Gå til innhold

Kjøpt en konsoll/oppgradert pc pga et spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Formålet med denne tråden er å se hva slags spill folk virkelig vil ha, hvilke spill som faktisk har fått folk til å kjøpe en konsoll eller oppgradere pc'en sin. Regner med at det kommer endel klassikere på banen her.

La meg starte:

For mange år siden kjøpte jeg med en Playstation på grunn av spillet Final Fantasy 7. På den tiden var jeg meget kritisk til at alt på død og liv skulle være 3D (så ung og naiv jeg var på den tiden ;) )

Men, etter at en kompis av meg fortalte meg at konsollen ikke hadde noe å si, spillet var fantastisk uansett, så tok jeg det skrittet det var og kjøpte meg en Playstation, minnekort og Final Fantasy 7. Tror kanskje det er den største spillopplevelsen jeg har hatt.

Jeg oppgraderte også pc'en min fra å være en 486 til en pentium et-eller-anna for å spille Tomb Raider. I ettertid ser jeg at det var mest på grunn av hypen.

Så, noen flere som vil dele?

TP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg har ofte tenkt tanken..

Hadde nok gjort dt for Zelda: Ocrana of time, mn hadde N64 fra før, så eg slapp å kjøpa consollen :thumbup:

Skrevet

Jeg hadde playstation 2 spilte masse blant annet Gta og timesplitters 1 og 2.Jeg var aldri på tanken av å kjøpe xbox. Syntes den var teit og tilsynelatende uten noen bra spill, intill jeg dro til kameraten min som kjøpte den noen dager før med Halo. Det var love at first sight. Utrolig grafikk (på den tiden) og fengende gameplay. Jeg bare måtte ha xbox. Endte opp med å kjøpe den 1 måned senere og spilte som gal, kjøpte seff Halo 2 når det kom ut og har nå lest bøkene i tillegg og blitt en Halo nerd.

Skrevet

Tja, jeg har nettopp bestilt en Wii med Twillight princess bare fordi jeg vil ha det nyeste Zelda spillet. Hadde andre grunner og for å kjøpe en Wii men TP er hovedtyngden for kjøpet og "følger" med min spillpakke :)

Utenom det så har jeg ikke kjøpt konsoll eller oppgradert PC bare for et spill sin del men for helheten. Kjøpte nytt skjermkort prior til Oblivion releasen fordi jeg så det kom flere andre fine titler som kanskje ville kreve et litt bedre kort og investerte da med fremtidmessige hensikter.

Skrevet

ja jeg har også bestilt en Wii og Zelda: Twilight Princess for en stund tilbake

Zelda er vel det som har fått meg til å kjøpe Wii

har også skaffet meg en PS2 NTSC pga Final Fantasy XII

Skrevet

Jeg kjøpte Nintendo Gamecube for å spille Zelda Wind Waker :love:

Jeg skal vel også kjøpe Wii mest for å spille Zelda, men det blir sikkert flere bra spill på den!

Hmm, jeg kjøpte vel også Nintendo DS for å spille New Super Mario Bros. :p og eventuelt Zelda: Phantom Hourglass når det kommer.

nAz-guL :green:

Skrevet

Jeg kjøpte en Gamecube for Resident Evil: remake, en Xbox for Doom 3 og jeg aldri angret meg på noe av det. Har flere fabelaktige spill til begge to, forelsket meg særlig i Metroid Prime-spillene. Jeg kommer til å kjøpe Wii på grunn av Zelda og Metroid Prime.

Skrevet

Kjøpte meg xbox og xbox 360 for flere spill, blandt andre splinter cell og halo.

Oppgraderte PC'n litt etter wow beta'n, kan enda ikke fatte att den gamle 840? Mhz'n greide å dra det :!: Nå, skal den gamle boksen få seg litt til for å greie å dra Medieval Total War 2, NWN2 osv osv.

Skrevet

Ganske tilfeldig var jeg innom en elkjøp butikk å prøvde Halo på en av utstillings boksene, og da var jeg frelst! :love: Da var det tilbake dit dagen etter for å kjøpe Xbox med Halo! :woot:

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Xbox ble anskaffet grunnet Halo, og er den konsollen jeg brukte mest tid på forrige generasjon. GC ble kjøpt brukt for å spille Wind Waker, men antall spill jeg har kjøpt til den kan telles på en hånd. ps2 ble kjøpt kun for å spille MGS3 og God of War, og solgt like etterpå. Jeg var fornøyd med xbox'en.

Skrevet

N64 ble anskaffet grunnet Zelda OoT

Xbox grunnet Halo og chipping.

Nå spiller jeg zelda på xboxen, så N64'en har jeg kvittet meg med

Skrevet

Kjøpte meg playstation 1 og 2 for gran turismo spillene. Kommer nok til å kjøpe playstation 3 pgs. samme spill og GTA.

Oppgraderte nylig pc'en ganske mye (alt untatt hd og dvdrw) for å kunne spille nyere spill. Det jeg hadde i tankene da var TES:Oblivion, men det skuffet voldsomt.. men men.. det er plenty av andre nye spill som gjorde det til en god investering likevel.

Skrevet

Jeg kjøpte meg xbox for å spille Halo. Det ble liksom impulskjøp i romjula for noen år tilbake. Høsten 1998 kjøpte jeg meg PC for 6000,- (Pentium 2 300 med 128MB RAM og 6,4GB(tror jeg) harddisk og 32x CD-ROM (faktisk den beste CD-ROM/DVD-ROMen jeg noen gang har hatt. Leste som en drøm. Dagens drit klarer jo knapt nok å lese en CD). Jeg kjøpte den for å spille Quake bl.a. Og året etter, rett før TG99 kjøpte jeg et Voodoo2 3Dfx kort for å spille bl.a. Half-Life :D

Denne gangen ser det ut som jeg skal kjøpe meg Wii bare for å spille Zelda Twilight Princess og på grunn av Virtual Console. Jeg vurderer også en xbox360 for å spille Gears of War.

Skrevet

Brukte første lønning i jobben min på å oppgradere pc'en til Oblivion. Endte opp med at jeg spilte WoW istedet, som vanlig :hrm:

Skrevet

Playstation 1 ble egentlig ikke kjøpt pga et enkelt spill,men mest fordi dette var noe nytt og spennende og det var etter at jeg hadde blitt kjent med en del spilltitler som Gran Turismo,Resident Evil osv,at grunnlaget for Playstation 2 ble lagt. Sistnevnte ble vel igrunn kjøpt pga Gran Turismo 4. Playstation 3 vil bli kjøpt av flere grunner,men Gran Turismo vil være en sterk pådriver også her.

Når det gjelder pc så tror jeg ikke at jeg har oppgradert pga et enkelt spill,men bruker heller å oppgradere når spill generelt begynner å slite på maskinen. Neste steg vil være å bytte ut med en dobbelkjerne cpu/dx10 skjermkort,men det haster ikke.

Skrevet

I 2000 brukte jeg hele sommerjobblønna mi + litt av pengene jeg fikk da jeg solgte båten min (20000 spenn) på en PC som først og fremst skulle brukes til å spille Deus Ex. :blush:

Skrevet

Samme som trådstarter. Hadde Snes, men skiftet til PS da jeg hørte at FF VII skulle komme ut på den. Har fått chippa ps2'en for å spille edn amerikanske versjonen av FF XII fem måneder før den europeiske versjonen kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...