Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W950i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
W950i er den samme telefonen som M600i som dere har gitt terningkast 5. Forskjellen er at W950i har 4 GB innebygget minne og ikke qwerty tastatur. programvare som lar deg jobbe med office-filer, og pdf-leser kan lastes ned til w950i. Ut ifra verdivurdering vil jeg konkludere med at w950i faktisk gir deg mer for pengene.

7239450[/snapback]

 

Joda, du klarte å gjenta det jeg skrev.

Naturligvis kan du laste ned programvare til w950, det hadde vært en trist smarttelefon uten. Men Quickoffice som følger med M600 er ikke gratis, så det er sagt.

Det må naturligvis være opp til hver enkelt å avgjøre om ca. 5 200 kroner er verdt det for en w950 i forhold til m600, men så sikter de også mot to helt forskjellige marked. Vår konklusjon er at W950 ikke leverer det den burde i forhold til prisen, noe vi også konkluderte med på Nokia N91 (som også hadde alt for mye annet tull med seg bortsett fra prisen.)

Lenke til kommentar

Fra forbruker.no:

Lyden i denne musikktelefonen er god, men ikke super. Lyden i den lille høyttaleren, som merkelig nok er plassert på baksiden, er overraskende god. Øreproppene som Sony Ericsson tilbyr er etter vår mening langt i fra av de beste, men det lyder helt greit.

Der har vi noen med litt gode ører ;)

(Bare at det ikke er selve øreproppene som er problemet)

 

De andre to hadde forøvrig knapt nevnt lydkvalitet i testen sin.

Lenke til kommentar

Til amobil: forbruker.no har faktisk gode ører og en god test! De skriver noe helt annet enn dere i testen og da tenker jeg ikke bare på lyden!

 

forbruker.no konluderer med: (anbefaler alle å lese testen. Pluss de andre)

 

Konklusjon

Dette er en super MP3-spiller med god lagringsplass og forholdsvis god lyd. Den er forholdsvis lett å lære seg og brukervennligheten er god. Mobiltelefonfunksjonene er gode.

 

les hele testen her:

http://forbruker.no/digital/tester/mobil/article1519540.ece

Endret av yoho
Lenke til kommentar

Nå har amobil klart å få testen demmes inn i VG også...

 

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=137859

 

Tragisk er vel det eneste ordet jeg kan komme på... :no:

 

Dessverre har ikke Sony Ericsson klart å stå løpet helt ut. Lydkvaliteten til W950i er nemlig langt under middels, og gir skurrete og grumsete lyd.

 

Har nå testet to W950i, begge har meget god lydkvalitet.

Lenke til kommentar
Nå har amobil klart å få testen demmes inn i VG også...

 

http://www1.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=137859

 

Tragisk er vel det eneste ordet jeg kan komme på...  :no:

 

Dessverre har ikke Sony Ericsson klart å stå løpet helt ut. Lydkvaliteten til W950i er nemlig langt under middels, og gir skurrete og grumsete lyd.

 

Har nå testet to W950i, begge har meget god lydkvalitet.

7241506[/snapback]

 

Alle testene til Amobil.no blir publisert hos VG (vanligvis i redigert form) så det er ikke noe "de har klart" men som følge av redaksjonelt samarbeid mellom de to publikasjonene.

 

Jeg har enda til gode å høre lyden i SE W950i, men syntes HPM-82 (headsetet som følger med mobilen) har bra lyd i forhold til prisen den koster løst (testet med en W800i og en K800i).

Lenke til kommentar
Men er ikke sjansen for at dere har fått en defekt mobiltelefon stor, da? Har dere fått en ny W950i fra SE, eller brukt den samme W950i som dere testet? Har dere testet andre W950i enn de to dere har testet? ;)

7259175[/snapback]

De har jo både i denne tråden og den nye artikkelen skrevet at de har også testet en annen W950i, med samme resultat.

Lenke til kommentar
Men er ikke sjansen for at dere har fått en defekt mobiltelefon stor, da? Har dere fått en ny W950i fra SE, eller brukt den samme W950i som dere testet? Har dere testet andre W950i enn de to dere har testet? ;)

7259175[/snapback]

De har jo både i denne tråden og den nye artikkelen skrevet at de har også testet en annen W950i, med samme resultat.

7259833[/snapback]

Og jeg kan med det samme bekrefte dette med 4 forskjellige eksemplarer av W950i som jeg har "testet".

Lenke til kommentar

dinside.no terningkast 5

mobilen.no terningkast 5

forbruker.no terningkast 4

 

amobil terningkast 3

 

Sjekk også gsmarena.com: http://www.gsmarena.com/sony_ericsson_w950-review-111.php

 

og mobilereview.com: http://www.mobile-review.com/review/sonyer...n-w950-en.shtml

 

Her er det bare skryt av W950i

 

til amobil: dere er nødt til å se på hva markedet har å tilby av alternativer på området mp3/mobil. Dere har selv gitt Nokia N91 2 i terningkast og denne regnes fakstisk som den beste musikk-mobilen på markedet!

Jeg forsvarer ikke prisen på W950i og sier heller ikke at dette er den beste mp3 spilleren, men det er en av de beste musikk-mobilene på markedet. Lyden er god+

 

bare for å ta med 1 av disse: DinSide tester data- og elektronikkprodukter

Vi tester dataprodukter fortløpende på egen testlab med høyt kvalifiserte skribenter. Så langt har vi testet mer enn 2.000 produkter, og flere kommer til hele tiden.

 

gsmarena.com feks. er kanskje verdens mest annerkjente mobiltestere, og de har den beste testen av W950i etter mitt syn. De tar med alle funksjonene i telefonen og skryter for det meste av W950i. Linken til denne ligger ovenfor.

Endret av yoho
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 5 uker senere...

Har tenkt å kjøpe denne telefonen, men det plager meg voldsomt at amobil slakter lydkvaliteten. Virker rett og slett helt utrolig at alle andre priser lyden opp i skyene mens hele amobils testpanel mener den feiler totalt.

 

PS:

Mobile-review.com skriver følgende:

In Sony Ericsson W950i sound quality is better than in Walkman series phones, and I have no idea how to explain it. The sound was compared with the help of same files and headphones against SE P990i, and it was just better, more saturated. The difference is not critical, but it is noticeable. The manufacturer is not commenting weather changes were made in W950i’s construction in order to improve the sound quality. Judging by our experience, they were after all. The playback quality of this model can be compared with best mp3 players.

Spørsmålet er om telefonen farger lyden, eller om den trekker frem de "fargene" som allerede er der :hmm:

 

Er riktignok ikke dette amobil ser ut til å plages av uansett...

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe denne telefonen, men det plager meg voldsomt at amobil slakter lydkvaliteten. Virker rett og slett helt utrolig at alle andre priser lyden opp i skyene mens hele amobils testpanel mener den feiler totalt.

 

Jeg registerer at Adressa.no heller mer i amobils retning når det gjelder lydkvalitet:

 

"Hadde også lydutgangen stilt i samme gode klasse ville akkurat denne siden ved mobiltelefonen vært helt i toppklasse. Dessverre er det kanskje her at den skuffer mest. Selv om det følger med et ganske godt hodesett er det ikke så bra lyd som vi hadde forventet."

 

http://www.adressa.no/forbruker/mobilnytt/...ticle786120.ece

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...