Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er egentlig veldig vanskelig å si noe som helst om R600. Det kan hende den er tregere enn G80, den kan være kjappere enn G80, men tregere enn refresh'n, eller R600 kan til og med være kjappere enn neste refresh av G80.

 

Det er ikke godt å si, ettersom t.o.m. ryktebørsen www.theinquirer.net har vært stille angående R600.

 

Det som hittil er nevnt er 512bit minnebåndbredde, noe jeg egentlig er litt spent på hvordan går. Se på 8800gtx PCB-en, det er ikke mye plass til 4 minnebrikker til der, uten å måtte route om...

 

Personlig så tror jeg Nvidia har balletak på Ati i minst 3 måneder, før det blir jevn kamp igjen, med en bitteliten fordel til Ati, omtrent sånn som det var nå med 7900gtx vs x1900xtx.

 

Finansiellt så tror jeg ikke ATI gjør det så bra når de ligger 3 mnd bak Nvidia på denne måten.

Lenke til kommentar

er det noen som vet av tester på forskjellene mellom 7900GTX og 8800GTS? og om det er noe vits og oppgradere til det når jeg får den oppgraderingen gratis? eller kommer jeg ikke til og merke noen stor forskjell på det?

 

eller bør jeg legge i de ekstra kronene og åf 8800GTX?

 

har en intel conroe E6600 cpu så tror den skal holde med en stund til..

Lenke til kommentar

:ohmy: Da får man bare håpe at databutikken har klart å få sendt kortet mitt, jeg venter i spenning.

 

edit

Fortsatt ingenting, statusen er den samme. Til å grine av dette her.

 

De svarer ikke på e-mail på enkle leveranse spørmål fra Tors. De har også bare support pr tlf fra 13.00 til 16.00. Hvorfor måtte de starte å suuuge akkurat når jeg skulle bestille årets bestilling. Jesus!

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
:ohmy:  Da får man bare håpe at databutikken har klart å få sendt kortet mitt, jeg venter i spenning.

 

edit

Fortsatt ingenting, statusen er den samme. Til å grine av dette her.

 

De svarer ikke på e-mail på enkle leveranse spørmål fra Tors. De har også bare support pr tlf fra 13.00 til 16.00. Hvorfor måtte de starte å suuuge akkurat når jeg skulle bestille årets bestilling. Jesus!

7273982[/snapback]

 

Jeg har igjenn bestilt fra SHG.... Ringte nå til databutikken og lurte på hva i h... de driver med :mad:

 

De unnskylde seg med at det var blitt noe feil med sendingen til Norge og at jeg var en av de få som fikk reservert kort fra dem :hmm:

 

Jeg avbestilte og satser på bestilling hos SHG....

Lenke til kommentar
Det er egentlig veldig vanskelig å si noe som helst om R600. Det kan hende den er tregere enn G80, den kan være kjappere enn G80, men tregere enn refresh'n, eller R600 kan til og med være kjappere enn neste refresh av G80.

 

Det er ikke godt å si, ettersom t.o.m. ryktebørsen www.theinquirer.net har vært stille angående R600.

 

Det som hittil er nevnt er 512bit minnebåndbredde, noe jeg egentlig er litt spent på hvordan går. Se på 8800gtx PCB-en, det er ikke mye plass til 4 minnebrikker til der, uten å måtte route om...

 

Personlig så tror jeg Nvidia har balletak på Ati i minst 3 måneder, før det blir jevn kamp igjen, med en bitteliten fordel til Ati, omtrent sånn som det var nå med 7900gtx vs x1900xtx.

 

Finansiellt så tror jeg ikke ATI gjør det så bra når de ligger 3 mnd bak Nvidia på denne måten.

7273640[/snapback]

 

Tror du virkelig helt seriøst at salget av absolutte highend kort er de som utgjør størstedelen av inntektene til ATI og Nvidia.

Tror nok salget av slike kort utgjør en forsvinnende liten prosentandel for begge produsentene.

 

Prestisjen derimot, se de er en helt annen sak.

Endret av Vyper
Lenke til kommentar

For god ordens skyld bekrefter vi hermed at

din ordre er pakket og avsendes i dag

den 13.11.06.

 

Din ordre består av:

 

Varenr Vare Antal Pris beløb

---------- ---------------------------------------- ----- --------- ---------

341452 XFX GeForce 8800GTX, 575M, PCI-E 1 4.661,60 4.661,60

001301 Posten Norge 1 100,00 100,00

001000 Efterkravsgebyr 1 40,00 40,00

---------- ---------------------------------------- ----- --------- ---------

(Varepriser excl. moms) 4.801,60

 

Tar tilbake alt det stygge jeg har sagt om SHG :w00t:

Endret av Nightmare[NAF]
Lenke til kommentar
Jeg viste det. F.... f..... f.......  . fikk du vite når de fikk sent kortene da?. Utsolgt overalt, det er et problem.

 

Idioten som fortalte meg pr tlf på fredag at det skulle sendes på kvelden da, er det mulig. :no:

7274848[/snapback]

 

 

Hvorfor kjøper du ikke fra komplett da.

 

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327330

 

 

XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3, PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

 

 

Se andre produkter fra XFX

 

kr 5.995,-

 

 

Finansieringspris: kr 217,-/md. (36 md.)

 

Lagerstatus: 35 på lager.

Lenke til kommentar

Simalarion:

Du og flere av oss var allerede litt mistenksom til databutikken dagen etter bestillingen, og da hadde komplett fått inn nye GTX kort på lager.

 

Jeg tror du gjør det selv en god tjeneste og bare roer deg helt ned nå, stakkars hehe. Og lar databutikken gjøre jobben sin, selv om den er elendig utført. Men kjøp aldri noe mer derfra, men la denne gå sin gang.

 

Jeg tror du brenner deg mer på å gjøre flere krumspring nå. Skulle du gjort noe måtte det vært dagen etter når komplett fikk in Gainward GTX kort.

 

Ikke finn på å legge til frakt tilbake + gebyr, la sagen ende nå og vent på kortet :)

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...