Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det beste er vel RivaTuner eller Powerstrip! Det er hvertfall anbefalt av stoolman.

Hvor varmt er kortet ditt?

7296302[/snapback]

 

 

Eg bare kjente på luften som strømmer ut bak kortet...hehe, har jo

en varmeovn te vinteren :D

 

EDIT men kortet er jo usedvanlig stille :) den radial løsningen er

genial!

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

De "nye" kortene er veldig stille! Hører ikke mine 7900GTX'er enda jeg har spilt HL2: EP1 i noen timer med klokk på 1280x1024 og all eyecandy på fullt!

 

Varmen som kommer ut bak kabinettet kjennes varm ut for meg og når CPU temp'en ligger på rundt 36 grader og skjermkortene ligger på rundt 55 grader...

Tviler på at ditt ligger så mye høyere!

Lenke til kommentar
De "nye" kortene er veldig stille! Hører ikke mine 7900GTX'er enda jeg har spilt HL2: EP1 i noen timer med klokk på 1280x1024 og all eyecandy på fullt!

 

Varmen som kommer ut bak kabinettet kjennes varm ut for meg og når CPU temp'en ligger på rundt 36 grader og skjermkortene ligger på rundt 55 grader...

Tviler på at ditt ligger så mye høyere!

7296363[/snapback]

 

 

Sammenligner bare med 7800 GTX 512 kortet og 7900 GTX kortet eg :)

Lenke til kommentar
Du kan se GPU tempen her:

Høyreklikk på skrivebordet -> Egenskaper -> Instillinger -> Avansert -> Geforce 8800GTX -> Temperaturovervåking eller noe sånt...

7296397[/snapback]

 

 

Takker for opplysningne men eg vet det :p tenkte abre på første intrykket eg :)

Svak bundel da :( måtte ut å kjøpe en ekstra 6 pin kontakt...

Lenke til kommentar
hva er forskjellene på 8800gts kort fra forskjellige produsenter? utseende og bundle?

http://www.komplett.no/k/kcp.asp?sku=32740...8109&sku=327331

ser de skriver 630 på gainward sin, regner med det er en leif.

leverandørene har ikke lov til å klokke korta? ikke sant?

7296432[/snapback]

 

Heisann.

 

Jo...Gainward (og andre) har lov til å klokke kortene som de vil :!:

Lenke til kommentar
Har de fått lov til å klokke nå? :hmm:

 

Det ikke noen forskjell på produsent (XFX, POV, Club3D osv), bortsett fra evt. klokk, utseende og bundle!

 

EDIT: Noen klokker også bedre..

7296460[/snapback]

 

Jeg vil så absolutt si det er en forskjell på kortene når de ser forskjellig ut, inneholder forskjellige ting og yter forskjellig.

 

Fikk mitt Asus 8800 GTS kort for et par dager siden og må si jeg er utrolig imponert. Kjøleløsningen er genial og er utrolig stille. Kortet er like stort som mitt gamle 6800 GT AGP kort. Har bare fått testet det i BF 2142 nå, men med 16xAF, 16xAA, 1280*1024 og alle innstillinger på fullt så har jeg mellom 60 og 80 FPS med 48 spillere i Titanmode. Merker ikke en eneste antydning til hakking, lag eller lav FPS i det hele tatt.

 

I tillegg var bundelen genial. Fikk med en 4-pin -> 6 pin konverterer, full versjon av 3D Mark 06 og Tom Clancy's Ghost Recon med et tilhørende CD-mappe i skinnetterlikning, som så ganske så fin ut. Ikke at det spiller så mye rolle, men det løfter helhetsinntrykket en god del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...