278251[/snapback]

 

*sikkle*

 

Skulle ønske jeg hadde noe av det der :)

Lenke til kommentar
Det går 4 ledninger til skjermkortene, en S-ATA + strøm til raptoren, en flatkabel + strøm til DVD, 4pin molex til HK, 24-pin til hk, 8pin EPS til hk, mus/tastatur og alt dette skal spres over ett så stort område som HK er... bah!

 

Er nokk ikke helt tillfeldig at vidunderet er bygd på Eske\kartong med espresso bønner på :D

 

:thumbup: blir spennendet å ser resultater

Lenke til kommentar

Har nå endelig fått overklokket mitt XFX 8800GTS-kort, brukte ironisk nok ATITool av alle program (versjon 0.24 og oppover kommer med NVIDIA-støtte). Har nå i første omgang fått klokket GPU til 600MHz og minnet til 450MHz, jeg sleit lenge med å få systemet stabilt. Jeg mistenker at strømforsyningen min (NorthQ 4775 Silent, 500W) er det svake leddet her, da jeg måtte sette spenningene i BIOS opp en del (Vcore er nå på 1,65V, og Vmem er på 3,2V). Spørs om jeg bør spare meg opp til en 700-Watter eller kraftigere...

 

3DMark06 Score: 8631

- SM 2.0: 3968

> GT1: 32,870 fps

> GT2: 33,265 fps

- HDR/SM 3.0: 4072

> HDR1: 39,076 fps

> HDR2: 42,363 fps

- CPU: 1893

> CPU1: 0,596 fps

> CPU2: 0,963 fps

 

Hardware

- AMD Athlon 64 X2 "Manchester" 3800+ @ 2,5 GHz

- Crucial PC4000 BallistiX DDR 2048MB CL3 Kit (2x1024MB) @ 250MHz, 3-3-3-8, 1T CMD

- ABIT KN8

- XFX GeForce 8800 GTS @ 600/450 - ForceWare 97.02

 

Jeg lovte i min første post i denne tråden å komme med tilbakemeldinger om hvordan kortet oppfører seg i spill. Har foreløplig testet ut Neverwinter Nights 2, Titan Quest, NFS: Carbon, HL2/CS:S samt World of Warcraft. Spilte i 1366x768 (native oppløsning for min 32" LCD) med 16x AA + AF. Unntaket var NFS:C (1280x1024) der widescreen som kjent ikke støttes. Ytelsen var mildt sagt upåklagelig! Skal prøve å komme med konkrete tall og bilder senere...

Endret av EviLEddiE
Lenke til kommentar
Har nå endelig fått overklokket mitt XFX 8800GTS-kort, brukte ironisk nok ATITool av alle program (versjon 0.24 og oppover kommer med NVIDIA-støtte). Har nå i første omgang fått klokket GPU til 600MHz og minnet til 450MHz, jeg sleit lenge med å få systemet stabilt. Jeg mistenker at strømforsyningen min (NorthQ 4775 Silent, 500W) er det svake leddet her, da jeg måtte sette spenningene i BIOS opp en del (Vcore er nå på 1,65V, og Vmem er på 3,2V). Spørs om jeg bør spare meg opp til en 700-Watter eller kraftigere...

 

3DMark06 Score: 8631

- SM 2.0: 3968

> GT1: 32,870 fps

> GT2: 33,265 fps

- HDR/SM 3.0: 4072

> HDR1: 39,076 fps

> HDR2: 42,363 fps

- CPU: 1893

> CPU1: 0,596 fps

> CPU2: 0,963 fps

 

Når du gjelder 3dmark får du nokk små hopp med den cpuen, du tjener nokk mer på å klokke cpu om du ønsker høye score. Liten clock på cpu så får scoren bein å gå på tenker jeg.

 

Jeg lovte i min første post i denne tråden å komme med tilbakemeldinger om hvordan kortet oppfører seg i spill. Har foreløplig testet ut Neverwinter Nights 2, Titan Quest, NFS: Carbon, HL2/CS:S samt World of Warcraft. Spilte i 1366x768 (native oppløsning for min 32" LCD) med 16x AA + AF. Unntaket var NFS:C (1280x1024) der widescreen som kjent ikke støttes. Ytelsen var mildt sagt upåklagelig! Skal prøve å komme med konkrete tall og bilder senere...

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...