Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk tak i et 8800GT kort til, så nå kan jeg kjøre SLI. CoD4 ligger på 60 fps selv i røyk nå, 1680x1050, v-sync.

 

Det siste kortet er ikke vannkjølt enda, så jeg får ikke klokket det så langt, men alikevel sparker det ganske godt i 3dmark. Litt over 20000 med en tokjerner i 06, og litt over 91000 i 01. Synd crysis sliter så mye i Vista x64, 2xAA og 1680x1050 er nedenom 15-20 FPS stadig vekk, High settings.

Lenke til kommentar

:ohmy: Hvordan klarte du 20 000K med et slikt oppsett?!

 

Selv klarte jeg bare i overkant av 18 000poeng med to XFX 8800Ultra Extreme (fabrikkoverklokket med en ekstra manuell overklokk) i SLI, QX6850 på 3,6GHz osv..

 

Hmm, mulig det var litt hovedkortet sin skyld. (var P5N SLI) som da betyr kun Pci-e 8X, og derfor såpass dårlig OC på CPU.

Med 20K må jo nærmest bety at du overklokket forbi de overklokkede fabrikkoverklokkede 8800Ultraene, og klokket noe VOLDSOMT mye mer enn firekjerneren. Med tanke på at du kjørte på Dual-core... :S (er vel noe rundt 50% økning i CPU score ++ på Quad)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Fikk tak i et 8800GT kort til, så nå kan jeg kjøre SLI. CoD4 ligger på 60 fps selv i røyk nå, 1680x1050, v-sync.

 

Det siste kortet er ikke vannkjølt enda, så jeg får ikke klokket det så langt, men alikevel sparker det ganske godt i 3dmark. Litt over 20000 med en tokjerner i 06, og litt over 91000 i 01. Synd crysis sliter så mye i Vista x64, 2xAA og 1680x1050 er nedenom 15-20 FPS stadig vekk, High settings.

 

Dæven... :eek: har du screenshot av det?? :hmm:

Lenke til kommentar
Vel vel...jeg fikk over 20300 i 3dmark06 med 2stk 2900pro :!: men de yter ikke like bra i spill som dine GT :innocent:

 

20300? NICE!!

hva får du med 4x3870 da? :dribble:

 

Send meg en pm med bilde av det oppsettet ditt hvis du har:)

 

Edit: Klokka er 4:O

leggetid for leeeenge siden! NATTA :D

Endret av marius883
Lenke til kommentar
Jeg har nå et Asus 8800gts 320mb, men tenkte jeg skulle oppgradere. For 2000kr er vel det beste jeg kan gjøre å bare kjøpe enda ett å sette et i SLI, men om jeg kjøper et 8800gts 320mb fra en annen produsent vil det fortsatt kunne settes opp i SLI sammen med mitt Asus kort?

Nå kommer det naturligvis litt ann på spillet, men jeg ville tro 8800GTS 512MB ga en del mer ytelse for penga. Ettersom de 320MB'ene er den store flaskehalsen hos deg i mange spill, og med SLI så vil flaskehalsen bli enda større. (SLI øker ikke minnemengden)

Ser at 8800GTS 320MB henger ganske langt etter 640MB versjonen i de nyeste spillene, noe osm da kun kan forklares av minnet, og SLI vil da hjelpe minimalt. :)

Lenke til kommentar

Irriterer meg at PCen ikke klarer oppsettet mitt med overklokk :p, den skrur seg av i nest siste testen i 3Dmark. Akkurat i det dragen går ned i vannet igjen... :(

Bare skrur seg rett av, ingen bluescreen eller noe... :p, er nok PSU. Den har vært ustabil leenge.

/dobbeltpost, men brukte den til noe fornuftig :p

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...