Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The_cook

 

Jeg var der nettop, de haddet ikke gtx bare gts ble jeg fortalt. 6300 blir litt drøy pris også når det har vært fler helt nede i 5100 til salgs (kjøpte mitt xfx for 5600). Jeg får bare banke inn i hjernen min at det ikke blir noe med det første og vente. Men fy og forbanna jeg har vært i dag :(

 

edit

Ser de har fått det inn ja, merklig at de ikke fortalte meg dette. Men 6400 er det, det er altfor dyrt beklaglig nokk. Prøvdet å prute ned til 6000 nå men funket ikke, da blir det å vente til mandag for å se hvor langt databutikken har fått ut fingern av ræva si. Blir bare spam det her i steden for alle tester jeg haddet tenkt å poste i helgen - oh my oh my

 

mer edit

Sjekk min oppdarte profil, dette har databutikken fikset. Uten dems hjelp kunne jeg ha sittet med GTX kort ca 4-5 dager tidligere en slik det ser ut akkurat nå.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Sim:

Komplett fikk jo inn flere Gainward GTX kort til 5900,- dage etter ellerno? Komplett er jo kjappe. Så var du rastløs kunne du jo ha droppa databutikken og bestilt der med en gang.

 

De hadde 7 GTX kort tidligere i dag, men nå siste 6 timer har de blitt utsolgt. Men de hadde disse i går også.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Er nå igang med EVGA 680i og to 8800GTX kort.. men.. jeg har et lite problem.. for å få satt kulde på 8800 korta trenger jeg en liten kjøleribbe.. og da mener jeg liten.. Chipsettkjølere er alt for store.. kanskje to slike små som ofte sitter på southbridge.. har noen etpar slike så kan jo dette bli gøy.

EVGA kortet er morsomt.. bootet rett opp på 3,7 ghz på luft nå nettopp.. instillinger og tweake muligheter er bedre enn noe annet jeg har sett til Intel..

 

Vi snakker jo her om et kort som etter sigende skal greie 490fsb++ med SLI støtte..

Dette blir morro.. Får en spennende 6700 prosessor på mandag også.. 4932 mhz på 6,75 V og kun -14 grader.. lurer på hva denne er villig til å gjøre på enten cascade eller nitro.. Satser på å kjøre G80 kortene på cascade og tørris.. cascade på det nederste og tørris på det øverste.. Nå har jo moddene blitt publiser også så dette vil bli gøy..

Det er ingen tvil slik jeg ser det at 680I kommer til å dunke 975X ganske så ettertrykkelig..

og G80 er jo bare morro..

 

Ser tharshan leser denne tråden nå... Første gang noen har sendt meg en PM uten å enten ville kjøpe noe eller spørre om noe.. han bare gratulerte meg med 5 års bryllupsdag.. Det var meget meget hyggelig..

 

Huff da.. ble jo litt mye OT nå.. men men..

Lenke til kommentar
Mitt gjør 750/2050 på luft, skal benche så snart jeg får opp CPU-hastigheten litt (les: fase/tørris eller noe slikt)

7266646[/snapback]

 

 

750 på luft?!! Dette må være kødd.. Har ikke sett ett eneste kort noe sted som gjør så mye.. 650-660 ja.. men ikke 750..

Virker veldig mye dette Øystein..

Men.. jeg kan jo ta feil..

Lenke til kommentar

Fikk endelig installert mitt XFX GF8800 GTS jeg hentet på postkontoret i går morges, gjorde det attpåtil i fylla (kom nå nettopp hjem fra en god tur på byen). En kjapp 3DMark06-test rett etterpå ga følgende resultater:

 

Score: 8043

- SM 2.0: 3668

> GT1: 30,376 fps

> GT2: 30,766 fps

- HDR/SM 3.0: 3685

> HDR1: 33,753 fps

> HDR2: 39,954 fps

- CPU: 1883

> CPU1: 0,608 fps

> CPU2: 0,933 fps

 

Maskinvare:

- AMD Athlon 64 X2 "Manchester" 3800+ @ 2,5 GHz

- Crucial PC4000 BallistiX DDR 2048MB CL3 Kit (2x1024MB) @ 250MHz, 3-3-3-8, 1T CMD

- ABIT KN8

- XFX GeForce 8800 GTS m/ForceWare 97.02

 

Jeg må si meg veldig fornøyd, hadde forventet ca. 7500-8000 3DMarks på bakgrunn av resultatene til Vakuum. Til sammenlikning klarte jeg bare 2053 3DMarks med mitt forrige skjermkort, et Gainward GF7800 GT m/256MB RAM.

 

Eneste problemet nå er at jeg ikke får klokket kortet! nTune 5.05 fryser systemet med hvit skjerm ved alle forsøk på klokking. Har også prøvd PowerStrip (3.72), systemet fryser fullstendig her også. Så jeg kan dessverre ikke gi dere resultater med overklokket skjermkort :(

 

Men nå skal det spilles Neverwinter Nights 2 med alle innstillinger på fullt :D (etter et par timers søvn, selvsagt)

Lenke til kommentar

Hmm gts gjør det utrolig bra på klokking.

 

Noen som har bilder og tester fra spill som - Dark Mesiah - Gothic 3 - MS flight simulator 2006 - Nye Never winter night og ikke minst fear på 1600 + , all eyecandy og soft shadows på?

 

*off the topic*

 

Digital Impuls fikk inn et GTX kort ved 2 tiden i dag.. Ligger ett på lager..

Dette er ikke en antagelse men et faktum..

Det var jeg som leverte det..

 

Vet, men de skulle ha 6400kr for xfx kortet, blir litt drøyt å legge ut 800kr mer så jeg droppet det. Jada, blitt forklart biten med butikkpris, men uansett for dyrt. Vi er i alt 4 stk fra hw.no som har bestilt fra databutikken å fått denne merklige statusen fra databutikken. Halvparten av mld gir utrykk for at kortet er sent mens andre gir utrykk for at kortet er under pakking på lageret (07.10 på Torsdag fikk vi melding om at det var pakket å på vei ut).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hmm..instalerte windows vista RC1. og jeg har XFX nvidia G8800 gts 640 MB. Men Vista fant ikke kortet, og satt grafikkort som "graffik vga adapter med 16 mb".

 

Prøvde age of empires 3, funka ikke, var "for lite ram eller minne"

 

(Har E6600, 2 gb ram, 320 gb harddisk så dette budre funke!)

 

 

Noen forslag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...