Gå til innhold

8800 ULTRA\GTX\GT\GTS Ytelse og OC egenskaper


simalarion

Anbefalte innlegg

Ok, har ikke tenkt å bruke så ekstremt mye på strømforsyningen. Så da får vi heller koble til Mist 600W også når vi skal teste Tri SLi.

 

 

Å ikkje bruke mye penger på en psu, er det samme som å kjøre porche med en ladamotor. Psu er faktisk den VIKTIGSTE komponenten i en datamaskin. Er strømmen ustabil, da kan man glemme de andre tinga også. Litt artig å se at folk gjerne bruker 12k? på 3 skjermkort, men å bruker 1500 kr på en psu er for mye! :sick::nei:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører selv en Thermaltake 750W, QX6850 3,6GHz++/Q6600, 2stk 8800Ultra Fabrikklokket + manuell overklokk, 3 harddisker, 4-5 vifter osv.. (og hva man kan forvente av en vanlig PC).

 

Ikke noe problem med spenningene eller stabiliteten under maks load.

En thermaltake 680W + Xfire 400W klarte dog såvidt å starte et slikt oppsett. (noe som egentlig ikke var noen stor overraskelse)

Jeg hadde naturligvis ikke "tørt" å kjørt et Tri-SLI system på en slik PSU, men en 1000W burde ivhertfall holde.

 

Selv hadde jeg nok ikke brukt stort mer enn 1500kr på PSU (1000W), da over det som regel blir overkill, og prisene skyter i taket.

 

Du trenger ikke bruke flerfoldige tusen på å få en stabil og god strømforsyning.

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Takk for svar!

 

Tri SLi med nye 8800GTS blir vel noen hakk bedre enn SLi med 8800GTX fabrikkoverklokket? Er vel kanskje litt dumt spørsmål siden nye 8800GTS er jo like bra/bedre? Ihvertfall på de mindre oppløsningene?

8800GTS har ikke støtte for tri-SLI.

Tja, yter hakket bedre over hele fjøla. Spesielt når du klokker det til 821 - 1039
GTX'en slår da ut GTS i flere tester. Det er vell sånn frem og tilbake mesteparten av tiden.

 

I minnekrevende spill så blir nok GTX raskest, og i tri-SLI spesielt, da minnet alltid vil bli en god flaskehals i slike oppsett, da SLI som sagt ikke øker minnemegden.

Men selv om det er en falskehals på 8800GTS så ser man den ikke på de fleste av dagens spill, da de ikke krever nok minne. (med mindre man øker oppløsningen en god del)

 

For å si det sånn, så hadde jeg nok ikke vurdert å bytte mitt GTX mot et GTS. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Takk for svar!

 

Tri SLi med nye 8800GTS blir vel noen hakk bedre enn SLi med 8800GTX fabrikkoverklokket? Er vel kanskje litt dumt spørsmål siden nye 8800GTS er jo like bra/bedre? Ihvertfall på de mindre oppløsningene?

Ingen 8800GTS(hverken de gamle G80 eller nye G92) støtter Tri-SLi(fra nVidia) pga. bare en SLi-kontakt.

 

Edit: Too late...

Endret av Sindre Aleksander
Lenke til kommentar

Hadde hørt snakk om at 8800GTS ikke støttet Tri SLi, men trodde det gjaldt de gamle kortene. Synes det er litt rart at ikke G92 har støtte for Tri SLi. Så det vil si at det bare er GTX og Ultra som har støtte for Tri-SLi? Er jo bare de kortene med to sånne SLi-kontakt ting.

 

Var ihvertfall bra dere sa ifra, ellers hadde jeg trodd nye GTS hadde støtte for Tri-SLi. :p Men har det egentlig kommet noen tester med Tri-SLi? Er det noen spill som egentlig støtter det?

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar
GTX'en slår da ut GTS i flere tester. Det er vell sånn frem og tilbake mesteparten av tiden.

 

Det blir tja igjen, når jeg sammen ligner mitt oc GTX med OC GTS 512 så ligger nok GTS over i samtlige spill jeg har testet så langt. Mitt GTX ble ustabilt fra 620 - og så tror jeg det var 999.

 

De fleste tester er med fabrikk klokk på GTS 512 evnt en liten klokk til ca 720, men GTS 512 går så evig mye lenger :).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hadde hørt snakk om at 8800GTS ikke støttet Tri SLi, men trodde det gjaldt de gamle kortene. Synes det er litt rart at ikke G92 har støtte for Tri SLi. Så det vil si at det bare er GTX og Ultra som har støtte for Tri-SLi? Er jo bare de kortene med to sånne SLi-kontakt ting.

 

Var ihvertfall bra dere sa ifra, ellers hadde jeg trodd nye GTS hadde støtte for Tri-SLi. :p Men har det egentlig kommet noen tester med Tri-SLi? Er det noen spill som egentlig støtter det?

Alle spill som støtter SLI støtter vel strengt tatt Tri-SLI. Virker som det gir forventet ytelseforbedring i flere spill. (med andre ord, langt ifra tre ganger ytelsen såklart, men ikke så altfor dårlig heller)

 

skal se om jeg ikke finner det igjen.

 

Det blir tja igjen, når jeg sammen ligner mitt oc GTX med OC GTS 512 så ligger nok GTS over i samtlige spill. Mitt GTX ble ustabilt om jeg fra 620 - og så tror jeg det var 999.

 

De fleste tester er med fabrikk klokk på GTS 512 evnt en liten klokk til ca 720, men GTS 512 går så evig mye lenger

Ok.

Mitt kan vel klare en 648 / 1650 / 2100 greit, men må nok senke ned til en 620/1620/1080 for å få det helt stabilt.

 

Med 1920x1200 skjerm så blir det raskt en lite flaskehals i visse spill/kommende. ;)

Endret av andrull
Lenke til kommentar
Noen av spillene er det nesten ikke forskjell på SLi og Tri-SLi, mens på noen andre spill så ser man veldig stor forskjell.

I de fleste eldre spillene (2006 og eldre)spillene, så er heller ikke skjermkortet flaskehalsen, og du sitter strengt tatt med en stor prosessorfalskehals, som holder kortene igjen veldig. Om ikke gammle, så ikke de mest krevende.Uansett, så er det som regel ikke de spillene du faktisk trenger bedre ytelse heller... ;)

Det er nye, krevende spill du faktisk trenger bedre ytelse.

 

Se crysis.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...